חדשות

נקבע מותו של פועל רביעי באתר הבנייה ביבנה בו קרס מנוף. הפועל שהיה לכוד, חולץ ונקבע מותו

ח"כ שלי יחימוביץ מסרה: "תאונת הבניה הבוקר היא אסון כבד בקנה מידה לאומי. אזלת היד המתמשכת של כל גורמי האכיפה היא בגדר רשלנות פושעת, וזילות חיי האדם היא נוראה ולא היתה מתרחשת אם הקורבנות לא היו אנשים עניים וככל הנראה "בלתי נחשבים" בעיני הממשלה. הגיע הזמן שהיחידה המשטרתית לחקירת תאונות עבודה תפעל במקרים אלה בחומרה זהה לזו שנוהגים במקרי רצח.

יש לשלול לאלתר את רישיונה של החברה המבצעת נאות שמיר, ולסגור את שדה הקטל שלה לתקופה בלתי מוגבלת. לו היה האתר נסגר מיד אחרי מותו של נהג המשאית איציק כהן, היה נמנע מותם של 4 חפים מפשע נוספים. נראה, למרבה הצער, שרק הפסדים כספיים כבדים מאוד לחברות הבנייה ומיצוי הדין עם המנכ"לים שלהם ולא עם החוליה האחרונה בשרשרת – יביא להפסקת הקטל".

השר לביטחון הפנים הוסיף: "‏תאונת העבודה ביבנה מזעזעת ומספר הנפגעים וההרוגים באתרי בנייה בלתי נתפס. הבהרתי למשטרה מספר פעמים בחודשים האחרונים, שאני מצפה שחקירת האירועים תגיע לבירור האחריות הפלילית עד הדרגים הבכירים ביותר בחברות הבניה. אסור להסתפק בחקירת עובדי אתרי הבניה בלבד.
אני קורא גם לבתי המשפט ‏להתייחס בחומרה לרשלנות חברות בנייה הנוגעת לפיקוח ולבטיחות באתרים ברחבי הארץ. הרשלנות הזו גורמת למותם של בני אדם וכך צריך להתייחס אליה".

 

מדוברת המשטרה נמסר: "חקירת תאונת העבודה הקטלנית במהלכה קרסו חלקי מנוף צריח שהתרחשה היום באתר בנייה ברחוב שדרות ז'בוטינסקי ביבנה וגרמה למותם של 4 עובדים, הועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ). אנשי מפלג פלס נמצאים בזירת האירוע וחקירה נפתחה לברור נסיבות המקרה.

המפלג לחקירת תאונות עבודה ימשיך לעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים והעובדים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות