בנשר מעלים את המודעות לסרטן המעי הגס

סרטן המעי הגס הוא השלישי בשכיחותו בקרב מקרי המוות מסרטן בישראל. זהו סוג הסרטן היחיד שניתן למניעה כמעט באופן מלא אם מבצעים בדיקת קולונוסקופיה בזמן. בישראל, מדי חודש חולים במחלה כ- 300 חולים חדשים. מקובל לחשוב כי מדובר בסרטן התוקף בני 50 ומעלה, אך רובם עדיין לא נבדקו. למרבה הצער מחקרים כיום מוכיחים כי גם בני 40 ומטה סובלים מהמחלה. למרות הסכנה, אין כיום הוראה ברורה מצד משרד הבריאות לבני 50 ומעלה ללכת להיבדק בדיקה מצילת חיים (קולונוסקופיה), למרות להנחיות איגוד רופאי הגסטרו.

הבדיקות נעשות על חשבון קופות החולים ולכן כל אישה ואיש חייבים לקחת אחריות ולבקש מרופא/ה המשפחה הפניה לבדיקת קולונוסקופיה אשר נעשית כל 5-10 שנים. יש באזור נשר מכוני גסטרו רבים: בלב המפרץ (אסותא), בחיפה, בקיריון – צריך להתקשר ולקבוע תור.

ד"ר שלמה לבקוביץ יו"ר עמותת צו מניעה הוסיף: "אני קורא לוותר על הבושה, לקחת אחריות על הבריאות וללכת להיבדק. לכל הצעירים – תדעו שגם אתם עלולים לחלות. סרטן המעי הגס לא מבחין בין נשים וגברים, צעירים או זקנים – כל מי שיש לו מעי יכול לחלות במחלה ועלינו לפעול למניעתה. אנו צריכים כמה שיותר אנשים שיגיעו למרוץ ויפיצו את המסר".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות