תרגילי קואורדי-פיקס בשיטת OCO, השיטה שתחדד לכם את המוח דרך תנועה

שיטה חדשה. ד"ר מרק ורטהיים. אלבום פרטישיטה חדשה. ד"ר מרק ורטהיים. אלבום פרטי

השיטה פותחה על ידי ד"ר מרק ורטהיים, ד"ר במדעי הספורט ותלמידו של פרופ' הקר ותחילה הייתה אבן יסוד אצל ספורטאים (בגרמניה הייתה מוכרת כשיטה המשלבת שיטתיות ואשרות ליצירתיות) ולאחר מכן גם כשיטה טיפולית ובמערכת החינוך בבתי ספר ייחודיים. השיטה באה לענות על המודרניזציה של החברה בה החסךבתנועה מוביל שהתנועה ובמיוחד התנועה הקואורדינטיבית היא חסך משמעותי בתפקוד וההתנהלות.

למי השיטה מתאימה כיום: לכל ילד/אדם למטרות איזון גופני/רגשי, שינוי הרגלים ושיפור ביצועים. בתחום הרפואי: לריפוי בקשיים והפרעות שונות, מניעה ושיקום מפציעות (ראש, גב, בטן וכו׳), מחלות פסיכוסומטיות בתחום הפסיכולוגי: טיפול במצבי לחץ, שיפור ריכוז, קשב וביצועים לימודיים, שינוי הרגלים לא רצויים, שיפור השינה ועוד.

יתרונות השיטה: היישום פשוט ויכול להתאים לכל ילד/אדם, התוצאות הן יחסית בטווח קצר, עוצמתיות ונמשכות לאורך זמן, ניתן ללמד גם ארגז כלים של תרגול עצמי המותאם לכל אדם ובו יוכל לעשות שימוש גם במצבים נוספים בחיים.

חסרונות השיטה: האדם צריך להתאמן ולהזיע, לרצות בתנועה ולשתף פעולה, עליו לתרגל באופן מעשי/אקטיבי עליו ללמוד כיצד לשלוט ולשחרר שליטה כדי להיכנס למצב זה. כל אחד יכול להיכנס למצב קואורדינטיבי ותחושה עמוקה ולכן יש לאבחן קודם את מצב הכניסה והרקע הרפואי של הילד/אדם. השיטה מצריכה מחויבות ולעיתים תרגול יום-יומי.

סיום קורס. ד"ר מרק ורטהיים. אלבום פרטי

טיפים ברוח השיטה מאת ד"ר דר מרק ורטהיים :

על ידי כניסה למצב קואורדינטיבי ניתן להשיג שקט ושליטה גופנית ומנטלית ובמיוחד בקבלת החלטות בכלל דרך קבלת החלטות בתנועה. במצב זה מחקרים מדעיים הוכיחו כי קואורדינציה ותרגול בשיטה מובילים לריכוז/זיכרון עושים מעין ריסטרט למוח דרך חיבור המוח הקטן לחשיבה.

אחת מהטכניקות הבסיסיות היא תרגילי שיווי משקל עם מעבר לתחושה עמוקה.

תרגילי משימות חשיבה בתנועה עם ניגודיות לפי סדר: פעולות שונות עם מילים הפוכות.

ניתן להשתמש בקואורדינציה  לשיפור הישגים גופנים, מנטאליים ויציבות רגשית. מחקרים מדעיים הוכיחו כי על ידי כניסה למצבים קואורדינטיביים אנו מפעילים תתי אזורים במוח הקטן מה שמפעיל בו זמנית אזורים ממוקדים במוח, שאינם מופעלים במצב רגיל, וכך יכולים להעצים את היכולת שלנו להתרכז, לזכור, ללמוד, להטמיע ולשנות דברים. המוח הופך לגמיש יותר וניתן לבצע התאמות בכול מצב גם מורכב וגם במצבי הפתעה.

ספורטאי-על מחד וגם מנהלי הי טק בכירים מאידך, השתמשו ומשתמשים בטכניקות שונות שיש בהם מוטיב קואורדינטיבי וזאת בכדי לשפר תפקוד, הגעה לשיא ובזמן, הם הכניסו עצמם למצב בו המוח הקטן משתנה ומשנה הולכה עצבית ובכך משתנים ואזורים שונים המוח שמופעלים בעוצמה, מה שלא ניתן להגיע בתפקוד ללא גירוי קואורדינטיבי. המוח נמשך ליצירתי על בסיס שיטתי ולא נרתע מהלא מוכר, המוח הופך את הלא מוכר למוכר.

אימון בשיטתOCO  פעם בשבוע ובאמצעות הנחייה לתרגול יומיומי מראים שינוי שלא רק שמראה תוצאות אלא משפיע על החיים בכלל ועל העתיד בפרט (יש הוכחות של הטיפול לאחר שנים). אם ברצונכם לשפר הישג, הכניסו עצמכם למצב אסוציאטיבי בו קליטת המידע עוברת מהר מאוד לשליפת מידע ובמיוחד שליפת מידע בסביבה שונה, לחוצה ועוד..

מטפלים ומטופלים בשיטות שונות המעוניינים להשתתף בסדרה "מסר בתנועה קואורדינטיבית ", מוזמנים לשלוח מייל ל: ocoinfo@gmail.com ולציין בנושא "מסר  בתנועה קואורדינטיבית".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות