ראשון לציון

פחות תחנות – יותר מהר. משישי הבא: קווי תחבורה ציבורית חדשים ומשודרגים בראשון לציון

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, ציין כי אחת המטרות העיקריות שלו היא שדרוג התחבורה הציבורית עבור תושבי העיר. "אני פועל ללא לאות יחד עם גורמי המקצוע, משרד התחבורה ונתיבי איילון כדי להפוך את ראשון לציון לאחת הערים המובילות בישראל בתחבורה ציבורית. מגיע לתושבי העיר ליהנות מתחבורה יעילה, מהירה וזמינה שתשפר משמעותית את איכות החיים. חשוב לי לציין כי בתקופה הקרובה נקיים שיתוף ציבור על מנת לבחון את יעילות הקווים ולשמוע את התושבים", הוסיף קינסטליך.

השדרוג מבוצע במסגרת פרויקט "מהיר לעיר", שמקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון ב-17 ערים בגוש דן. המיזם הלאומי כולל הקמה של מאות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) ברחובות מרכזיים ועתירי נוסעים, שנועדו לתת עדיפות לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.

תכניתו של השר כץ כוללת תוספת משמעותית של שירות, שתקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים, ותשפר את התדירות ואיכות הנסיעה בראשון לציון. כמו כן, היא תאפשר נגישות גבוהה יותר בקווים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה ומוקדי ביקוש ועניין מרכזיים נוספים. השדרוג מתבצע על ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, בשיתוף עיריית ראשון לציון ומפעילי התחבורה הציבורית. זאת, בעקבות השינויים התשתיתיים שהתרחשו בראשון לציון בשנים האחרונות.

התוכנית נותנת מענה לחיבור השכונות עם מוקדי מסחר, בילוי ותעסוקה כגון קניון "עזריאלי ראשונים", קניון הזהב, ומתחם איקאה. כמו כן, יחלו לפעול חמישה קווי פרמיום חדשים בינעירוניים במסלולים משופרים, ובכלל זה, שני קווים חדשים לאזור התעסוקה בחולון. זאת, במקביל לחיזוק השירות העירוני באמצעות תגבור קווים קיימים והפעלת קו עירוני חדש.

שדרוג מערך התחבורה הציבורית ישפר גם את הנגישות של תושבי ראשון לציון לתל אביב וערים נוספות במטרופולין. בין היתר, תשופר הנגישות התחבורתית אל רידינג ונמל תל אביב, רחוב אבן גבירול, מסוף סבידור, הקריה והעירייה בתל אביב ועוד. זאת, באמצעות הפעלת קווים 190, 191, 193 וקו 74 לתל אביב.

כמו כן, לעיר חולון יופעלו הקווים 77 ו-57 (במאי) וישודרג מסלולו ותדירותו של קו 20. בנוסף, יופעל קו חדש (203) שיאפשר נסיעה ישירה ומהירה אל העיר רחובות ופארק המדע. קווים אלה יעברו בצירים מרכזיים ממערב ומזרח ראשון לציון ליעדים מרכזיים בתל אביב ובחולון ויקצרו משמעותית את הדרך לאזורי התעסוקה והמסחר. בנוסף, תתוגבר הפעילות של הקווים 5, 11, 15, 14, 17 ו-204.

במסגרת השינויים יקוצר קו 83 לתחנה המרכזית, ויתוגברו הקווים 15 ו-20 שיפעלו ממרכז העיר לאזורי התעסוקה במערב העיר ולתחנה המרכזית, במסלולים ישירים ומתוגברים.

סמנכ"לית מנהלת 'מהיר לעיר' בחברת נתיבי איילון, טליה כהן וולף, הודתה לעיריית ראשון לציון על שיתוף הפעולה. "בזכות שיתוף הפעולה הפורה, יחד עם העירייה, וההבנה העמוקה את חשיבות הפרויקט ותרומתו לאיכות חייהם של תושבי העיר, אנחנו יוצאים לדרך חדשה ממנה יהנו כל תושבי העיר, שיזכו למערך תחבורה ציבורית משודרג", ציינה כהן וולף.

השיפורים והשינויים בקווים אלה ילוו במערך הסברה מקיף לקראת השינוי ובמהלכו, שיכלול דיוור ישיר אל בתי התושבים, פרסום נרחב באינטרנט ועדכונים באפליקציות הייעודיות ובמוקד כל-קו 8787*.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות