חדשותניוזים חמים ברשת

איך הפך מפגן התמיכה של קבוצת ניצולי השואה בנתניהו לפני משפטו לפרשה סוערת בחיפה? ועל מי מאיים שמעון סבג בתביעה?

תושבת חיפה העלתה פוסט בו טענה כי מפגן התמיכה של ניצולי השואה בראש הממשלה בנימין נתניהו לפני משפטו השבוע, היה בעצם הפקה בה ניצולי השואה הולכו שולל: "הובטח להם טיול לירושלים וארוחה והם מצאו את עצמם מול נתניהו". למה זה הביא את יו"ר "יד עזר לחבר" שמעון סבג להגיש נגדה תביעת דיבה היום?

מה הקשר בין משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפגן התמיכה של 15 ניצולי השואה בסרטון שהפך ויראלי ותביעת דיבה שמגיש יו"ר "יד עזר לחבר" שמעון סבג נגד תושבת העיר חיפה, שמיהרה למחוק פוסט שהעלתה?

להלן השתלשלות האירועים:

אמש העלתה תושבת חיפה (שם שמור במערכת) פוסט בו היא חשפה לדבריה את מה ובעיקר את מי, שעומד מאחורי אותו מפגן אהדה של כ-15 ניצולי שואה שהגיעו עד לירושלים להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפני התייצבותו לדין בבית המשפט, והביעו את תמיכתם והערכתם לראש הממשלה, שצולם בסרטון בו הוא מזיל דמעה מהתרגשות. לפי אותה תושבת חיפה – מי שעמד מאחורי ארגון אותו מפגן תמיכה וכל עניין הסעתם, היה לא אחר מאשר יו"ר "יד עזר לחבר" שמעון סבג.

כפי שהיא כתבה: "שמעו קטע. עולי שואה חביבים הועלו לאוטובוסים ליום כיף בירושלים- הובטח להם טיול ונתנו להם ארוחה טובה. מפה לשם לקחו אותם לפגוש את אדון ראש הממשלה. רק מה? לא סיפרו להם שהם הפכו לתומכים שלו….נדהמו לראות בין 'התומכים' קרובת משפחה שלנו, שהיא לא ממש בין תומכיו של ראש הממשלה ולא נמנית עליהם".

אכן- אותה משלחת של ניצולי שואה כולה הייתה מחיפה, כששלושה מהם הם דיירי "הבית החם" שבהנהלת יו"ר "יד עזר לחבר" שמעון סבג, שאף התלווה לאותו טיול מפגן התמיכה בראש הממשלה ונכח באותו יום.

סבג שראה את הפוסט, הזדעק וטען כי מדובר בדיבה. הוא טען כי הרמיזה על כך שהוא זה שארגן הכל היא שקר. וכי לא נכון שהוא לקח דיירים מ"הבית החם" באמתלת שווא תוך הבטחה טיול וארוחה בירושלים כשהוביל אותם למעשה להצגת תמיכה בראש הממשלה. סבג פרסם פוסט בו הוא תובע התנצלות מאותה תושבת חיפה ואף הודיע לה כי הוא מגיש נגדה תביעת דיבה.

שמעון סבג אמר היום ל"ניוזים צפון": "יש ניצולת שואה מחיפה שאירגנה את הכל ופנתה אליי ושאלה האם אני מוכן להצטרף לניצולי השואה מ'הבית החם' שלנו שרוצים להגיע לתמוך בביבי בירושלים. אמרתי שאעשה זאת בשמחה רבה. היו סך הכל 15 ניצולי שואה מכל חיפה. אצלי ב'בית החם' יש דעות מגוונות. זה לא עדר, אנשים עם אידיאולוגיה אישית ואנחנו מכבדים אותם. אני הולך לתבוע אותה על מה שכתבה. אני לא אוהב שקרים".

 

 מי הסיע אותם לירושלים, מי מימן את זה?

 

"הם מימנו את זה, אני סך הכל הזמנתי אותם לארוחה מכרטיסי האישי. 'הבית החם' נקרא על שם יוסף טומי לפיד. אנחנו מקבלים כל דעה. יאיר לפיד ביקר אצלי בעמותה פי עשר יותר ממשפחת נתניהו. בא בן אדם ומשקר- אני מקדיש למפעל החיים הזה מעל 30 שנה ודואג שהעמותה שלנו תהיה אל- פוליטית. הייתה מישהי ניצולת שואה מחיפה והיא בולדוזרית והיא אירגנה הכל. היא כתבה שאחת מהניצולות היא קרובת משפחה שלה. אנחנו בדקנו ואין אף אחד אצלנו שמכיר את האישה הזאת או שמע עליה".

כאמור, לאחר האיום בתביעה שפרסם שמעון סבג, הסירה אותה תושבת את הפוסט וכתבה: "הפוסט הוסר לא מאחר שהדברים שפרסמתי לא נכונים, אלא כי אני לא רוצה כאב ראש".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות