עובדי בז"ן מתכננים הפגנה נגד כחלון בכנס הבחירות שיקיים ביום שלישי בחיפה. יו"ר ועד בז"ן: "בז"ן נותנים פרנסה לעשרות אלפי משפחות. לא ניתן שיאבדו את הפרנסה ונפגין מול כחלון על זה"

 

מבז"ן עצמה התייחסו לתוכנית "צפון ירוק" של כחלון ותקפו אותו בעקיפין ואמרו: "קבוצת בזן מייצרת מידי יום מוצרים חיוניים למשק ומספקת עשרות אלפי מקומות עבודה ריאליים לתושבי האיזור. בזן היא אחת מתעשיות העוגן של מדינת ישראל ותמשיך לפעול עשורים רבים, עם בחירות ובלי בחירות, תוך התאמת תמהיל ואיכות מוצריה ושיפור החותם הסביבתי שלה".

יו"ר איגוד ערים, עו"ד שרית גולן שטיינברג הגיבה לאיומי עובדי בז"ן ואמרה: "

מי שחפץ חיים למענו ולמען ילדיו חייב לתמוך בתוכנית כחלון.
ליבי עם העובדים אשר דואגים למקום עבודתם העתידי, אך למעשה, חשוב להבהיר כי תוכנית עמק החדשנות של כחלון מדברת בראש ובראשונה על יצירת עשרות אלפי מקומות עבודה בתעשייה נקיה ובמידת הצורך בתהליך של הכשרות עובדים.
חשוב להבין, תוכנית זו עולה בקנה אחד עם מסקנות ועדת מקינזי לפיה לבז"ן לא נותרו שנים רבות לקיום. העולם צועד קדימה ומשאיר מאחוריו את השימוש בזיקוק דלקים. נראה כי חלק מהבעלים של תשלובת בז"ן מבין זאת בעצמו ולכן גם מנסה למכור את חלקו בחברה, לפי פרסומים העת האחרונה. ממשלת ישראל החליטה בעצמה לפעול למעבר לאנרגיות נקיות. תוך עשור נתחיל לעבור לרכבים מונעים בחשמל. החשמל יושג באמצעות אנרגיות מתחדשות. כך או כך, בז"ן תיעלם מהמפה. יתירה מכך, נראה כי פעם אחר פעם ההנהלה משתמשת בעובדים כדי להילחם במי שמעז לדבר סרה כנגד בז"ן. אך יש לזכור, מדובר באותם עובדים החשופים בעצמם לחומרים מזהמים ומסרטנים ואשר עובדים במפעל ששנה אחר שנה מוצאים נגדו צווים מנהלים או מוגשים כנגדו כתבי אישום בשל עבירות סביבה חמורות. לא רק הציבור הסמוך לבז"ן חולה, אלא גם העובדים בבז"ן. אני אעשה הכל למימוש תוכנית עמק החדשנות ובעיקר לוודא כי לא יימצא עובד אחד ללא פתרון אמיתי ומשמעותי. זה גם היה התנאי של השר כחלון כשהנחה את רמ"י לצאת לדרך בתכנון הפרוייקט. לכן, כל ממשלה שתקום תצטרך לאמץ את תוכנית כחלון תוך שיתוף ושילוב ידיים של כל משרדי הממשלה. אנחנו לא נגד עובדי בז"ן, אנחנו אלו שדואגים להם ולבריאותם. המשפחות של העובדים האלו היו רוצות אבא בריא לשנים רבות.
חייבים להבין, אם תוכנית כחלון לא תצא פועל, אנו דנים את מפרץ חיפה למוות ולילדינו ונכדינו נשאיר חורבן".
מכולנו נמסר: "סגירת בז"ן המתוכננת תעשה בתוכנית סדורה, מדורגת לאורך כמה שנים ותביא לרווחה ולשיפור תנאי החיים של מאות אלפי תושבי חיפה והקריות. השר כחלון התחייב לדאוג לתעסוקה לכל עובדי בז"ן כאשר המפעלים ייסגרו בעשור הקרוב, וכך יהיה. יש למדינה מחויבות להם ומשפחותיהם ולכן התהליך הוא מדורג, מושכל ואחראי. העובדים אינם הבעיה של המפרץ והם חלק בלתי נפרד מהפתרון."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות