בת ים

זה רק אני והגלשן (וקרם השיזוף שלי): עונת הרחצה בבת ים החלה, הים פתוח לרחצה

בצל שגרת הקורונה נערכה עיריית בת ים לפתיחת עונת הרחצה שתחל היום (ד'), והאיצה את ביצוען של עבודות בחופים לרווחתם של תושבי העיר

בעקבות החלטת שר הפנים, אריה דרעי, ביום חמישי האחרון (14.5) כי חופי הרחצה ייפתחו היום (ד'), הכשירו בעיריית בת ים, בהוראת ראש העירייה צביקה ברוט ובהובלת אגף החופים, את חופי הרחצה בעיר בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עונת הרחצה נפתחת כחודש לאחר המועד המתוכנן לאור צו בריאות העם של משרד הבריאות והחלטת משרד הפנים על סגירת החופים ברחבי הארץ.
עם פתיחת עונת הרחצה הרשמית יעמדו לרשות המתרחצים 8 חופים מוכרזים, כולל חוף נפרד, "שירת הים" לציבור הדתי. בכל החופים יהיו תחנות הצלה, מוקדי עזרה ראשונה, מקלחות, תאי שירותים ועמדות לניקוי רגליים. כמו כן יפעלו בחופים פקחים ושוטרים ושירותי הניקיון תוגברו. בעירייה מדגישים שכל תאי השירותים בחופים יפתחו, למעט תא שירותים אחד בחוף הסלע, שם מטפלים בימים אלו בבעיה נקודתית שנדרש לה טיפול מיוחד. אגף החופים פועל לפתיחת כל תאי השירותים לאורך החופים בהקדם, בהתאם להוראות משרד הבריאות ותו הסגול עם חיטוי שלהם מידי שעה. מקלחות ומלתחות במבנים סגורים לא יפתחו בהתאם להוראות משרד הבריאות.
שירותי ההצלה יפעלו מדי יום בין השעות 17:45-8:15, ובחודשים יולי-אוגוסט עד השעה 18:45.
במשרדי הבריאות והפנים גיבשו "תו סגול" לפתיחה רשמית של החופים: כך למשל, היות שאין אפשרות להגביל את מספר המבקרים בחוף, ע"פ המתווה חלה חובה על המבקרים בחוף החובה להקפיד של שמירת מרחק של שני מטרים בין מתרחצים ובין קבוצות – משפחה או עד שישה בני אדם. כמו כן, יוצב שילוט לכללי התנהגות ושמירה על היגיינה בתחומי החופים. המתווה אושר על-ידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו.
בנוסף, לא יותר שימוש במלתחות ובמקלחות במבנים סגורים. עם זאת, שימוש במקלחות בחופים עצמם יותר. כיסאות, שולחנות ומיטות שיזוף יוצבו במרחק של שני מטרים האחד מהשני. קיוסקים ומסעדות יפעלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות תוך עמידה בכללי התו הסגול.
טרם פתיחת עונת הרחצה חטיבת פיתוח ותשתיות בשיתוף אגף החופים והחברה הכלכלית של העירייה גיבשו תוכנית לחידוש, שיפוץ ושיקום חלקים נרחבים לאורך חוף הים של העיר: בחוף "לדוגמה" (הידוע בפי התושבים כסטלה ביץ' או טובגו) בוצע הריסה ובניה מחדש של הירידה לחוף ובוצע שיפוץ של מבנה השירותים. הקמת של מבני שירותים המונגשים לאנשים עם מוגבלויות בחוף תאיו והחוף הנפרד. כמו כן, כחלק מעבודות הבטיחות בחוף נבנה מחדש חלק מהטיילת התחתונה בחוף הסלע, שכלל בניית דק טיילת חדש שבין חוף סלע א לסלע ב. בנוסף, העירייה דאגה להתקנה של מתחמי מתקני מקלחות ושטיפת רגלים חדשים בכל החופים. במקביל לאחרונה החלו הליכי תכנון לקראת שיקום שובר הגלים בחוף הסלע, כולל קידוחי דגימת קרקע.

צילום: אגף חופים, עיריית בת ים

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות