פיצוי בסך 1.8 מיליון ₪ לעובדת במסעדה שנפגעה באצבעות כף היד עבור תאונת עבודה חמורה בקריות

צעירה כבת 20 נתבקשה לתקן מיקסר תוך כדי משמרת בחומוסיה – ולפתע המכשיר החל לפעול ∙ עוה"ד איאד מטאנס הוכיח כי בעלי העסק התנהלו ברשלנות קשה ∙ הפיצוי כולל קצבה חודשית קבועה לצמיתות

תאונת עבודה שלא מגיעה לכותרות ראשיות עלולה להסתיים בפגיעה משמעותית באיכות החיים. כך היה במקרה של ש', שבהיותה חיילת בשירות חובה התפרנסה ממשרה חלקית במסעדת חומוס בקריות. באחת המשמרות, הנחו מנהלי המסעדה את ש' לתקן מיקסר שנתקע לאחר שאחד העובדים האחרים שפך לתוכו גרגרי חומוס קפואים.
תוך כדי שהיא מנסה להוציא את הגרגרים הקפואים, המיקסר החל לפעול – והלהבים גרמו חתכים עמוקים בכף ידה הימנית של ש'. בבית החולים אליו פונתה אובחנו קרעים בגידים וחוסר יכולת לכופף שתיים מהאצבעות. כשבוע שלאחר תאונת העבודה עברה ש' ניתוח שבמהלכו נתפרו גידים ועצבים, וכמו כן בוצע שחזור גידים באמצעות סיליקון.
בשנה שלאחר מכן נדרשה ש' לעבור שני ניתוחים נוספים לשחזור גידים פגועים. גם אחרי שלושה הליכים כירורגיים היא עדיין סובלת ממגבלה ניכרת בתנועת האצבעות בכף היד הימנית, וכתוצאה מכך מפגיעה ניכרת בכושר העבודה.
"הנתבעת הפרה במעשיה ובמחדליה את חובת הזהירות"
ש' פנתה לעורך הדין איאד מטאנס, מומחה לדיני נזיקין, על-מנת לתבוע את המסעדה ואת חברת הביטוח של העסק. עוה"ד מטאנס צירף לתביעה חוות דעת של מומחה כף יד שקבע כי דרגת הנכות הרפואית של ש' הינה 37%, וכן הציג שורת מחדלים ומעשים שהובילו לתאונה הקשה.
ראשית, הוא הוכיח כי המיקסר היה מכשיר מאולתר. בפרט בוצעו בו שינויים שגרמו לו להתחיל לפעול בזמן ש-ש' הייתה משוכנעת כי הוא כבוי. בנוסף טען עוה"ד מטאנס כי בעלי המסעדה לא דאגו להדריך את העובדים וליידע אותם בדבר הסכנות האפשריות. מחדל נוסף היה אי-נקיטת אמצעים חיוניים למניעת תאונת העבודה (או מפגעים בטיחותיים אחרים). גם עצם ההוראה לתקן את המיקסר היא עדות לרשלנות חמורה.
פיצוי מלא בגין הכאב, הנכות התפקודית וההוצאות הרבות
כתב התביעה שערך עוה"ד מטאנס פירט גם את היקף הפגיעה ב-ש' בעקבות תאונת העבודה: הצורך בקבלת עזרה יומיומית, הוצאות בגין אשפוזים וטיפולים שונים, אובדן היכולת להתפרנס ולעלות בסולם השכר, סבל ועוד.
בסופו של ההליך המשפטי תקבל ש' פיצוי כולל בסך כ-1.8 מיליון ₪: 450,000 ₪ מחברת הביטוח של המסעדה, וזכאות לקצבה חודשית לצמיתות שבסכום מצטבר של כ-1.35 מיליון ₪.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות