רמת גן

אלפי משתתפים באירוע הגאווה הראשון ברמת גן

לקראת השבוע הונף דגל הגאווה על תורן בניין העירייה וברחבי העיר התנופפו בגאון למעלה מ־100 דגלים. בנוסף, במרכז העיר הוצבו ספסלים הצבועים בצבעי הגאווה. מהספסלים שנצבעו בעיר התלהבו גם השגרירים שגרים ברמת-גן, שביקשו להירתם למהלך ולהעביר מסר בארצם נגד הומופוביה. שגריר שווייץ, ג'אן דניאל רוס; סגנית שגריר ליטא, גיטה בלינסטרובייטה; סגן שגריר בלגיה, פסקל בופין ושגריר אוסטריה, מרטין וואיז הגיעו להצטלם ליד הספסלים יחד עם ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן וחבר הנהלת העיר ומחזיק (במשותף) תיק קידום הקהילה הגאה, ישראל זרי.

ראש עיריית רמת גן מספר שהכל התחיל מפנייה של שגרירות קנדה, שביקשה להצטלם ליד הספסלים והמשיך עם עוד שגרירים שפנו. לדברי ראש העירייה: "החלטנו להוביל תמונה משותפת שיהיה לה מסר עולמי שיצא מרמת גן – "חביב אדם שנברא בצלם". השנה התגייסנו למאבק לשוויון, לקבלה של כל אדם באשר הוא אדם ולמלחמה בהסתה ובאלימות. יצרנו מציאות חדשה ועשינו היסטוריה ברמת-גן. לא מאמין שבעתיד העיר תחזור לאחור, לא משנה מי יעמוד בראשה אחרי". סגנית שגריר ליטא, גיטה בלינסטרובייטה: "גם בליטא וגם ברמת גן יש לעודד סבלנות, לא משנה באיזה מקום אתה גר".

שבוע הגאווה מהווה את יריית הפתיחה לתכנית לקידום הקהילה הגאה בעיר. כחלק מהאג'נדה של הנהגת העיר החדשה להפוך את רמת גן לעיר פלורליסטית וליברלית יותר, מתוכננים מספר תהליכים לשיפור המענה, כשהקרוב בהם הוא התכנסות ראשונה של הוועדה לקידום הקהילה הגאה. כזכור, רק בחודש מאי האחרון אושר, לראשונה בתולדות העיר, תקן עירוני חדש – מנהל קידום ענייני הקהילה הגאה בעיר.

 

צילום: אילן ספירא

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות