חדשותניוזים חמים ברשת

בלעדי: משרד הפנים הודיע היום לראש עיריית ר"ג, כי פתח בבדיקה, לגבי הממצאים החמורים שנחשפו, לפיהם העירייה משלמת מאות אלפי שקלים למשרד הפרסום ששאמה מקורב אליו, מבלי שיערכו מכרזים כדין

האם כרמל שאמה הכהן משתמש בכסף רב מקופת הציבור בכדי לשלם לחברה שמקורבת אליו כדי לפרסם את עשייתו בעיר, כשהוא עושה זאת תחת מכרזים לא כשרים לכאורה? ומה הקשר לדוברת העירייה, לבנת נזרי? על זה דורש משרד הפנים לקבל הסברים משאמה הכהן

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הולך ומסתבך: משרד הפנים שלח היום מכתב לראש העיר רמת גן בו הוא מודיע לו כי נפתחה בדיקה לגבי ממצאי תחקיר ערוץ 13, המעלה ממצאים חמורים להוצאת מאות אלפי שקלים מקופת הציבור לטובת חברת יח"צ "סוסנקו ציפריס" הקשורה לשאמה הכהן וזאת תוך התעלמות מחובת הוצאת מכרזים כשרים ותיקינים לעבודות פרסום, לכאורה, עליהם קיבלו שכר רב.

משרד הפנים במכתב נוקב ששלח לשאמה הכהן, דרש ממנו הוכחות והסברים לגבי מאות אלפי השקלים והמכרזים שלפח תחקיר ערוץ 13 ושל הכתב עמרי מניב, היו למעשה מכרזים פיקטיביים, לכאורה. כל עבודות הפרסום – שרובן ככולן התמקדו בכרמל שאמה הכהן והאדירו את עשייתו בלבד, – זרמו לאותו משרד פרסום "סוסנקו ציפריס".

אלא שבירור קל מעלה כי אותו משרד בסיוק היה זה שהריץ ויחצן את שאמה הכהן במהלך קמפיין הבחירות האחרון שלו. גורם בעירייה סיפר עוד: "פנינו גם למשטרה וגם למשרד הפנים שיבדקו אם הכספים ששאמה מזרים לאותו משרד קטן, זה לא על חשבון כספים שהיה צריך לשלם להם מכיסו הפרטי על קמפיין הבחירות שלו".

בדיקה קצרה בסרטונים שעלו כס רב, שהפיקו לכאורה עבור העירייה חברת "סוסנקו-ציפריס" עולה כי האדם היחיד שמופיע בסרטונים אלו- הוא ראש העיר עצמו כרמל שאמה הכהן, כפי שציין גורם בעירייה: "רק הוא מופיע בכל הפרסומים האלו המגוחכים. כאילו רק הוא עושה, גם ברובם הוא מדבר 'עשיתי ועשיתי'. הוא משתמש בכספי הציבור לעשות לעצמו פרסום ולהאדיר את שמו. על חשבון אותן קופות שהוא טען שהין ריקות עם חורים תקציביים גדולים, שהוא מצא כשנכנס לתפקיד".

לא רק כרמל שאמה הכהן נמצא בקלחת הזאת, אתו נמצאת יד ימינו ומי שעומדת בראש מערך הפרסום והתקשורת של העירייה, לבנת נזרי. נזרי היא זו שנותנת את האור הירוק לכל פרסום ולכל קמפיין יחצ"ני שיוצא מהעירייה ועובר לחברות פרסום או לתקשורת. ולכן, גם מעורבותה בכל הפרשה נבחנת על ידי משרד הפנים.

בתחקיר של עמרי מניב וערוץ 13 פורסם על קשר שנראה לא תקין ועל כספים שמועברים ל"סוסנקו ציפריס" ץחת שמות של חברות קש לכאורה ותוך עריכת מכרזים שקריים, לכאורה.

כך הופיע בתחקיר ערוץ 13: "כך, במקביל להליך המכרז שמסיבות לא ברורות נמשך כבר שנה, מחליפים באופן שנראה פיקטיבי את שם הספק, שהפך מ"סוסנקו דיגיטל" לסוסנקו ציפריס" – כאילו מדובר במשרד אחר. על שם הספק החדש מועמסים עכשיו הקמפיינים של אוטובוס השבת וקווי הלילה, קמפיין הקיץ וט"ו באב, פתיחת שנת הלימודים ומיתוג אגף החינוך והחגים, ראש השנה, יום הכיפורים וסוכות.

לאחר ארבעה חודשים בלבד גם משרד "סוסנקו ציפריס" מתקרב למכסה 141 אלף השקלים. על כן, למערכת הספקים הממוצאים מזניקים באופן מתואם את המעצב הגרפי של החברה, שוקי דוכובני, שמצידו טען כי אינו משרד פרסום, אלא "קבלן ביצוע". דרכו הריצו קמפיינים לאפליקציה העירונית, לארנונה דיגיטלית, 'סבבוס אליפות' ובונוס, החלקה על הקרח ו-WIFI עירוני. גם על שמו של מעצב נוסף, רפי כרמלי, יוצאות חשבוניות – הכול כדי לעקוף את החובה לקיים מכרז.

אלא שגם בלי מכרז העירייה מחויבת לקבל לפחות שלוש הצעות מחיר מחברות שונות לכל קמפיין ולבחור את זו הטובה ביותר. אבל מסתמן שרוב ההצעות המתחרות הן לא בהכרח הצעות אמיתיות. לדוגמא, בקמפיין הראשון, בפסח 2019 אחת מהצעות המחיר הוגשה על ידי 'ניב עשהן כהן', שהוא בכלל סוכן שחקנים, וכך היה גם בקמפיין יום העצמאות. נוסף על כך, עשת כהן בעצמו הסביר כי הוא "לא כל כך" עושה עבודות פרסום ודיגיטל, ואף המליץ על סוסנקו וציפריס והסביר: 'איתם אני עובד תמיד'".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה לפניית "ניוזים מרכז": "משרד הפנים פנה לעירייה בבקשה לקבל הבהרות בהמשך לכתבה ששודרה בערוץ 13.

מערכת "ניוזים ישראל" פנתה מספר פעמים לתגובת עיריית רמת גן ולתגובת דוברת העירייה, לבנת נזרי. אלא שהעירייה העדיפה להתעלם ולא לטרוח לענות.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות