כללית מחוז חיפה וגליל מערבי ובית חולים כרמל: ליווי הריון בקהילה על ידי מיילדת

שיתוף פעולה חדש החל בין אחיות ליווי היריון בקהילה ומיילדות בית חולים כרמל, המעניק חווית טיפול וערך מוסף ייחודי עבור נשים הרות

שירות ליווי הריון לנשים ניתן במרפאות הכללית במשך שנים רבות וכעת התווסף ליווי ע"י מיילדת מוסמכת המעניק ליולדת מעטפת מיילדותית כבר בשלב ההיריון.
חנאן סנעאללה מיילדת בכירה מצוות חדר לידה במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית וכעת גם מעניקה את השרות במרפאת שפרעם של כללית מספרת: "המטרה שלנו היא להיות הכי קרובים וקשובים לנשים ההריוניות כבר בחודשים הראשונים של ההיריון, כדי שנוכל לתת להם תשובה ומענה לכל שאלה או בעיה. אני כמיילדת פוגשת ומלווה את האישה מהפגישה האישית במרפאה בקהילה ועד שאנחנו נפגשות בחדר הלידה. הליווי שלנו כאחיות מיילדות נותן לנשים שקט נפשי וביטחון שעוזר להם לעבור את תקופת ההיריון והלידה בצורה קלה יותר".

בכללית מדגישים כי מטרת השירות היא לתת מענה הוליסטי עבור נשים הרות מקצועי ורגשי כאחד, החל מהשלבים הראשונים של ההיריון ועד לאחר הלידה. המלוות הן מיילדות מנוסות מצוות חדרי הלידה של ביה"ח כרמל המביאות איתן את יתרונות ההיכרות והעבודה בחדרי הלידה מול היולדות ויחד עם אחיות המרפאה משלימות את המענה עבור האישה.

רינת בסל, מנהלת הסיעוד במחוז חיפה וגליל מערבי מסבירה: " ליווי הריון ע"י אחות במרפאה נותן מעטפת תומכת ומקצועית לאורך כל תקופת ההיריון. הליווי תורם להפחתת חרדות, משפר את ההרגשה הכללית ומאפשר לנשים לחוות את ההריון בצורה חיובית ומעצימה.

הליווי הנוסף ע"י מיילדת, מבוסס על עקרונות ומודלים בין לאומיים של רצף טיפולי והמשכיות הטיפול על פי סמכויותיה של המיילדת המלווה, הכולל בתוכו שיתופי פעולה בין הגורמים הטיפוליים".

אהובה טל מנהלת הסיעוד בבית החולים כרמל מסבירה: "מערך היולדות וצוותי חדרי הלידה שלנו בכרמל הם מהמנוסים והטובים ביותר, אנחנו דואגים למעטפת שירות וטיפול ליולדות מרגע הגעתן לחדר הלידה ועד ליום המאושר של שחרור היולדת עם תינוקה החדש הביתה. למיילדת בכרמל תפקיד עם חשיבות רבה המחייב ידע קליני רחב המאפשר לזהות ולהבחין בין מצבים נורמליים ותקינים לבין מצבים המחייבים התייחסות רפואית מיוחדת והתערבות בהתאם. צוות המיילדות שלנו יוצא כעת לקהילה ופוגש את הנשים ההריונות במרפאת האם שלהן, שומע ומלווה אותן באורח צמוד, מפיג את חששן, מבצע הערכה כוללנית של צרכי המטופלת, ומכין עבורה תוכנית טיפולית המותאמת אישית עבורה, תוך דאגה לבטיחות האישה ועוברה".

בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי המעניקים את השירות בשיתוף פעולה עם בית חולים כרמל מעדכנים כי השירות החדש החל כבר לפעול במרפאות כללית בשפרעם וקרית שמואל ועתיד להתרחב בהמשך.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות