טירת כרמל משדרגת ומרחיבה את מערך המענים לתושבים הוותיקים

פארק ספורט חדשני, מרכז פיזיותרפיה מתקדם, חממה טיפולית והמון פעילויות: טירת כרמל משדרגת ומרחיבה את מערך המענים לתושבים הוותיקים. את המהלך מובילה עמותת סחלב, המפעילה שירותים רבים בפיקוח משרד הרווחה

פארק ספורט חדשני, מרכז פיזיותרפיה מתקדם, חממה טיפולית והמון פעילויות: טירת כרמל משדרגת ומרחיבה את מערך המענים לתושבים הוותיקים

מרכז היום לקשיש בטירת כרמל יעבור שיפוץ ושדרוג משמעותיים, במסגרתם יונגשו עבור התושבים הוותיקים מגוון מענים – אשר עד כה היו זמינים עבורם רק ברשויות מקומיות שכנות או באופן פרטי.

את המהלך מובילה עמותת סחלב, המפעילה שירותים רבים בפיקוח משרד הרווחה. בשנה החולפת זכתה העמותה, בשיתוף האגף לשירותים חברתיים בעיריית טירת כרמל, ב"קול קורא" של המוסד לביטוח לאומי לשיפוץ ולהצטיידות מרכז היום לקשיש בעיר, זאת מבין עשרות בקשות שהוגשו.

הצעת עמותת סחלב נבחרה בזכות החדשנות והיצירתיות שהציגו בתכנון. יעל ביילין, מפקחת מחוזית במינהל אזרחים ותיקים של משרד הרווחה: "אני מברכת את האגף לשירותים חברתיים בעירייה ואת עמותת סחלב, על זכייתם בקול הקורא של המוסד לביטוח לאומי לפיתוח שירותים מותאמים וחדשניים לאזרחים ותיקים בטירת כרמל. אני משוכנעת כי שדרוג זה ינגיש לאוכלוסייה המבוגרת מענים, שעד כה היה ניתן לצרוך אותם רק ברשויות סמוכות ובאופן פרטי".

במסגרת השיפוץ, שיימשך גם בחודש הבא, הוקם במרכז יום לקשיש פארק לבני הגיל השלישי, הכולל חממה טיפולית, מתקני כושר ויצירה לגיל המבוגר, סדנאות אמנות ובריכת דגים, אשר יפעלו בתוך בוסתן פרי. כמו כן, הפארק יאפשר שיפור תפקודים פיזיולוגיים וקוגניטיביים, הנאה, משמעות ורגיעה תרפויטית.

בהמשך, מרכז היום לקשיש עצמו יעבור שדרוג פיזי, הכולל חידוש תשתיות, ריצוף וחיפוי בכל המבנה, במטרה לשפר את הנראות והאסתטיקה של המקום. כמו כן, ירכוש המרכז ציוד ומיכשור טיפולי מתקדם, ובכך יאפשר לקשישים תושבי טירת כרמל, הזקוקים לשיקום ולריפוי אחרי שברים וניתוחים, לקבל שיקום פיזיולוגי. במקביל, יוקם מערך פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק שיקומי, הכולל חדר טיפולים וסנוזלן (סביבה רב-חושית), וכן חדר לאוריינות דיגיטלית.

במהלך השיפוץ תועבר פעילות מרכז היום לקשיש למרכז רעות. מועדוני מופת יופעלו באופן זמני באתרים אחרים, למשך כשלושה חודשים.
מעמותת סחלב נמסר: "העמותה תעשה את מרב המאמצים על מנת לאפשר מתן שירותים ותנאים אופטימליים לאזרחים הוותיקים, גם בזמן השיפוץ".

מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים, איתנה שר-שלום: "האגף מאחל לעמותה הצלחה בשיפוץ חיוני ומורכב זה, ואנו ממתינים בקוצר רוח לתוצאות הצפויות".

 

צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות