ניוזים חמיםחדשות

זק"א מנעו דרך בית המשפט שריפת גופתו של תושב ר"ג, למרות שציווה כך בצוואתו למשפחתו

תושב ר"ג ביקש בצוואתו מרעייתו וילדיו כי גופתו תשרף. ילדיו שביקשו לדעת אם עליהם לשבת שבעה, הפנו את תשומת לבם של אנשי זק"א שהחלו לפעול בבית משפט למניעת שריפת הגופה והבאתה לקבורה יהודית

 

ביום שלישי ה 12.10 נפטר תושב רמת גן בבית החולים תל השומר. בת זוגו ביקשה לשרוף את גופתו לדבריה על פי צוואתו.

הכל התחיל כאשר רב של המשפחה פנה לרב הארגון הרב יעקב רוזה שליט"א בשאלה הלכתית האם צריך לשבת שבעה על אדם שנשרף או לא.

ילדיו מנשואים ראשונים ואחיו הופנו על ידי הרב לרכז המחלקה המשפטית של זק'א בבקשה לסיוע במניעת בזיון המת.

המחלקה המשפטתית של זק"א הגישו בקשה לצו מניעה בביהמ"ש השלום בתל אביב, ביהמ"ש הורה על צו מניעה כנגד עלי שלכת. תל השומר. אמבולנס חדרה. שלא יפנו את המנוח מבית החולים עד להחלטה אחרת.

ביום חמישי נקבע דיון בבית המשפט השלום לענייני משפחה בתל אביב בפני השופטת איריס ארבל אסל.

בתום הדיון השופטת הורתה כי על אף שבקשת המנוח הייתה כי בת זוגו 'תטפל בעניין קבורתו' רשאית האשה לשרוף את הגופה, בנוסף הורתה השופטת לקנוס את ארגון זק"א בהוצאות משפט בסכום של 3,000 שקל.

נציג המחלקה המשפטית שליווה את המשפחה הגיש ערער על ידי משרד עו"ד רועי קורץ ובתיעצות עם עו"ד ששי גז שליווה את התיק לאורך כל הדרך נקבע דיון להיום בבוקר בשעה 9:00 בבית המשפט המחוזי בפני סגן הנשיא השופט שוחט.

בדיון הבוקר בבית משפט המחוזי בתל אביב ביטל השופט את החלטת בית המשפט השלום והורה כי אין לשרוף את גופת המנוח ויש להביאו לקבורה.
ואף ביטל את ההוצאות משפט שהטילה על ארגון זק"א השופטת בשלום.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות