אכילה בהפרעה במרפאות כללית

שיעורי ההחלמה נמוכים יחסית: רק כ-50% מהחולות באנורקסיה ישובו לדפוסי אכילה ומשקל תקינים, אצל 30% יחול שיפור חלקי והשאר יוגדרו כחולות כרוניות. אולם, התערבות טיפולית מוקדמת מונעת פגיעה גופנית בלתי הפיכה ומפחיתה את הסיכון להתבססותה של מחלה כרונית, תוך צמצום הסיכון לתמותה.

סימני האזהרה הנפוצים: התעמלות כפייתית, דיאטה כפייתית, שקילות חוזרות, החבאת מזון, הכחשת רעב, סירוב לאכול בחברת בני משפחה או חברים וביקורים בשירותים מיד לאחר הארוחות להקאת המזון שזה עתה נאכל.במחקרים שנעשו בשנים האחרונות בתחום ישנה הסכמה רחבה בדבר החשיבות שהטיפול יינתן על ידי צוות רב מקצועי הפועל כגוף אחד עם ולמען המטופלים, כאשר נדרשת הבנה רב מימדית של ההפרעה המורכבת מגורמים ביולוגים-גנטיים, רגשיים, משפחתיים וחברתיים-תרבותיים.

בהתאם לגישה זו, הפעילה כללית מרפאה ייעודית להפרעות אכילה הממוקמת במרפאת ברה"נ של כללית בתרדיון – משגב, אך משרתת את כל מבוטחי כללית במחוז חיפה וגליל מערבי. המרפאה מנוהלת על ידי פסיכולוג קליני, כאשר כל מטופל מלווה ע"י צוות רב תחומי, הכולל רופאת מתבגרים או פסיכיאטרית – בהתאם לצורך וע"י דיאטנית שהתמחתה בתחום, מתן טיפול פסיכותרפי ואחות. במסגרת המרפאה ניתנים גם טיפולים מותאמים לצרכים של כל אחת ואחד מהמטופלים, כגון טיפול באמנות, טיפול משפחתי, הדרכות הורים, או טיפול קבוצתי.

הפנייה לטיפול במרפאה, נעשית עם הפנייה כתובה מרופא משפחה, פסיכיאטר או דיאטנית. מבוטחי כללית משפחות והסובלים מהתופעה מזומנים גם כן לפנות לקבלת ייעוץ והכוונה: טלפון: 04-6025060 פקס: 04-6968091 מייל – מנהל המרפאה – יואב לרון: yoavla@clalit.org.il מייל – מזכירות המרפאה – nefeshteradion@clalit.org.il

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות