מטופלי כללית נושמים לרווחה

ד"ר מוחמד חטיב, מומחה ברפואת המשפחה ורכז האיכות המחוזי מההנהלה הרפואית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, מסביר: חסמת הריאות -COPD , היא מחלת ריאות כרונית, המאופיינת בהיצרות קבועה של דרכי האוויר, כאשר חשיפה לעישון ואויר מזוהם מהווים גורם סיכון לתחלואה זו. אבחנה מוקדמת חיונית למניעת החמרה של המחלה על ידי הימנעות מגורמי הסיכון ומתן טיפול הולם, המסייע בבלימה של מהלך ההחמרה המואצת בתפקודי הריאה, תוך שיפור סיבולת גופנית.

בדיקת תפקודי הריאות – ספירומטריה היא הבדיקה באמצעותה מאבחנים את חסמת הריאות  וכן ניתן לבצע באמצעותה הערכה של חומרת ההפרעה החסימתית, המהווה גורם מנבא להתלקחויות תכופות ולתוצאים גרועים של המחלה בעתיד. כמו כן, מבוצע באמצעותה ניטור המחלה. מכאן החשיבות הרבה ביוזמה זו של הבאת הבדיקה אל מטופלים המוגדרים כנמצאים בסיכון.

פעילות זו מצטרפת למאמץ רב של כללית להעלות מודעות לנזקי העישון ולעודד מעשנים להיגמל בסדנאות גמילה מעישון המוצעות בחינם במרפאות כללית ברחבי המחוז, כולל אפשרות לרכוש את התכשירים המסייעים לגמילה בעלות סמלית של השתתפות עצמית.

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות