ניוזים חמיםחדשותירושלים

אספו מודיעין לפני מבצע, רכשו מאפים והגיעו אל ביתו של הקורבן ומשפחתו במסווה של שליחים שם כפתו אותם לעיני בנם התינוק ושדדו את רכב היוקרה ורכוש נוסף

לאחר שנעצרו על ידי המשטרה לחקירה, פענחו חוקרי היחידה ללחימה בפשיעה בירושלים את מקרה השוד המזוין ובימים הקרובים צפוי נגד החשודים כתב אישום

ממש כבסרטי קולנוע, כך בוצע שוד מזוין במתחם "הולילנד" שבשכונת רמת שרת בדרום העיר ירושלים לפני שבועות אחדים במהלכו מספר חשודים במסווה שליחים הגיעו אל דירתו של תושב העיר ושם לאחר שתקפו באלימות וכפתו באמצעות חבלים את הקורבן ורעייתו לעיני בנם הפעוט, נטלו החשודים את מפתחות הרכב היוקרתי, רכוש נוסף ונמלטו עמם. תגובה מהירה של שוטרי מרחב ציון במחוז ירושלים, הובילה למעצרו בתחילה של נהג הרכב שנשדד, זאת לאחר שדרס שוטר שפעל בנחישות לסכל את מעשיו של החשוד שבשל סיכון חייו של השוטר, נורה ונפצע. במהלך הימים שחלפו, עצרה היחידה ללחימה בפשיעה ציון חשודים נוספים המעורבים בפרשה לחקירה וכבר בימים הקרובים צפוי נגדם כתב אישום.

בתאריך 21.1 בסביבות השעה 11:50 התקבל דיווח אל מוקד 100 של מחוז ירושלים במשטרה על מקרה שוד מזוין שהתרחש בשכונה הדרומית בעיר ירושלים, במהלכו מספר חשודים לבושים במדי שליחים הגיעו אל בית הקורבן ומשפחתו, נקטו באלימות וכפתו את יושבי הבית ולאחר מכן נטלו את מפתחות רכב היוקרה של המשפחה ונמלטו. מיד עם קבלת דיווח זה, החלו שוטרי מרחב ציון בסריקות נרחבות בסיוע תצפיתני מרכז השליטה של מחוז ירושלים במטרה לאתר את מסלול בריחתם ואיתור הרכב שנשדד.

בתוך כך, הבחין אחד השוטרים שערך סריקות תוך הכוונת תצפיתני מחוז ירושלים ברכב החשוד סמוך לגן סאקר בעיר, חסם את דרכו של הרכב וניסה לגשת אל דלת הנהג במטרה לעכבו. בשלב זה, המשיך הנהג החשוד (18, מזרח ירושלים) בנסיעה ודרס את השוטר תוך פגיעה ברגלו ובתגובה השוטר שחש סכנה, ביצע ירי לעבר הנהג ולמרות הפגיעה ברגלו, כאמור, אף המשיך וביצע את מעצרו של הנהג החשוד שנפצע באורח בינוני (עפ"י גורמי רפואה). כוחות משטרה נוספים בפיקוד מפקד מרחב ציון, תנ"צ רונן עובדיה, שהגיעו תוך זמן קצר מאוד למקום, החלו בפעולות חקירה בזירה, איסוף ממצאים על ידי שוטרי הזיהוי הפלילי ובסריקות אחר חשוד נוסף שהצליח להימלט מהרכב. השוטר שנפגע פונה לבדיקות רפואיות וכך גם הנהג החשוד שפונה תוך שמירה אדוקה לבית החולים לטיפול רפואי. בתום הערכת מצב ראשונית שקיים ממ"ר ציון במקום, הוטלה חקירת המקרה על היחידה ללחימה בפשיעה (יל"פ) ציון ועלה כי מדובר באירוע על רקע פלילי.

מחקירת המקרה ביל"פ ציון עלה כי כבר ימים ספורים קודם לכך, חברו מספר מעורבים בצוותא והחלו נערכים לבצע את זממם תוך איסוף מל"מ מקדים שכלל בין היתר גם "סיור שטח" בבניין מגוריו של הקורבן. במהלך בוקר ה-21.1.24 הגיעו החשודים אל בית מאפה ורכשו במקום מספר אריזות קרטון בהן מוצרי מאפה שונים שלכאורה, שימשו אותם בהמשך כמסווה למעשיהם. לקראת הצהריים, הגיעו חלקם של החשודים רגלית ונוספים על גבי קטנוע, כשהם נחזים כעובדי חברת שליחויות, אל בניין מגוריו של הקורבן.

לאחר שעלו אל קומת מגוריו והקורבן פתח את דלת ביתו, החלו החשודים להפעיל נגדו אלימות תוך שאחד מהם אוחז בידו אקדח באמצעותו אף הוכה הקורבן, לאחר שהשתלטו על הקורבן ורעייתו כשתינוקם הפעוט עמם, כפתו החשודים את בני הזוג ונטלו את מפתחות רכב היוקרה המשפחתי. בהמשך לכך, ירדו שניים מהחשודים אל החניון התת קרקעי שם נכנסו אל הרכב ובזמן זה המתינו שני חשודים נוספים בדירה על מנת לוודא סופית כי יצליחו שותפיהם להתניע את הרכב, תוך שאילצו את הקורבן למסור את הקוד לרכב, ולאחר שצלח הדבר, עזבו את המקום גם שני החשודים הנוספים ונמלטו על גבי הקטנוע עמו הגיעו.

בתאריך 30.1 במסגרת החקירה, עצרו בלשי היל"פ בסיוע יחידה מיוחדת של מג"ב ירושלים את החשוד הנוסף (17, ראס אל עמוד) לחקירה ביל"פ ובהמשך, בתאריך 1.2 נעצר חשוד נוסף (19, סילוואן) אף הוא לחקירה. מעצרם של החשודים המעורבים הוארך בבית המשפט לבקשת חוקרי יל"פ ציון מעת לעת לטובת מיצוי פעולות החקירה בעניינם ובמטרה לגבש ראיות כלפי כל אחד ואחד מהמעורבים על פי מנת חלקו באירוע. פרט לחשודים אלו, נחקרו מספר חשודים נוספים בחשד למעורבותם באירוע וחקירתם עודנה נמשכת.

לאחר שמוצו כלל הפעולות החקירתיות וגובשה תשתית נגד שלושה חשודים, הוגשה כנגדם בסוף השבוע הצהרת תובע מטעם פרקליטות ירושלים על הכוונה להגיש כבר במהלך הימים הקרובים את כתב האישום נגדם ומעצרם הוארך לשם כך עד לתאריך 19.2.24.

רפ"ק משה לויטן, מפקד היחידה ללחימה בפשיעה במרחב ציון ירושלים, ציין- "מיד עם קרות האירוע החמור, הצליחו השוטרים בסיוע תצפיתני מרכז השליטה במחוז ירושלים לאתר את הרכב שנשדד ובפעולות מהירות בוצע מעצרו של הנוהג בו, תוך שפגע בגופו של השוטר. חקירת המקרה שהוטלה על היחידה ללחימה בפשיעה, הובילה תוך מקצועיות רבה למעצרם של מספר חשודים לחקירה, איסוף ראיות נגדם ומעצרם הוארך תוך כדי מעת לעת. בימים אלו הושלמה מלאכת החקירה כנגד שלושה חשודים ובימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדם את כתב האישום. שוטרי מחוז ירושלים ימשיכו לפעול למיגור תופעות אלימות ועבירות רכוש, מעצרם של מעורבים בכך ומיצוי הדין עמם".

דוברות המשטרה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות