חדשות

צפו: ליעד אילני בראיון ראשון – מדבר על השותפות עם כרמל שאמה הכהן, למה בחר ללכת אתו, מה הם גילו בקופות עיריית ר"ג ועל הדברים הראשונים שיבצעו בעיר

ליעד, אתה אמור להרגיש קצת פספוס במערכת הבחירות הזאת, לא?

 

"אני חושב שאפשר לומר שלא אולי, אבל בטוח. אם גלעד שריר ואביהו בן משה היו קוראים את כל הסקרים שנעשו באותה תקופת בחירות לפני הסיבוב הראשון, והיו מסירים את המועמדות, אז היה סיכוי גדול שהיום הייתי ראש העיר. אבל זה לא משנה כרגע – קרה מה שקרה ואני מאוד שמח היום להיות בשיתוף פעולה עם ראש העיר כרמל שאמה הכהן ומסתכלים עכשיו קדימה לטובת העיר".

 

בסיבוב השני בחרת ללכת עם כרמל שאמה הכהן- בחירה שלא רבים היו מהמרים עליה לגביך. הרי על פניו, אם היית בוחר ללכת עם זינגר, בעוד חמש שנים היית יכול לרוץ באופן טבעי לראשות העיר. למה בחרת ללכת בסוף ולתמוך בשאמה הכהן בסיבוב השני?

 

"גם ישראל זינגר הציע לי להיות ממלא מקומו בשכר עם סמכויות נרחבות. ברמות השכר שלי – להן הייתי מורגל בעבודתי, ירדתי לעומת מה שהשתכרתי בשוק הפרטי. מבחינתי התשובה והבחירה הגיעה ממקום מאוד ברור – טובת הציבור. זה מה שהנחה אותי תמיד ומה שעשיתי תמיד, גם כשהתפטרתי מהקואליציה לפני כארבע שנים וחצי וכשהתפטרתי מהפארק הלאומי, וזה גם מה שעשיתי כשהתפטרתי מתפקידי אצל השר גלאנט כשנאלצתי לבחור בין יועץ לשר הבינוי והשיכון לתפקידי כחבר מועצת העיר בהתנדבות – בחרתי במועצת העיר. זה בדיוק מה שהנחה אותי עכשיו כשהלכתי עם כרמל שאמה. אז נכון שהרבה אנשים אמרו לי: 'תתמוך בישראל זינגר עכשיו ותהיה ראש עיר בעוד חמש שנים, כי זו קדנציה אחרונה שלו'.

"אבל אני חושב שאני לא העניין פה – העיר הזאת רצתה וזעקה לשינוי והלכתי עם מי שהוביל את מחנה השינוי וזה היה כרמל שאמה. מאוד רציתי לעלות לסיבוב השני, אבל מרגע שזה לא קרה והציבור החליט אחרת ושם אותי במקום השלישי, הבחירה מבחינתי הייתה מאוד פשוטה וברורה".

 

הבחירה שלי- שאמה הכהן

 

לפני הסיבוב השני כרמל שאמה הכהן פנה קודם לליעד אילני וביקש ממנו לחבור אליו. שאמה הכהן הסכים לתת לאילני סמכויות נרחבות ביותר- למעשה כמעט חסרות תקדים, עם תמיכה גדולה של שאמה הכהן באילני ובמה שנקרא "תכנית אילני". בכל הזדמנות במערכת הבחירות בסיבוב השני, שאמה הכהן ציין בפני תומכיו וכל הבוחרים את השותפות הכמעט שוויונית עם אילני. וכפי שכבר מסתמן, לא דובר בהבטחות שלפני בחירות אלא במעשים – כשזה כבר התחיל עם בחירתו של שאמה הכהן שהסמיך את אילני לנהל את המשאים ומתנים הקואליציוניים. לכל הדעות מדובר במתן אמון מוחלט ובקרדיט גדול לאילני.

כרמל שאמה הכהן וליעד אילני. "כרמל ידע לשים את האגו שלו בצד לטובת הדבר שמעניין אותו וזה קידום העיר". צילום: ניוזים

 

ליעד, האם הופתעת מהאמון הגדול והמילים והתמיכה של כרמל שאמה, שקבל עם ובוחרים אפילו הכריז שאתה חצי ראש עיר?

 

"אני חייב לומר שאני ניזונתי מכל מיני סיפורים ושמועות סובייקטיביים על כרמל שאמה. אבל גיליתי בחודשים האחרונים אדם שיודע לשים את האגו בצד – מדובר באדם שהיה שגריר ישראל, יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת סגן יו"ר הכנסת. אדם עם רזומה גדול שכל מה שהבטיח, הוא התכוון ומיישם. הוא מתעסק בלהביא את רמת גן למקום הרבה יותר טוב ממה שהיא הייתה בו, ולכן לא הייתה לו בעיה כמו לאחרים בעבר, לתת ולהאציל סמכויות על אחרים. אני מרגיש בזה – הוא מתייחס אליי כשותף מלא ואני מאחל לנו שרק נמשיך ככה".

 

צהרונים ומועדוניות תחילה

 

מה הנקודות והנושאים הראשונים שהחלטתם להתחיל לטפל בהם וליישם?

 

"המצעים שלנו היו מאוד דומים. כרמל התחייב לקחת את 'תכנית אילני' וליישם כבר ב-2019 נקודות מרכזיות מתוכה. הנושא של פתיחת הצהרונים והמועדוניות לתחרות. החלטנו לקחת חברה חיצונית שתבדוק את פתיחת הנושא לתחרות, כדי שתבדוק איך הכי נכון ליישם את זה, בכדי שלא תהיה פגיעה בשירות שניתן לילדים והוריהם. כמו כן, כבר ב-2019 נביא הצעה לתיקון חוק עזר עירוני לכך שתושבי רמת גן יוכלו לחנות בחינם בכחול-לבן. כמו כן, תהיה חלוקה של העיר לרובעים. כלומר- חלקים נכבדים מתכנית אילני כרמל לקח ואימץ. זאת למרות שהמצב הכספי של העירייה מחייב אותנו לבצע כל מיני מהלכים שיהיו לעיתים כואבים – אבל על ההבטחה שלנו לציבור, לא ניסוג מכך".

אילני מדבר על המצב הכלכלי שכרמל שאמה והוא מצאו את קופות העירייה – נושא ששאמה הכהן ציין מספר ימים עם כניסתו לתפקיד ראש העיר, כשסיפר שלאחר שיחה עם גזבר העירייה, התקשה לישון.

"אם שריר ובן משה היו מושכים בסבוב הראשון את המועמדות שלהם, ייתכן והייתי היום ראש העיר. אבל אני שמח על השותפות עם כרמל היום". צילום: מטה אילני

ליעד, האם מצב קופות עיריית רמת גן באמת מדאיג כל כך?

 

"מי שמכיר תקציב מבין שאת התקציב אפשר לעצב איך שרוצים. צריך להבין שכשצבי בר עזב את העירייה לפני כחמש שנים, נשארו בקופות העירייה יתרות של 25 מיליוני שקלים – זה לא המצב שבו מצאנו כיום את קופות העירייה. אז נכון שרמת גן משקיעה המון בחינוך, ויש כל מיני ענייני שכר שכל זה אולי מהלכים חיוביים, אבל הם הכבידו מאוד. מה שנדרש מאיתנו בעיקר זה לצד התייעלות בצד ההוצאות, למצוא דרך להגדיל את ההכנסות ואת זה נעשה בשנים האחרונות. לכן, אני מאוד מבין את דאגתו של ראש העיר. אין לנו רצון לפגוע בשירות לתושב – להיפך. אנחנו רוצים ללכת ולשפר את השירות לתושב וזה מה שנעשה כבר מ-2019 וכבר ירגישו בשינוי. אני שמח לפגוש תושבים ברחוב שפוגשים אותנו ואומרים שהם כבר מרגישים שהרחובות יותר נקיים. בסוף השבוע שעבר, שהיה סוער, קיבלנו שבחים על הטיפול בכל הבעיות שעלו".

 

ליעד, איך זה ללכת ברחוב ולהיות הצד שמתלוננים בפניו ולא הצד המבקר?

 

"תמיד אמרתי שלשבת באופוזיציה זה הכי קל. בזמנו לא הלכתי לאופוזיציה כי היה יותר קל, אבל חשבתי שישיבתי באופוזיציה באותו זמן טובה יותר לציבור מאשר שותפותי בקואליציה של אז. אין ספק שכשאתה מקבל את ההחלטות זה הרבה יותר קשה. כרמל שאמה ואני רצינו לשרת תושבים. ומי שלא מתאים לו ביקורת ופניות של תושבים, לא מתאים לו לשרת את הציבור. וכנראה אריק שרון צדק כשאמר- 'דברים שרואים מכאן, לא רואים משם'".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות