רמת גן

אושרה להפקדה תוכנית מתאר הבורסה ברמת גן

התוכנית המוצעת למתחם מאמצת את איכויותיו ואופיו הייחודי ואת מיקומו בטבורן של מערכות ארציות ומטרופוליניות להסעת המונים. התכנית מציעה הגדלה דרמטית בהיקף שטחי התעסוקה וגיוון בשימושים הנלווים: שטחי ציבור פתוחים ומבונים, מקומיים וכלל עירוניים, מסחר, תעשייה זעירה, מלונאות, מעונות סטודנטים, דיור מיוחד – מיקרו-דירות ודירות להשכרה ארוכת טווח, וכן שימושים זמניים לצורך מופעים, ירידים, תערוכות והתכנסויות.

התוכנית המוצעת קובעת חזון ויעדים תכנוניים. בליבת התכנית הוראות לשיפור המרחב הציבורי וממשקו עם המרחב הפרטי וכן הנחיות סביבתיות וסילוק מטרדים. התכנית מגדירה 'מלאי תכנון' לצורך הגדלת היקפי הבניה האפשריים לצורך השגת היעדים.

מתחם הבורסה חולק לארבעה אזורים:

  1. מתחם לבניה גבוהה מאוד בדרום המתחם, במערבו לאורך הדופן שגובלת באילון ובמזרחו לאורך ציר אבא הלל.
  2. מתחם לבניה גבוהה בצפון המתחם, לאורך רחוב ביאליק.
  3. מתחם לבניה מרקמית במרכז המתחם ובאזור המלטשות.
  4. מתחם לפינוי בינוי באזור רח' בז'רנו בצפון המתחם.

לכל אחד מהאזורים הוגדרו תמהיל שימושים, מפתח זכויות בניה וגובה, והתנאים למימושם.

היקף הבניה שיתאפשר במתחם הבורסה מכוח תוכנית המתאר הוא 3.7 מיליון מ"ר (שטח עיקרי ושטח שירות על-קרקעי). מתוך זה, עד 3 מיליון מ"ר לתעסוקה, עד 200,000 מ"ר למסחר, עד 1,000 מיטות למעונות סטודנטים, עד 1,750 יחידות של מגורים ומגורים מיוחדים (קיימים וחדשים) ועד 1,500 חדרי מלון. לצד התוספת בשטחי התעסוקה והשימושים המגוונים, כוללת התכנית הוראות להקצאת שטחים לצורכי ציבור ולתועלות ציבוריות שונות. בצפון ובדרום המתחם הוגדרו מוקדים ציבוריים כלל עירוניים, אשר ישולבו במסגרת התכניות המפורטות שיקודמו במתחמים אלה. בהקשר זה תצוין תכנית 'משולש הבורסה' שמקדמת חברת 'דירה להשכיר' בצפון מערב המתחם, אשר אושרה אף היא להפקדה בוועדה המחוזית לפני מספר חודשים, הכוללת היקף משמעותי של שטחי ציבור כלל עירוניים במסדי המגדלים).

בתמונה: מתחם הבורסה בלילה

"קידום תכנית הבורסה הוא צעד נוסף לחיזוק מעמדה של רמת גן כעיר מובילה במטרופולין תל אביב", ציין ראש העירייה. "התוכנית תביא לחיזוק האיתנות הכלכלית של רמת גן, ותאפשר המשך קידום והובלה בנושא ההתחדשות העירונית של שכונות העיר הוותיקות".

מהנדסת העיר, עליזה זיידלר-גרנות ואדריכל העיר, ארז טל, הוסיפו: "אישורה של התוכנית היא פרי עבודה מאומצת ומשותפת עם יו"ר הועדה המחוזית, האדריכלית דניאלה פוסק ולשכת התכנון המחוזית בראשות מכננת המחוז, נעמי אנג'ל. תכנית הבורסה היא נדבך חשוב בראייה הכוללת שמקדם ראש העירייה ומנהל ההנדסה, שהראשון בהם הוא קידומה של תכנית המתאר הכוללנית לעיר".

גם אביבית מאור-נמרודי, סגנית ראש העיר ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה, בחוגגים: "כבר היום מצוי מתחם הבורסה בתפוסה מלאה. מהלך זה נועד לספק מענה לביקושים האדירים של חברות מסחריות וגופים שונים להקים את משכנם במתחם הבורסה, והעירייה מקדמת בברכה כל דייר חדש במתחם הבורסה".

אמנון בוץ, סמנכ"ל העירייה לבורסה וקידום עסקים, סיכם: "תכנית הבורסה מהווה מהלך משלים למאבק שמנהלת עיריית רמת-גן לסילוק שימושים מטרדיים, שיש בהם פגיעה מגדרית. באמצעות הסדרה סטטוטורית ובשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, הצלחנו למגר את תופעת מועדוני החשפנות ולשנות את אופיו של המתחם כולו".

 

 

התמונות באדיבות האדריכל דודי גלור

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות