מרגש: סוגרת מעגל. אחרי שנולדה לפני 20 שנה ב"כרמל" כפגה במשקל 480 גר', הקטנה אי פעם בביה"ח, היא חוזרת היום לאותה פגייה כמתנדבת

שורדת כנגד כל הסיכויים

 

בשבוע ה-24 להריון של בת אל, חשה איריס מצוקה ועברה לשמירת הריון. בשבוע ה -26 הרעלת בגופה טיפסה לשמיים עד שהגיעה לכמעט קריסת מערכות והיא הובלה בדחיפות לכרמל לניתוח קיסרי דחוף.

"החלטתי שאני לוקחת את הסיכון היתה לי אינטואיציה ואמונה חזקה וסמכתי על צוות הפגיה ואני שמחה שנצחנו", היא מעידה.

אחרי כ- 5 חודשים של טיפול מאומץ ומסור במיוחד בפגיית כרמל, בו הפכה בת אל והוריה לחלק ממשפחת הפגייה, יצאה בת אל מבית החולים כרמל בשבוע ה- 46 ובמשקל של 2,600 ק"ג.

פרופ' רוטשילד אומר כי המקרה של בת אל מוכיח כי שרידות של פגים קטנים תלויה מאוד בהורים ובאהבה שהם נותנים לפג."ההורים לא משו ממיטתה של בת אל וזה בהחלט עזר מאוד".

והיום בפגייה החדשה והנוצצת של כרמל, בת אל בת ה- 20 מסתובבת עם חלוק ותג של בת שירות לאומי, והיא פורחת ומאושרת. "רציתי לתרום בשירות הלאומי שלי בתחום הרפואי ומאוד רציתי לסגור מעגל ולהגיע לפגייה בה נולדתי", מספרת בהתרגשות בת אל. "הצוות קיבל אותי בזרועות פתוחות ובפנים מחייכות וכולם שמחו מאוד לקראתי. אני מרגישה שאני תורמת באמת, והעבודה מספקת אותי מאוד. כל יום שאני מגיעה לפגייה אני מרגישה את העוצמה של המקום ומתחברת מאוד לצוות. אני מרגישה שאני מחזירה למקום שבעצם הציל את חיי".

איריס אמא של בת אל נהנינת בכל יום מבת אל המדהימה, ושלמה ושמחה עם ההחלטה שקיבלה. "כל אמא צריכה לעשות את השיקולים שלה, אבל אני שלמה לגמרי עם ההחלטה שקיבלתי. האושר שבת אל מביאה למשפחה שלנו לא יסולא בפז. עד היום אנחנו בקשר ומחוברים לצוות הפגייה של כרמל שהפכה להיות המשפחה השניה שלנו. הצוות יחד עם פרופ' רוטשילד מנהלת הסיעוד ליאור שקד והאחות יפה איילון שמלווים אותנו מרגע הלידה לפני 20 שנה  ועד היום, הגיעו גם לחגוג איתנו את בת המצווה של בת אל,  וזה היה אירוע מרגש ומשמח במיוחד".

 

פגיית כרמל – אות הצטיינות משרד הבריאות

 

 

פרופ' רוטשילד מציין כי תינוק רגיל נולד מעל שבוע 37 וב 2 וחצי ק"ג לפחות וכי כל מי שנולד מתחת לכך נחשב כפג ומועבר לפגייה. "פגיית כרמל בהחלט יוצאת דופן במקצועיות ובמצויינות שלה מעדכן פרופ' רוטשילד. רק השנה קיבלה הפגייה את אות ההצטיינות ממשרד הבריאות זו השנה החמישית ברציפות, ושיתוף הפעולה בין כל הצוותים עובד ומרגיש מצויין". בפגיית כרמל עוברים כ- 400 ילודים בממוצע בשנה מעל מחציתם פגים. בפגייה 18 עמדות טיפול מתקדמות והיא יכולה להגיע עד ל- 22 עמדות טיפול בפגים.

"פגיית כרמל נחשבת כפגיית בוטיק וההורים והצוות נמצאים בקשר תמידי ושותפים בכל הידע ומערך הטיפול וההחלטות לגבי הטיפול בתינוק", מעדכנת מנהלת הסיעוד ליאור שקד. "הפגייה פתוחה להורים 24 שעות ביממה וההורים מכירים אישית את כל הצוות הרפואי והסיעודי והקשרים נמשכתם גם הרבה לאחר השחרור". בצמוד לפגייה פועל מכון התפתחות מיוחד בניהולה של ד"ר מרינה סולובייצ'ק המעניק שירותי מעקב התפתחותי תזונתי ורפואי לתינוקות בוגרי הפגייה והיא נחשבת למרפאה ייחודית ומוערכת מאוד.

ובת אל, היא ממשיכה ומגיעה בכל בוקר לפגייה בה נולדה עם חיוך ענק על השפתיים ותודה ענקית בלב. "אחרי שאסיים את השירות הלאומי שלי בפגייה של כרמל אני רוצה לחזור להוראה וללמד ולחנך את דור העתיד של ישראל, מספרת בת אל. החינוך זה אהבה לילדים שאני מאוד אוהבת ואני רוצה להעניק להם את החויה והאהבה ללימודים. אני רוצה ללמד את ילדי הגיל הרך ולתת לילדים הקטנים חינוך של תקווה. אחרי שניצחתי אני חושבת שכל אחד עם רצון ואהבה יכול גם לנצח. אני מרגישה שבשירות שלי בפגייה של כרמל אני מחזירה להם רק מעט ממה שהם נתנו לי, ומבחינתי זאת סגירת המעגל הכי יפה שיכולה להיות".

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות