סערת העצמאות בחיפה: חברות הקואליציה נעמה לזימי ותמי ברק בביקורת קשה על מופע העצמאות של העירייה עם אייל גולן. "היה עדיף לתת את הכסף הזה לעסקים שקורסים בעיר"

סערת מופע יום העצמאות שיתקיים בחיפה: ביקורת קשה של תושבים לאחר ההחלטה לבטל את הזיקוקים אבל לממן מופע בהשתתפות אומנים כמו אייל גולן ועומר אדם. "במקום לתת לתושבים ועסקים שקורסים בעיר, נותנים כסף לאומנים עשירים ועוד לאחר כמו אייל גולן". מה אומרת על כך העירייה? היום תתקיים הפגנה בנושא מול בניין העירייה

ביומיים האחרונים קמה סערה גדולה בנוגע לאירועי יום העצמאות שיתקיימו בעיר חיפה בצל הקורונה. בין המבקרים החריפים בולטות שתי חברות קואליציה בכירות – נעמה לזימי מסיעתה של ראש העיר רינת קליש רותם ותמי ברק מסיעתו של סגן ראש העיר, דוד עציוני. אלא שהן לא לבד ואליהן הצטרפו תושבים רבים.

היום תתקיים הפגנה בעניין מול בניין העירייה.

לפני כשבוע ימים הכריזה ראש עיריית חיפה, כמו ראשי עיר רבים ברחבי הארץ, כי לא יתקיים מופע זיקוקים בעיר וכי הכספים של הזיקוקים יופנו לטובת הקמת מעון עבור ניצולי השואה בעיר – מעון שהובטח להם כבר לפני זמן מה. ההחלטה הזאת זכתה לתגובות חיוביות בקרב תושבים רבים. אלא שאז, כעבור יממה הכריזה העירייה כי בעצם יתקיים מופע עצמאות גדול בהפקת ערוץ 13. במופע אמורים להופיע אייל גולן, עומר אדם ועוד אמנים רבים ויודר בערוץ 13 מנמל חיפה. באותה נשימה העירייה ציינה כי המופע כולו מופק ומממומן מכספי ערוץ 13 וכי מדובר במופע שיעזור להביא תיירות לעיר חיפה.

אלא שמאז התברר כי העירייה כן תישא בהוצאות בגובה של לפחות 100 אלף שקל מקופות העירייה.

הדבר עורר את כעסם של תושבים רבים שתהו איך ייתכן שמופע זיקוקים אותו יוכלו לראות תושבים רבים מבתיהם, מתבטל בטענה שהכסף הולך לניצולי שואה ואילו מופע ראוותני מתקיים.

אך זה לא הכל- את יריית הפתיחה של מחלוקת בקואליציה ירתה נעמה לזימי. לזימי ממונה על המוזיאונים בחיפה מטעם הקואליציה והיא חברה בכירה בסיעתה של ראש העיר קליש רותם. לזימי תהתה מדוע בימים אלו עיריית חיפה צריכה לשלם דווקא לדמות כמו אייל גולן: "אומר משהו מדם ליבי, שמאד לא פשוט לי לומר, אבל האמת שלי מחייבת את הדברים האלו. ברור לי שההצעה מערוץ 13 לשדר את המשדר המרכזי של יום העצמאות בחיפה מפתה. האמנים הכי 'נחשקים' ללא עלות לרשות וכמובן עם יחצ חלומי שיכול לסייע רבות. ברור לי למה נכון להסכים להצעה כזו עקרונית. אבל אחד האמנים שם הוא אייל גולן, אייל גולן הוא קו אדום חינוכי-חברתי, והיינו צריכים להטיל עליו וטו. אני יודעת שלא היה סיכוי שנביא אותו במימון עירוני. אבל במה זו במה".

לביקורת שלה הצטרפה אמש יו"ר נעמת באזור חיפה וחברת הקואליציה, תמי ברק שכתבה פוסט בולט: "אני מתנגדת נחרצות להבאת אייל גולן לחגיגות העצמאות בחיפה. זה יריקה בפרצוף של הנשים. מאוד מבקשת מראש,העיר לוותר על הזמר הזה". וברק לא עוצרת שם ואומרת: "מעבר להיבט המוסרי של הפרשה שלו וגם אביו, לא צריך לשלם כל כך הרבה כסף לאמן בעיצומו של משבר הקורונה, בזמן שעסקים רבים מתקשים וקורסים. את ה-100 אלף שקלים האלו היה צריך להפנות לטובת עסקים בחיפה".

רונית תושבת כרמליה גם היא כועסת: "אמרו שהורידו זיקוקים לטובת תקציב לניצולי שואה, ושמחנו. ובתרגיל של תחמנות הולכים ונותנים כסף גם לאחד כמו אייל גולן וגם לזמרים עשירים כשיש פה אנשים שלא יודעים איך יקומו מחר ואיך ישלמו משכנתא וחובות שמצטברים".

תגובת עיריית חיפה: "עיריית חיפה סייעה במימון התאורה וההגברה לאירוע מתוך הבנה שמשדר כזה בזמן צפיית שיא, יסייע לתדמיתה של חיפה ויעלה את כמות הישראלים שיגיעו בקיץ לחופשה בעיר. אם המופע לא היה נערך בחיפה, הוא היה מתקיים בכל מקרה בתל אביב, כרגיל. בחירת האמנים באחריות רשת 13 בלבד".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות