ניוזים חמיםחדשותמשפטאילת

הותר לפרסום: אורן סמיקון, תושב אילת, הורשע בביצוע מעשים מגונים בילדה בת 11, שהיה חבר של הוריה. נגזרו עליו 27 חודשי מאסר

אורן סמיקון, תושב אילת, היה חבר קרוב של משפחתה של ילדה בת 11, שביצע בה מעשים מגונים במשך חודשים ונידון על כך ל-27 חודשי מאסר. במועדים רבים במשך כשנה, הוא פגע בה מינית, עת לקח אותה לסירה שלו במרינה באילת

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום את עמדת הפרקליטות והותיר לפרסום את שמו של הנאשם אורן סמיקון, תושב אילת, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בקטינה בת 11 ונידון לעונש של 27 חודשי מאסר בפועל.
בית המשפט המחוזי ציין בהחלטתו, כי “חשיבותו הרבה של עקרון פומביות הדיון מתקיימת ביתר שאת בנוגע לעבירות מין, ובהתאם נדחו בפסקי דין רבים בקשות של חשודים ונאשמים בעבירות מין לאסור את פרסום פרטיהם, מחשש לפגיעה אנושה בהם ובבני משפחתם. אם זהו המצב המשפטי בנוגע לחשודים ונאשמים שעדיין עומדת להם חזקת החפות, הדברים יפים מקל וחומר למי שכבר הורשע בדין”.
מדובר בנאשם, אשר היה חבר קרוב של משפחת הקטינה ובמועדים רבים במשך כשנה, פגע בה מינית, עת לקח אותה לסירה שלו במרינה באילת.
הנאשם הורשע בבית המשפט השלום באילת, לאחר הליך הוכחות, בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטינה בטרם מלאו לה 14 שנים, וגזר עליו עונש של 27 חודשי מאסר בפועל ופיצוי למתלוננת.

בית המשפט ציין בגזר הדין, כי: “לנוכח טיב המעשים ופער הגילאים וניצול היחסים הקרובים בין הנאשם למתלוננת ולמשפחתה, מידת הפגיעה בערכים המוגנים ניכרת…במקרה דנן יש ליתן הבכורה לעקרון ההלימה, המחייב השתת עונש ממשי, שישקף את הסלידה ממעשיו של הנאשם, את מידת הפגיעה במתלוננת ואת עקרון ההרתעה והגמול, הן כלפי הנאשם עצמו, אשר אינו מגלה תובנה למעשיו, והן כלפי כלל הציבור”.

סמוך לאחר מתן גזר הדין, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט, בהסכמתה של המתלוננת, להתיר את גזר הדין לפרסום יחד עם שמו של הנאשם וללא פרטים מזהים של המתלוננת. הנאשם התנגד לבקשה, בטענה שהוא מתגורר באילת ובפרסום שמו ייגרם נזק בלתי הפיך לו ולחמשפחתו. כמו כן, טען הנאשם כי פרסום שמו עלול לגלות את זהותה של המתלוננת ולפגוע בה. בית משפט השלום נתן החלטה המתירה את פרסום גזר הדין והנאשם ערער על ההחלטה.

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות