ניוזים חמיםחדשות

השב"כ איתר ועצר 10 תושבי לוד ערביים שהשליכו בקבוקי תבערה והציתו דירות בשיכון חב"ד בלוד, כדי לפגוע ביהודים

הותר לפרסום: משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי פענחו את חקירת אירוע השלכת בקבוקי תבערה לבית בשיכון חב"ד בלוד בחודש מאי האחרון. נעצרו 10 תושבי לוד ערביים שלקחו חלק בארוע

בתאריך 28.5.21 אחר חצות, הושלכו על ידי אלמונים מספר בקבוקי תבערה לעבר חצר בית בבניין מגורים בשיכון חב"ד בלוד. כתוצאה מהשריפה שפרצה נגרם נזק לשתי דירות בבניין, ללא נפגעים בגוף.

מיד לאחר האירוע נפתחה חקירה סמויה ומורכבת שנוהלה ביחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שפלה ביחד עם שירות הביטחון הכללי במהלכה נעצרו, בשלביה השונים של החקירה 10 חשודים:
ג'אסר אבו זיאד, בן 22, תושב לוד.
ג'לאל אבו זיאד, בן 21, תושב לוד.
נאסר אבו זיאד, בן 18, תושב לוד.
טילבה אלטורי, בן 18, תושב לוד.
ראפאת אלטורי, בן 18, תושב לוד.
אימסלם אלטורי, בן 19, תושב לוד.
סלימן אלפקיר, בן 19, תושב לוד.
מוסטפה בדר, בן 18, תושב רמלה.
ושני קטינים, בני 16,17, תושבי לוד.

עפ"י ממצאי החקירה עולה החשודים ג'אסר אבו זיאד, גלאל אבו זיאד ונאסר אבו זיאד, חברו יחדיו במטרה להוציא לפועל פיגוע כנגד יהודים בלוד בעקבות האירועים האלימים שהתרחשו בלוד על רקע מבצע "שומר החומות". השלושה בסיועם של סלימן אלפקיר ומוסטפה בדר, הכינו מספר בקבוקי תבערה במטרה להשליכם לעבר בתי יהודים בעיר.

טרם יום הפיגוע החלו נאסר אבו זיאד ואימסלם אלטורי בביצוע סיורים להכרת השטח לקראת הוצאת הפיגוע לפועל.

ביום הפיגוע, הגיעו לשכונה טילבה אלטורי וכן קטין נוסף כשבידם מאגד של 5 בקבוקי תבערה הקשורים ביחד, הדליקו אותם והשליכו לעבר הבתים בשכונה.

בכל הזמן הזה שימש ראפאת אלטורי תצפיתן של החולייה ועמד איתם בקשר בסיוע מכשירי קשר שסופקו ע"י קטין נוסף, על מנת לוודא שאין כוחות משטרה באיזור.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והבוקר הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדם כתב אישום בימים הקרובים וכן בקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים נגדם.

 

תמונות מהזירה. צילום: דוברות המשטרה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות