מיון קהילתי

ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה וג"מ, מספרת שמרבית הפניות לחדרי המיון בבתי החולים, כ-60 אחוזים על פי נתוני משרד הבריאות, מתרחשות בשעות היום, בעת שיש שהמרפאות פתוחות.

היתרון של פנייה למיון קהילתי הוא בכך שכל הרופאים הם מנוסים ובעלי מומחיות כנדרש בשירות הפועל בקהילה ולא מתמחים או סטאג'רים, ההמתנה קצרה בהרבה מאשר בחדר מיון ולמעט אחוזים בודדים שלבסוף יש צורך להעבירם לבית חולים, הרי שלמעלה מ־90 אחוזים מאובחנים ומטופלים במקום ושבים לביתם בתוך שעה-שעתיים, אלא אם יש צורך להשהותם למשך מספר שעות לשם מתן עירוי, טיפול אינהלציה, מעקב אחר מצבם וכדומה.

לכן במיונים הקהילתיים יש תשתית כמו בחדר מיון עם מיטות וכורסאות, חיבור למערכת חמצן, אמצעי ניטור ועוד. לרשות הצוות מעבדה לבדיקות דחופות, מכון הרנטגן שבמרפאה, יועצים בתחומי רפואה שונים המאיישים את המרפאה היועצת או המרכז הרפואי. הסיכון לזיהום צולב פוחת  מאד ויש גם היבטים של נוחות: שירות קרוב לבית, בית מרקחת במקום, ללא צורך במכתב הפניה והעלות היא כמו ביקור רבעוני אצל רופא בלבד. המשובים של המטופלים במיון הקהילתי מעידים על שביעות רצון גבוהה במיוחד.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות