חדשות

בת-ים: עדויות נוספות נגד יריב ובכר בחשד לתשלום לבוחרים, הערכה בעירייה: יתכנו מעצרים

על פי הפרסומים, אותם חשף העיתונאי איציק וולף – שחתום על סקופים רבים נוספים במערכת הפוליטית – בהקלטות ניתן לשמוע את הפעיל של אלי יריב משדל פעילה להביא 100 מצביעים לקלפיות תמורת 2,000 שקל. "נשמה, תקשיבי לי טוב: אם את תביאי באמת 100 לקלפיות, יש לך 2,000 שקל. אני פה ויש לי מילה של בטון", אמר. הפעילה מספרת לו על חברה שלה שהביעה תמיהה וספקות על-כך שהכסף יועבר גם אם תביא 100 מצביעים לקלפיות. "תנסי אותי ותראי. עד עכשיו, מה שהבטחתי – קיימתי", הוא אומר לה בתגובה. "בלי סיפורים. כשאני עבדתי עם אלי יריב – כולם קיבלו את הכסף".

בעקבות הפרסום הגיעו למערכת "ניוזים מרכז" עדויות נוספות של תושבים כנגד יריב וכנגד יוסי בכר, שנציגים מטעמם לכאורה הציעו כסף לבוחרים תמורת תשלום. העדויות צפויות לעבור השבוע למשטרה ובעירייה מעריכים כי צפויים מעצרים, שמן הסתם יבוצעו כבר לאחר הבחירות.

אלי יריב עצמו שינה את גרסתו בתגובתו שנתן לאיציק וולף באתר NEWS1. בכתבה נכתב כי: "על-פי סעיף 88 לחוק הרשויות המקומיות, דינו של הנותן או המציע שוחד בניסיון לגרום לאדם להשפיע על פעולת אדם אחר דינו מאסר של חמש שנים או קנס. אלי יריב, שהיה בין העיקריים של חושפי השחיתות של שלומי לחיאני בבת ים, טוען כי הוא מקפיד על טוהר הבחירות וכי האיש שדיבר מטעמו לכאורה אינו פעיל במטה. 'הוא לא עובד איתי במטה. זה אחד שתולה שלטים, הוא לא קשור אלינו בשום דבר. אין לו שום סמכות ואין לנו שום קשר. הכל פיקציה. אני עובד מסודר ומועמד של מפלגה (מפלגת העבודה).  אנחנו נותנים כסף לאנשים שיושבים בקלפיות וזהו. אין לנו שום שכר על שום דבר אחר'", כך טען.

אולם בתגובה הרשמית שמסר מטה יריב לכתבה כבר נטען שאין כל פסול בדברים שנשמעים בהקלטה: "כל מטה בחירות של כל מועמד שהוא, מעסיק ביום הבחירות פעילים שתפקידם לדרבן בוחרים לצאת ולהצביע, ולדאוג לשינוע בוחרים לקלפיות. הדבר הוא במפורש על-פי הדין, כך כולם נוהגים – ולפי ההקלטה המדוברת, זה בדיוק המקרה כאן. הניסיון לעוות ולהוציא דברים מהקשרם – כאילו מדובר 'בתשלום בגין תמיכה', הוא מופרך לחלוטין. מכל מקום, נזכיר כי הוראות חוק הבחירות והנחיות מבקר המדינה לאורן פועלת הרשימה, קובעות, כי כל התחייבות מחויבת בקבלת אישור הגורמים האמונים על-כך ברשימה. אנחנו מצדנו לא קיבלנו כל בקשה לאישור איזושהי התחייבות אסורה לה אתם טוענים, וכמובן אילו הייתה מתקבלת בקשה שכזו – היא הייתה נדחית לאלתר".

ממטה יוסי בכר נמסר בתגובה: "לנו לא ידוע דבר על שום פעיל אמיתי שלנו שפעל כך. אן יש לכם מידע מוצק בעניין, אנו מפצירים בכם להעביר לאלתר את המידע למשטרת ישראל, מאחר ומדובר בעבירה פלילית".

יש לציין כי הפעיל של אלי יריב המדובר תמך בעבר במועמד אחר לראשות העיר, ולפני כמה חודשים הודיע רשמית על עזיבתו לטובת אלי יריב, המתמודד זו הפעם החמישית על ראשות העיר.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות