משה כחלון בכנס "כולנו" אמש בחיפה: "רק שר אוצר חיפאי דאג וידאג לחיפה, הקריות וכל האזור". תושבים ופעילים חברתיים סיפרו על התערבותו של כחלון מהוזלת מנהרות הכרמל ועד לבתי החולים בעיר

משה כחלון עלה על הבמה, לקח את המיקרופון וירד לדבר עם הנוכחים בגובה העיניים. כחלון שם דגש בדבריו להתגייסות שלו לתוכנית "צפון ירוק" למען חיפה, הקריות וכל האזור והתייחס גם לנושאי הרווחה שהוזנחו במשך שנים רבות. כחלון ציין: "אם אני צריך לבחור בין להיות שר האוצר של בני גנץ או של ביבי, אני בוחר להיות שר האוצר שלכם!". כחלון זכה למחיאות כפיים סוערות על אמירה זו. והמשיך: "חברים, שר האוצר צריך לקבל את אמון הציבור".

כחלון אמר: "ניהלתי קרבות בממשלה למען חיפה. הצלחתי לעצור חוק עוקף עיריית חיפה, שהיה מאפשר את המשך פעילותו של מפעל האמוניה ואת כל זה עשיתי מגובה 10 המנדטים שלי". כחלון התייחס בהרחבה לתוכנית "צפון ירוק" שהציג אותה לפני כשבועיים ואמר: "אני עובד בצמוד עם עו”ד שרית גולן, שלוחצת ללא לאות על קידום התכנית. אנשים חשבו שהצגת התוכנית ערב הבחירות הייתה דבר מכוון. זה לא כך. עבדנו על התוכנית כבר שלוש וחצי שנים. ביקשתי שיעשו עבודה מקצועית ויגדירו חזון חדש למפרץ חיפה. שכרנו את חברות האדריכלים הטובות בארץ ובעולם והכנו תכנית. זה נמשך זמן רב ולכן הגיע לשלמות רק בעת האחרונה. אנחנו גם נדאג בהחלט לכל העובדים שעובדים במפעלים האלו שאמורים להתפנות מהמפרץ".

כחלון סיפר על ההתגייסות לטובת בתי החולים בחיפה: "ראיתי את האונקולוגית ברמב"ם, שסליחה על הביטוי אבל הסתובבו שם ממש עכברים. באתי למנהל בית החולים הפרופ' ביאר ושאלתי אותו מה צריך כדי לשנות את זה. הוא אמר שיעלה 80 מיליון שקל לבנות מחלקה חדשה. אמרתי לו שיגייס 40 ואני אתן לו את ה-40 הנותרים וכך עשיתי. באו אליי במשרד הבריאות ואמרו שצריך עוד מכשיר לפט סי.טי. אמרתי שאני מסכים ובתנאי שהראשון בחיפה והתעקשתי על זה. אסור לו לומר את זה, אבל עד שהייתי שר האוצר רוב הכספים הלכו לאזור שכולכם יודעים". מהקהל צעקו "תל אביב". וכחלון צוחק: "יש לי בוחרים גם שם אז אני לא אגיד אבל אתם אמרתם".

כחלון סיפר על ההתגייסות שלו גם למלחמה ביוקר המחיה המקומי, איך התגייס לקריאתה של רותי בנין- נושאת דגל המאבק במחירים של מנהרות הכרמל, ואיך דאג להוריד את מחיר המנהרות ומניעת התייקרות התעריפים כפי שביקשו לעשות במנהרות הכרמל. באותו נושא של הפערים החברתיים אמר כחלון: "למה שלושים שנה לא התמודדו עם מחירי הדירות. לא ידעו שאין דירות לרכוש בקריית אליעזר, לא ידעו שסל התרופות לא מכיל מה שצריך? לחלשים אף אחד לא דאג בעוד שלחזקים אין בעיה לרכוש את מה שצריך".

רועי לוי, ראש עיריית נשר, שהולך עם כחלון זמן רב ותומך בו, סיפר איך מדיניות הרווחה של כחלון היטיבה אתו ועם משפחתו שלו: "אני, ראש עיריית נשר זכיתי בדירה במחיר למשתכן, במחיר נמוך ב-700 אלף שקל ממחיר השוק. אנשים מתלוננים על איכות ארונות המטבח והשיש במטבחים ואני שואל אותם: לפני כן הייתה לכם בכלל דירה? כולנו וכחלון הוכיחו שאכפת להם מהאזרח הקטן. הוכיחו שאיכות הסביבה היא לא נחלת השמאל, וכולנו מודים לך על כך שאצה נותן לנו תקווה לנשום אוויר נקי יותר".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות