בת ים

לומדים ויוצרים: תלמידי "אורט מלטון" ניגשים לבגרות בספרות חוויתית

בשיאו של הפרויקט, נערכה תחרות בין כלל היצירות. את השירים שעלו לשלב הגמר העריכו בכירי בית הספר ואחראים על הוראת הספרות בארץ מטעם משרד החינוך ובראשם הגברת  מירב בראוטבר-פסט, המפקחת על לימודי הספרות במשרד החינוך.  במקום הראשון זכה אהרון בנימין מכתה י'1 עם השיר 'קולות'; במקום השני הגיע שירו של ארטיום שומקוב מכתה י'1; השיר 'ספסל בודד' של אביגיל מרגוליס מי'4 הגיע למקום השלישי. כלל היצירות מוצגות לציבור הרחב ברחבת העירייה. ציבור התושבים מוזמן לתערוכה, שתהיה מוצגת בלובי העירייה בחודש הקרוב.

ראש העירייה, צביקה ברוט, שנכח באירוע פתיחת התערוכה בירך את הפרויקט, התלמידים והצוות: "אני נרגש לפתוח תערוכה זו מכיוון שהיא מייצגת את הנוער האיכותי והיצירתי שלנו ואת הצוותים החינוכיים אשר עושים עבודת קודש, חושבים מחוץ לקופסה ומצליחים בצורה יוצאת דופן לחבר את התלמידים לחומר הנלמד ולהעניק ערך מוסף גדול במסגרת השיעורים העיוניים. אני גאה בכם! נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם הצוותים החינוכיים בכלל המוסדות בעיר על מנת להעניק חינוך איכותי, מקצועי וערכי בעל ערך מוסף לילדינו. אני מזמין את הציבור לרחבת העירייה בחודש הקרוב להתרשם מפירות יצירתם של התלמידים. יצירות מרגשות, מעניינות ומעוררת השראה. הנחתי את גורמי המקצוע להמשיך להפוך את לובי העירייה למרכז תרבות לכל המשפחה במטרה לקרב את התושבים לעירייה, ולזהותה כזירה תרבותית ומהנה לכל המשפחה, ולא רק בצדה הפורמאלי, כחלק מהאג'נדה לחבר בין התושבים לעירייה.

עליזה אפרים, מנהלת "אורט מלטון" מסרה: "העתיד כבר כאן. בית הספר מספק לתלמידים את בסיס ההכשרה לפיתוח יכולות חיוניות בשוק העבודה העתידי. מחקרים אחרונים מצביעים באופן ברור כי הילדים של היום יעמדו בפני אתגרים חדשים. מעבר לידע שידרשו להפגין, עובדים טובים ומבוקשים יהיו כאלו שידעו לשלב ידע רחב מעולומות תוכן שונים לפתרון בעיות ולפיתוח תהליכים.

ארגז הכלים העתידי יכלול איזון בין יכולות טכניות גבוהות למיומנויות כלליות של יצירתיות, יכולות חברתיות ואינטליגנציה רגשית. הדגש כעת בחלק הלמידה המשמעותית בבית הספר הוא בפיתוח מיומנויות אלו, תוך התבוננות בעצמי ופיתוח מודעות עצמית, סביבתית, חברתית, קבלת השונה והיכולת להכיל ולהעצים.

ענת שדה-עמית, רכזת הספרות בבית הספר ומובילת הפרויקט אמרה במהלך פתיחת התערוכה: "הכתיבה היצירתית היא כלי ביטוי עצמי מורכב ומתוחכם, וכשהעבודה מדויקת התוצר מפעים. ומכאן פריצת הדרך בפרויקט החדשני של כתיבה יוצרת שירה. הכתיבה לא נשארה בידי קבוצת תלמידים בעלי נטייה טבעית ומוטיבציה לכתיבה יוצרת, אלא בוצעה על ידי כלל תלמידי השכבה. ההפתעה היתה משותפת לתלמידים ולצוות המורים. פגשנו בצורך עצום להבעה עצמית אישית ואותנטית, בצורך למתן ביטוי ובמה לעולם תוכן פנימי עשיר של התלמידים, שלא מצא דרך לצאת, אלא באמצעות השיר.

קישור להורדת היצירות בצירוף השירים –    https://www.jumbomail.me/he/Downloads.aspx?sid=33556F3757686B52744D54464B3342347436653838673D3D&rm=34666B2F6A4431414671494F32364D6545646A4E6F6F466A49735342622F5730

צילום: דוברות

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות