בחירותניוזים חמיםחדשות

ראיון מיוחד עם אבישי כהן: "עשיתי הרבה תפקידים בחיי, אבל תמיד מטה יהודה הייתה המרכז, הלב האמיתי"

עשרה ימים לפני הבחירות למועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן מדבר על מה המלחמה עשתה אצלו ברמה האישית "אני חושב שכולנו השתנינו אחרי היום הזה". מסביר למה הוא מתרחק מקמפיינים שליליים "לקח מרכזי ללמוד מאירועי אותה שבת וכל מה שקדם לה, זהו הדיבור והשיח שכל אחד ואחת מאיתנו אחראיים לו". ועונה למי שמכנה אותו עסקן "כל החיים שלי גדלתי על ערכים של נתינה, אדיבות, פעילות למען הכלל. לפעמים זה בא על חשבון האישי"

בעוד פחות משבועיים ימים יתקיימו הבחירות המוניציפליות 2024 לרשויות, זאת לאחר שנדחו פעמיים בשל פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". בעקבות אותה שבת שחורה, כל הקלפים נטרפו בכל תחום בחיינו וזה לא פסח גם על מערכת הבחירות המוניציפאלית ששינתה את פניה.
אחד מהמקומות שלפני ה-7.10 נרשמה בה מערכת בחירות סוערת היא המועצה האזורית מטה יהודה. אחד מהמועמדים המובילים לראשות המועצה, אבישי כהן, מספר על התמורה שחלה בו באופן אישי, גם כקצין מגויס וכמתמודד כשמציאות חיינו התהפכה באותו בוקר יום שבת.

איפה אירועי השבת השחורה, ה-7.10 תפסו אותך באופן אישי?

"הייתי בבית בנס הרים, עם המשפחה, אחרי חג בו אירחנו בסוכה מאות אנשים. האזעקות באזור והדי הפיצוצים, הבהירו לי מיד שאנחנו באירוע מסוג אחר. גם הטלוויזיה והאינטרנט נפתחו באותה השבת ולמחרת כבר עליתי על מדים. אני סא"ל במיל' ומשמש כקצין אג"ם של אוגדת איו"ש. גיזרה חמה, בימי השיגרה, עם פיגועים שלא תמיד מקבלים דיווח תקשורתי. המלחמה בדרום העצימה את המתח בגיזרה וצה"ל נדרש לתכנן כוחות ולתכנן את הפעלת הכח בגזרות השונות, בהרבה מחשבה שנסמכת על פרמטרים רבים, אזרחיים וצבאיים.
"מאז אותו היום ועד לסוף ינואר הייתי כל כולי בניהול המערכה בחזית הזו והראש עדיין חושב על החיילים והחיילות שעזבו הכל ונלחמים למען ביטחוננו. הם הגיבורים האמיתיים".

 

האם התוכנית שלך במידה ותבחר לראשות המועצה השתנתה לאור המלחמה ואחרי היום המטלטל? אם כן במה?

"אני חושב שכולנו השתנינו אחרי היום הזה. קודם כל, וזו לא קלישאה, אני פועל בכל המסגרות ליצור שיח מאחד, חיובי. הכי קל היה לנהל מסע בחירות מכפיש, רדוד. יש אנשים שהסגנון הזה מתאים להם- לא לי. זה התגבר אצלי מאז ה-7 באוקטובר- ליצור מצב שבו מדברים עשייה חיובית למען שיפור החיים שלנו ביחד. כשהחלטתי לרוץ ידעתי שאני רוצה מטה יהודה מאוחדת. לא פעם בחוגי הבית, כשעולות טענות (ואף צודקות) על רמת השירותים הנוכחיים של המועצה, אני טורח לאזן את הדברים ולהזכיר גם את העשייה החיובית. לא הכל שחור, אולי זה לא פופולרי שאומר זאת מועמד שבא להחליף ראש מועצה מכהן, אני חושב שיושרה חשובה לאין שיעור מתפקיד כלשהו. אם יש לנו לקח מרכזי ללמוד מאירועי אותה שבת וכל מה שקדם לה, זהו הדיבור והשיח שכל אחד ואחת מאיתנו אחראיים לו".

לאור המצב הביטחוני והאזור הרגיש בו נמצאים יישובי המועצה במטה יהודה, איך אתה רואה את ההיערכות שנדרשת מבחינתך, אם תיבחר, מול גורמי הביטחון?

"כאיש שהתעסק בביטחון לא מעט שנים, ברור לי שכל יישוב הוא אתגר בפני עצמו ויש להסתכל על הצרכים של כל יישוב בנפרד, חלקם צמודי דופן וקרובים מאד לקו הירוק – בין אם מדובר במיגוניות, השמשת מקלטים או תחזוק הגדרות, מערכות הכריזה והוספת מצלמות ואמצעי התראה אחרים וכמובן- כיתות הכוננות. אני רוצה שננסה לשמור על הפסטורליות של מטה יהודה, אך אנו חייבים להיות ערוכים לכל תרחיש. יש מלחמה והיא קורית גם בגזרות שלנו
"רמת בטחון אישי במושבים הוא הכרח עליו דיברתי גם לפני אוקטובר. זהו צורך בסיסי לכל אדם. גם ללא טרור ישנה עליה, מידי שנה, ברמת הפשיעה הפלילית שמחייבת אותנו לפעולה בנושא".

מערכת הבחירות במטה יהודה נדמה כי היא הולכת ו"מתחממת". מה דעתך על כך?

"אני מאמין שלכל המתמודדים יש לב טוב וכוונות טובות, ותמיד לפני שעת השין כולם נעמדים על הקווים ומחממים מנועים, אבל אני באמת מאמין שהניסיון שאני מביא איתי מתפקידיי הקודמים הוא הדבר היחיד שיש לשקול בבחירות הללו. מטה יהודה לא יכולה בשעה הזו, שבה המדינה כולה נמצאת במשבר, להקל ראש בבחירת מתמודד או מתמודדת ללא ניסיון ניהולי מוכח, ללא ניסיון בראייה רחבה למען הכלל, בניהול מערכות רחבות היקף. כפי שאמרתי, אני לא בוחר בהכפשות ולכלוכים, מעדיף להתרכז בהכרת הטוב ובראיית הטוב ולהשתדל לעשות את המקסימום שלי".

יש מבין המתמודדים מולך הטוענים כי הינך עסקן ומטה יהודה זו רק תחנה עבורך, מה יש לך לומר על כך?
"שיש להם חוש הומור בריא ואני מחבב את זה. אבא שלי היה ממקימי נס הרים ויו"ר המועצה הראשון. כל החיים שלי גדלתי על ערכים של נתינה, אדיבות, פעילות למען הכלל. לפעמים זה בא על חשבון האישי. עשיתי הרבה תפקידים בחיי, אבל תמיד מטה יהודה הייתה המרכז, הלב האמיתי. אני פה ללונג-ראן (לטווח הרחוק) ואני גם יודע שבחמש שנים אי אפשר להספיק את כל החזון שיש לי למטה יהודה- מבחינת קיימות ואיכות סביבה, מבחינת שיפור תשתיות ותחבורה, מבחינת חינוך ותעסוקה ועוד. כל עוד התושבים יבחרו בי- אני כאן כדי להישאר!".
אם תיבחר, מה המשמעות עבורך לשבת ב"כיסא" עליו ישב אביך בעבר?
"אין כבוד יותר ראוי מבן שממשיך את דרכו של אביו. אבי היה איש שניהל את המועצה במשך 14 שנים, ייסד את אחד היישובים היפים – נס הרים, ושמר תמיד על צניעות ודיבור בגובה העיניים. בכל תפקידי הניהול שביצעתי היה זה אבי שעמד לנגד מולי ובדרכו הלכתי. אני רואה את המורשת שהוא הותיר במטה יהודה כיעד לשמור עליו ולהשריש בתושבי המקום שיתגאו לומר: 'אני ממטה יהודה' ".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות