ערב יום הזיכרון – נשר התייחדה עם נופליה

חבר מועצת העיר נשר, וראש העירייה לשעבר, אבי בינמו, אביו של סגן אורי בינמו ז"ל, שנהרג בדצמבר 2005, בעת שמנע בגופו פיגוע גדול בחג החנוכה תשס"ו, התכבד בהדלקת לפיד הזיכרון וקרא את "הקדיש". אחרי מותו הוענק לסגן בינמו ז"ל צל"ש. השנה, במסגרת פרויקט גלי צה"ל: "אלה האחים שלי", הולחן שירו "אני מאחל" על ידי טוראי אורי וולבה.

את כוחות הביטחון ייצג בטקס תת ניצב, יוסי חמו, סגן מפקד מחוז חוף במשטרת ישראל. יו"ר מועצת הנוער העירונית, מטר פישר, נשא דברים בשם הנוער.

רועי לוי, אמר: "כל חלל שנפל במערכות ישראל ובפיגועי הטרור, הוא עולם ומלואו. ואין לנו יכולת לתאר, את גודל האובדן על הבן שלא שב על הבעל שלא יחבק עוד, על האב שלא יזכה לשאת שוב את ילדו על כתפיו. 71 שנים של תקומה ועצמאות נקנו בדם. יש חיבור עמוק בין החיים שלנו כאן לבין מות בנינו ובנותינו בשדה הקרב. בתפר הזה, שבין זיכרון לעצמאות, אנחנו בעצם מבקשים לומר – שהמחיר לא היה לשווא".

בפנייתו למשפחות השכולות אמר לוי: "אין לי דברי ניחומין שיפיגו את כאבכם, אך אני מתחייב כי זכר הנופלים לא מש ולא ימוש מנגד עיני. הזכות הגדולה והאחריות העליונה שהופקדה בידי, להוביל את העיר נשר בעת הזו, היא כולה קודש למטרה שלמענה מסרו את נפשם".

לראשונה, שודר הטקס במלואו בשידור ישיר בדף הפייסבוק העירוני.

הבוקר ייערכו טקסים נוספים בעירייה, בהיכל התרבות ובכל מוסדות החינוך בעיר. בקרית החינוך ע"ש רבין החל מהשעה 8:30 טקס מרכזי, במעמד ראש העירייה רועי לוי ומנהל מחוז חיפה במשרד החינוך סער הראל, שיכלול מפגש של סגל ההוראה ושל תלמידים עם חיילות וחיילים, בוגרות ובוגרים המשרתים כיום במיטב היחידות הלוחמות של צה"ל.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות