גם במלחמה, השירה והנגינה של הליצנית הרפואית ממה – מהמרכז הרפואי לגליל, תורמת להגברת ייצור החלב אצל היולדות ולהתפתחות פגים!

"דווקא בחושך שאנחנו נמצאים בו כעת במלחמה, גיליתי אור במקום מפתיע: במתחם התת קרקעי של המרכז הרפואי לגליל, בו מרוכזות נשים במחלקת יולדות ובפגייה", מתלהבת הליצנית הרפואית ממה (Meme)

נופר מועטי אזנקוט, תושבת נהריה בת 36, עובדת כליצנית רפואית בפגייה של המרכז הרפואי לגליל כבר שנתיים. ללימודי ליצנות רפואית הגיעה לאחר שהשלימה תואר ראשון בתיאטרון קהילתי באוניברסיטת חיפה, ונחשפה לקסם שבמקצוע. כמו לשאר הליצנים הרפואיים של עמותת 'רופאי החלום', גם לה יש שם במה: ממה 🙂

מחקרים מהשנים האחרונות מלמדים ששירה עדינה ונגינה רגועה של ליצנים רפואיים, משפיעות על ההתפתחות הנוירולוגית של פגים, משרות רוגע ומחזקות את הקשר ביניהם לבין הוריהם.

לדבריה: "הנשים כעת בימי המלחמה מצופפות במתחם תת קרקעי, יהודיות וערביות יחד. מרגש לראות את ה'ביחד'. כוח נשי חזק. בנות עוזרות אחת לשנייה, מחבקות את התינוקות בחוזקה ומספרות שהגיעו לעולם שיהיה טוב ונעים יותר. מאוד מרגש.

המוזיקה שהיא מנגנת יחד עם השירה משרות רוגע, שחשוב ליצור חלב אם ולהנקה.

אני שרה הרבה את 'הללויה' של ליאונרד כהן, או את 'מודה אני' של מאיר אריאל, והתגובות שאני מקבלת הן: חיבוק, אהבה עצומה ואופטימיות רבה. היולדות שרות איתי ויודעות שחייב להיות טוב יותר", היא אומרת.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות