חדשות

הפגנה גדולה הערב מול בית האישה שנרצחה אמש על ידי בעלה בבת-ים. הבעל כבר נכלא על אלימות קשה כלפיה, אך המשיך לגור בבית

הרצח אמש בבת-ים: הבעל שרצח את האישה כבר ריצה מאסר מספר פעמים על אלימות קשה נגדה ונגד בת זוג אחרת. הערב, מול בית הנרצחת ביוספטל 105, הפגנת נשים: "לעצור את הרצח הבא של הנשים"

אמש התקשר תושב בת-ים כבן 55 והודיע למשטרה כי רצח את אשתו. אותו גבר מסר לשוטרים כמה כתובות בבת-ים, כשלאחר ביקור בכתובות השוטרים הגיעו לדירת הרצח ברחוב יוספטל בעיר.

שם מצאו השוטרים את האישה בת ה-50 כשהיא כבר מוטלת דקורה ועם סימני אלימות קשים, כשהיא ללא רוח חיים.

מדובר ברצח השני תוך שבוע ימים של אישה על ידי בעלה, רצח של אישה שכבר חוותה אינספור מקרי אלימות על ידי בעלה, כמו במקרה בחולון לפני מספר ימים, אך מערכת הרווחה והמשפט במדינה לא ידעו למנוע את רציחתן שהיו כתובות על הקיר.

הבוקר, התארגנה קבוצת נשים גדולה "לא שותקות בבת-ים מונעות את הרצח הבא". הערב יתכנסו נשים וגברים רבים מול ביתה של הנרצחת, הם יגיעו בחולצות שחורות ויקראו למדינה להתעורר ולמנוע את הרצח הבא של נשים על ידי הבעלים האלימים. בעלים שהמערכת כבר מכירה אותם, נעצרו, נשפטו אף, אך ממשיכים לחזור לביתם ולהפעיל אלימות קשה עד רצח על בנות זוגן.

ב-2003 אותו גבר שרצח אמש נכלא לשישה חודשי מאסר בפועל לאחר שהפעיל אלימות קשה כלפי בת זוג אחרת עמה היה.

באוגוסט 2014 תקף החשוד את בת הזוג שנרצחה אמש. הוא נעצר, נשפט ונגזרו עליו שישה חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי למשך ארבעה חודשים. כתב האישום העלה מעשי אלימות קשה כלפי האישה כשהגבר  משך אותה בחוזקה וחבט בראשה. בעקבות האירוע פונתה אז בת הזוג לבית החולים וולפסון בחולון, כל זאת כשהגבר נמצא ישן בדירתם.

כל זאת לא הספיק כדי להביא להרחקתו מהבית ועד לתוצאה הטרגית אמש.

קבוצת הנשים שמתארגנת להפגנה שתערך היום כאמור ב-20.00 מול בית המנוחה ברחוב יוספטל 105 מסבירה:

"אתמול בערב התבשרנו על רצח נוסף, החמישי מתחילת משבר הקורונה, של אישה בביתה על ידי בן זוגה האלים. הפעם קרוב במיוחד, ממש ליד הבית שלנו בבת ים. מתחילת 2020 נרצחו בישראל 9 נשים ותינוקת על רקע מגדרי. רצח נשים אינו גזירת גורל, הוא תוצאה של מדיניות כלכלית, של הפקרה מתמשכת של מערכות הרווחה, של מציאות מגדרית אלימה ולא בטוחה עבור נשים. מדיניות כמו מדיניות- אפשר לשנות, צריך לשנות. יש מקבלי החלטות שהכוח בידיהם, והם ורק הם יכולים לעצור את הרצח הבא. חנק תקציבי למשרד הרווחה = רצח שתיקה = רצח".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות