חדש בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי: אחות מתאמת שד לחולות אונקולוגיות

התמודדות עם סרטן השד מהווה אתגר פיזי ונפשי לא מבוטל עבור אלפיי חולות אונקולוגיות מדי שנה. בניסיון לסייע להן לעבור את התהליך המורכב ולהנגיש עבורן מעטפת של שירותים תחת קורת גג אחת, כללית מחוז חיפה וגליל מערבי גאה להשיק בימים אלה שירות חדש – אחות מתאמת שד מחוזית

תפקידה המוגדר של האחות המתאמת כולל תמיכה, סיוע וליווי של נשים אשר חלו בסרטן השד מכל טווח המגזרים והגילאים, החל משלב האבחון, דרך שלבי הטיפול השונים וכלה במעקב המתבצע אחריו. היא אמונה במסגרת התפקיד על שורה של צעדים, לרבות השלמת תהליך הבירור והטיפול מול הגורם הרפואי (כירורג שד, רופא פלסטיקאי, מכוני דימות או פתולוגיה, מרפאת פוריות, אחיות טיפול יום אונקולוגי ועוד).

נוסף על כך, אחראית האחות המתאמת על אספקה שוטפת של מידע מקצועי, ברור ומהימן אודות הטיפול שעתידה לקבל החולה האונקולוגית, כולל תופעות לוואי צפויות, אופן הטיפול ואורכו, מעקב אחר בדיקות הדם שלה, סיור במרכזי טיפול יום ועד להכרת הטיפולים המשלימים המוצעים. היא מוסמכת גם על מתן מענה רגשי למטופלת ולבני משפחתה, בין היתר גם בנושאי שיפור דימוי גוף ורווחה נפשית.

האחות המתאמת שנבחרה לתפקיד היא ענת וייסברג (36), בעלת ניסיון של קרוב לעשור כאחות במרפאת כללית בתל-חנן ובטיפת חלב ברכסים. בשנתיים האחרונות עבדה במרפאת כללית מרבך ובהוספיס בית, כשהיא זוכה להערכה רבה לפועלה הן בקרב המטופלים והן בקרב הצוותים הרפואיים.

עם מינויה לתפקיד סיפרה וייסברג: "אני שמחה מאוד על קבלת התפקיד, בו אני רואה שליחות גדולה. זו אמנם עבודה מאתגרת, אך היא משמעותית מאוד עבור המטופלות וגם עבורי.  הדרך לריפוי מצריכה התמודדות עם אתגרים בירוקרטים, נפשיים ופיזיים, כך שעצם הידיעה שאני יכולה לסייע ולהקל על המטופלות ככל הניתן במסע אליו הן יוצאות, היא זו שמניעה אותי. זוהי תקופה קשה עבור המטופלות ועבור משפחותיהן. אני שמחה שאני יכולה להיות שם למענן ברגעים קשים אלו".

רינת בסל, מנהלת הסיעוד במחוז, מברכת את וייסברג ומוסיפה: "אני מברכת את ענת על קבלת התפקיד. אני סבורה ובטוחה שהיא תבצע אותו על הצד הטוב ביותר ותעניק למטופלות ולמשפחותיהן את הסיוע והתמיכה הנדרשים בתקופה הקשה שהם עוברים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות