חדשותראשון לציון

יוזמה מרגשת: שרדו את השואה לפני 74 שנים וכעת תמונתם תתנוסס בגאון בגרמניה ובפולין

ואלו הם סיפורם של חלק מניצולי השואה שהשתתפו בפרויקט:

טובה גוטשטיין (86) הייתה בת 6 כשהמלחמה פרצה, הם היו בגטו ורשה ואחרי ההתקוממות מוצלחת, הצליחה לברוח ולשרוד לבדה ביערות. משפחתה ברחה והיא פגשה אותם רק לאחר כמה שנים בצלב האדום. "היינו נכנסים כמה ילדים לביוב ויוצאים מהצד השני של הגטו כדי להשיג אוכל. היו פולנים שנתנו לי אוכל וסייעו, והיו גם כאלה שאיימו להסגיר אותי. המסר שלי לילדים הוא אף פעם לא מאוחד ותמיד יש סיכוי. גם אני גדלתי בלי משפחה, אבל בסוף מצאתי את אמי, עליתי לארץ וגידלתי משפחה".

מוטי מירון (82) היה בן 10 בזמן המלחמה. הגרמנים נכנסו להונגריה והוא הצליח לברוח במעבורת ברגע האחרון ולמצוא מחסה בעליית גג של רפת, כאשר כל 232 האנשים שלא הצליחו לברוח נשרפו חיים. מירון עלה ארצה לראשון לציון בשנת 1950. "המסר שלי לילדים: שתהיה לכם השכלה, איתה תוכלו לעשות כל מה שאתם רוצים בחיים. תוכלו לטייל בעולם. תמיד תיקחו אחריות על מה שאתם עושים ותחשבו תמיד מחוץ לקופסה".

אילנה קליין (72) נולדה במערה בתוך יער בו הסתתרו הוריה בתקופת השואה: "המסר שלי הוא בעצם 'והגדת לבנך'. עוד מעט דור ניצולי השואה הולך ונעלם, ולא יהיה מי שיספר את הסיפורים באופן ישיר. זה יעבור מדור לדור עד שזה ייעלם לגמרי. המסר שלי הוא לא לשכוח לעולם".

משתתפי הפרויקט: טובה גוטשטיין, דב גורי, אילנה קליין, צילה שוסטרמן, חנן מאור, שמואל לינדר, סילביה ליבוביץ', יהודית ירושלמי, קוצה ויינטראוב, לידיה ברנס, מוטי מירון. 
על העיצוב וקריאייטיב אמון שגיא יהוד (Brandland) ועל הצילום: אורן דאי. כל חברות השילוט בעיר נרתמו למהלך הייחודי וסייעו בשטחי הפרסום.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות