ראשון לציון

ידידו הטוב של התלמיד

בבית ספר מישור הנוף יש מורה מיוחדת, מאיה קניזר היא רכזת המדעים בבית הספר אבל גם מאלפת המשמשת ככלבנית טיפולית. מדי יום שני מגיעה מאיה לעבודתה בליווי שני חברים טובים-

כלבי תרפיה מקסימים מסוג לברדור וגולדן רטריבר שהוכשרו ככלבי עזר לנכים, כלבי שמע וכלבי תרפיה.

בסוף כל יום נשארים עמה מספר תלמידים לשעה פרטנית- שעת אילוף. בשעה זו הילדים לומדים לפתח את כישורי התקשורת שלהם דרך עבודה עם הכלב. הילדים לומדים כיצד להעביר את רגשותיהם באמצעים פיזיים מתונים: כיצד ללטף את הכלב בצורה נכונה, לסרק אותו ואף לחבק אותו. ילדים עם בעיות חברתיות, בעיות רגשיות או ילדים בעלי קשיי קשב וריכוז לומדים כיצד לשחק עם הכלבים ולבצע מיומנויות מעולם אילוף הכלבים. היתרון הוא יכולת ההכלה הגבוהה של הכלבים, שבאימון והדרכה נכונה מסוגלים להתמודד עם הקשיים הרגשיים של הילדים ולקבל אותם אל "הלהקה שלהם" וכך לעודד את הילדים ולחזק להם את הביטחון העצמי והחוסן הנפשי.

"הכלבים מזהים את התלמידים הזקוקים להם", הסבירה מנהלת בית הספר ורד שיליאן: "אנו בהחלט רואים שינוי לטובה במוטיבציה של הילדים להגיע לבית הספר ולשהות במחיצת הכלבים".

בבית הספר איתמר מופעלת תוכנית העצמה אישית וקבוצתית בעזרת כלבים. במסגרת התוכנית הילדים לומדים לשפר מיומנויות עבודה בקבוצה, דחיית סיפוקים, התמודדות עם כישלונות, למידה מהאחר, למידה מהצלחות וכן משפרים את תחושת המסוגלות ומנהיגות.

יש לציין כי השירות הווטרינרי העירוני של ראשון לציון מעודד ומלווה את בתי הספר. רופאי השירות הווטרינרי מוודאים כי הכלבים מחוסנים כנגד כלבת, משובבים  ומחוזקים ברישיון. כמו כן ניתנות הנחיות לטיפול באמצעות הכלבים באופן שאינו גורם להם לצער בעלי חיים. ד"ר תומר ניסימיאן וטרינר עירוני ציין: "אנו מעודדים את הפעילות ומבקשים כי כל בתי הספר המעוניינים או מבצעים פעילות עם כלבים או עם בעלי חיים יפנו לשירות הווטרינרי לאישור הפעילות".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות