סטארט אפ חברתי בעכו

כאמור, לפני 13 שנים שמע ראש עיריית עכו על התופעה המעניינת של קיבוצים עירוניים והזמין את הצעירים לבוא. הרעיון הוא קיבוץ שבמרכזו אין משק או חלקת אדמה אלא רעיונות משותפים, פעילויות חינוכיות משותפות, כלכלה משותפת, מפגשים וקבלת החלטות.
החברים, בוגרי הנוער העובד והלומד, שרצו לפתח אורח חיים שיתופי ולהשקיע את מרצם בחינוך בעיר ובאזור נענו להזמנה ברצון. מאז צמחה פעילות רחבה שכללה הקמת מועדוני נוער, מועדון הג'אם בעיר ועוד. עם הזמן הצטרפו צעירים רבים ונולדו ילדים לחברי הקיבוץ שחיפשו מקום שיוכל להיות בית ויתאים לאורח חיים שיתופיים גמישים ולהעצים את הפעילות החינוכית בעיר מה שהביא אותם לחפש מבנה קבע בעיר. היום מונה קיבוץ המחנכים 90 חברים וחברות, 60 מתוכם יתגוררו במבנה הקבע החדש, ו-30 חברים נוספים גרים בדירות במרכז העיר.
"המגורים המשותפים הם חלק בלתי נפרד ממה שבונה את הקהילה שלנו – היחד, התרבות, המקום המשותף לפיתוח היוזמות החינוכיות החדשניות שלנו סביב שולחן ארוחת שישי – ולכן חיפשנו מבנה שיתאים לצרכים שלנו. מצאנו מבנה שעמד ללא שימוש, רכשנו ושיפצנו אותו, התאמנו אותו לצרכים שלנו והנה אנחנו מוכנים", מספרת מירית סולימה, רכזת הקיבוץ העירוני של דרור ישראל בעכו. "לחיות ביחד, בטח לאורך זמן, זה דבר שדורש מיומנות ורגישות. לפעמים זה מרגיש כמו חדר מורים גדול ומפרה כשעולים רעיונות ועוזרים אחד לשנייה ולפעמים צריך לדעת לתת לבנאדם את השקט שלו".
המקום יהווה מרכז קהילתי לתושבי השכונות הסמוכות, שמתאפיינות במגוון תרבותי רחב –אנחנו מתכננים להפגיש במקום קבוצות של פעילים חברתיים, פעילויות לנוער בסיכון, תוכניות ללימוד עברית וערבית, תערוכה למבקרים מחוץ לעיר שתעסוק בעכו ובמורשת העשירה שלה, חגים ואירועים תרבותיים ועוד.
מעבר לפעילות שתתקיים במבנה, ימשיכו חברי קיבוץ המחנכים להפעיל ולפתח פעילות ענפה ברחבי העיר: פעילות משותפת ליהודים וערבים במסגרת תנועת הנוער העובד והלומד, מועדון לנוער בסיכון, הג'אם – מועדון הופעות ומרכז לתרבות קהילתית, הדרכת קבוצות פעילים חברתיים בשכונות, החלוץ – חינוך דרך ספורט, סמינרים בבתיה"ס, הדרכת סיורים בעיר, אירועים בקהילה לציון חגים ומועדים ועוד.
פעילות זו מתקיימת תוך שיתוף פעולה פורה עם עיריית עכו וארגונים חברתיים נוספים.
בנוסף, פעילות קיבוץ המחנכים נתמכת על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועל ידי הרשות לפיתוח הגליל, במסגרת מיזם "אל הדרך" – להכשרה והשמה של מחנכים בפריפריה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות