לחלום. להאמין. להגשים

שלוש מנהלות במינהלת כרמל של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי מספרות על התפקיד הבכיר ועל פעילותן הייחודית במלחמת חרבות ברזל, מעבירות מסר לדור הבא של המנהלות, משתפות איך הן משלבות חיים אישיים עם קריירה מקצועית, וגם שולפות חלום או שניים מהמגירה, מיוחד ליום האישה הבינלאומי (8 במארס)

ד"ר סוניה כרכבי, רופאת משפחה, מנהלת אזור כרמל

גיל ומצב משפחתי: בת 54, נשואה ואימא לארבעה ילדים.

על התפקיד:בתפקידי כמנהלת אזור כרמל וישובי חוף הכרמל אני אחראית על מתן שירותי רפואה לכ-140 אלף מבוטחים של כללית במחוז. אני אוהבת את הגיוון ואת הדינמיקה שבתפקיד, את העבודה עם הצוות שלי ועם הצוותים בשטח, את המשמעות, את האחריות ואת העיסוק בתחומים רבים, שבסופו של דבר, משפרים את בריאותם של מטופלים רבים.

יום האישה:יום האישה הוא בעל משמעויות רבות עבורי, כאישה, כאימא, כבת להוריה, כמנהלת, כרופאה. בכל שנה, אני מנצלת את היום הזה להתבוננות פנימית ולהוקרה עצמית על מי שאני בכל הצירים האלה. היום הזה מסמל עבורי הרבה עוצמה וכוח.

מלחמת חרבות ברזל:אחת הפעולות הכי מרגשות הייתה פרויקט פתיחת המרפאות במלונות המפונים מהדרום ומהצפון וקליטתם אצלנו. ההתגייסות למשימה של כל הצוותים הייתה מרגשת במיוחד. עבדנו לילות כימים כדי שהמפונים יקבלו את המענה הבריאותי ההולם ביותר לצרכים שלהם.

מסר לנשים צעירות ששואפות לתפקיד ניהולי:השמיים הם הגבול. חד משמעית, להיות אישה מנהלת זה יתרון, כי אנחנו, הנשים, התברכנו ביכולת מדהימה ובכישרון מולד. כשהידיים של אישה על ההגה, סיכויי ההצלחה שלכל ארגון גדולים יותר.שיטת הניהול של הנשים היא רכה יותר, הן מתחשבות יותר בזולת, מיטיבות לעבוד בצוות, הן סובלניות יותר ופתוחות לגיוון ולדעות שונות בקבוצת העבודה. לכל אישה צעירה אני אומרת: אל תפחדי, סיכויי ההצלחה שלך כמנהלת מצוינים, כי יש לך כבר יתרון בהיותך אישה.

בית ועבודה:אני מתייחסת לעבודה כאל חלק בלתי נפרד ממי שאני. אני מאוד אוהבת את העבודה שליוהיא נותנת לי משמעות וסיפוק גדולים. גם אם לפעמים זה בא על חשבון החיים האישיים, אני מקבלת את זה באהבה, וגם המשפחה שלי מקבלת את זה באהבה והערכה ולא מתוך הרגשת הקרבה.אני מאוד אוהבת לטייל וגם לבשל.

חלום במגירה:אני מרגישה שחלומות רבים שלי כבר התגשמו… ברמה האישית, אני בדרך כלל לא משתפת בחלומות שלי, אבל אני מאחלת לעצמי שאמשיך לחלום ולמצוא את הדרך להגשים את החלומות.

 

ורד רביע, מנהלת הסיעוד במינהלת כרמל

גיל ומצב משפחתי:בת56, נשואה ואימא לארבעה ילדים. אחות מוסמכת, בעלת תואר שני בסיעוד ומיילדת.

יום האישה: יום חשוב לציון שוויון זכויות לנשים. זהו יום עם משמעות פוליטית, חברתית וכלכלית.

מלחמת חרבות ברזל: הקמנו, בתוך יום(!) שתי מרפאות למפוני הצפון והדרום בשני מלונות והענקנו שירותי סיעוד מלאים. ביום שקיבלנו מפונים ממרכז הקליטה איבים, הגיעה אישה בהריון עם כאבים. היה חשש שהיא תלד במלון. מיד נגשתי לחדרה. מכיוון שאני גם מיילדת, בדקתי אותה והרגעתי אותה שיש לה עוד זמן עד הלידה. פינינו אותה ברוגע לבית חולים, ובהמשך, בשעה טובה, היא ילדה בן.

מסר לנשים צעירות ששואפות לתפקיד ניהולי:כדי להגיע לתפקיד ניהולי, עלייך לעבוד קשה ולתת הרבה מעצמך.אם תאמיני בעצמך, גם תגשימי את חלומותייך.

בית ועבודה: עד לפני כחצי שנה, התאמנתי לתחרות "איש הברזל". כרגע אני בהפסקה בגלל פציעה, אבל אני עדיין ממשיכה לשחק כדור-מים פעמיים בשבוע בקבוצת "כרישות נופית".האימונים מתקיימים בשעה 21:00, ולמרות שאני כבר מאוד עייפה, אני לא מוותרת עליהם.

חלום במגירה: להוביל את העשייה שלנו באזור כרמל למקום הראשון בארץ, לנהל מחוז, ולהשתתף בתחרות "איש הברזל".

 

דורית חזן יניב, המנהלת האדמיניסטרטיבית של מינהלת כרמל

גיל:50, נשואה ואמה לשלושה ילדים ומתגוררת בקיבוץ אושה.

על התפקיד: בתפקיד הזה יש ממשק ואינטראקציה עם אנשים ועבודת צוות. הוא מאפשר לי חופש יצירה ויכולת לבטא את עצמיולהביא לידי ביטוי גם את היכולות של שותפיי לעבודה.

יום האישה:יום שמדגיש את העוצמות והכוחות שקיימים בכל אחת מאיתנו.

מלחמת חרבות ברזל:הוכחנו פעם נוספת שאנחנו ארגון חזק, שירותי ובעיקר אנושי. טיפלנו במפונים מהדרום ומהצפון, פתחנו עבורם שירותים ייחודיים ומרפאות ייעודיות. באנו להעניק שירותים רפואיים, אבל בפועל הרגשנו שהחיבור עם המפונים הואהרבה מעבר למתן שירותי רפואה. הקיפו אותנו אנשים נפלאים,כשלכולם מטרה משותפת אחת –לעשות טוב לכל הסובבים אותם.

מסר לנשים צעירות ששואפות לתפקיד ניהולי:לא לוותר על האני מאמין שלך, ליהנות מהדרך ואף פעם לא לפחד לצאת מהקופסה.

בית ועבודה: את שעות הערב ואת סופי השבוע אני משתדלת מאוד להקדיש לבית ולמשפחה.משפחה היא הדבר הכי חשוב בעולם ואסור לשכוח זאת.

חלום במגירה:אני מאוד מתחברת לעיצוב ולסידורי פרחים. אשמח להתקדם מעט בתחום הזה ולהעשיר את עצמי.

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות