חדשות

המלצרית ממודיעין שהסעירה את הרשת כשאמרה שתושבי העיר הם "קמצנים": "לא יקרה לכם כלום אם תביאו יותר מאגורות"

כך כתבה עופרי, דברים שהסעירו רבים ברשת:

 

"אנשי מודיעין, למלצר מגיע יותר משתי שקל טיפ אחרי שנתן לכם שירות טוב.
מגיע לו יותר מכוס ריקה עם הקבלה שלכם אחרי שהוא עמד מעל 5 פלוס שעות על הרגליים.
מגיע לו אפילו יותר מהאגורות שאתם מחליטים להיפרד מהם סוף-סוף בארנק.

ובנוסף לכך! עם יש לכם הערה כלפי המצב של משהו, אין סיבה לדפוק למלצר פרצוף חמוץ כאילו הוא חייב לכם את כל העולם ואם לא הכל יקרוס..הוא כולה מלצר! הוא יעזור במה שהוא יכול, אבל לבוא ולריב על כל שטות ולעשות מהומה! לא חבל על כל האנרגיות המיותרות? זה הרי כולה אוכל בסופו של דבר. לא יהלומים.

"זה קורה המון אצלנו בקניון עזריאלי… אנחנו באים להתפרנס ומוכנים לתת מעצמנו. אז תעזרו גם בחזרה…לא יקרה לכם כלום אם תביאו מעל 10/15+ טיפ.
לא הגיוני לכם יותר? מאשר האגורות הנחמדות שלכם?".

עופרי אולי חשבה לקבל כמה מילות אהדה והזדהות, אלא שהתגובות לה זכתה המלצרית הצעירה היו לגמרי בצד השני של הקשת.

מאות רבות של תגובות תקפו בצורה קשה ואף לעיתים בוטה את המלצרית שלמעשה סימנה את תושבי העיר כקמצנים ונרגנים.

 

נטלי, שיננית במקצועה ענתה לה: "את מתבכיינת שלא נותנים לך טיפ, בואי אני אספר לך שאני שיננית – למדתי 3 שנים בשביל מקצוע. גם שינניות וגם רופאי שיניים עובדים לפי מטופלים – הגיע פציינט מקבלים תשלום, לא הגיע לא מקבלים.
אני היום במשמרת של 8 וחצי שעות קיבלתי 11 מטופלים שלכל מטופל יש 30 דקות.תביני ששישה אנשים פשוט לא הגיעו כי לא בא להם וכל תירוץ אחר. ובמשך 3 שעות לא קיבלתי שקל!
אז ככה זה לעבוד עם לקוחות זה מה יש.
אבל אם תפסיקי לדבר בזלזול כמו שאת מדברת וחושבת שמישהו חייב לך משהו "כולה אוכל" ו"קמצנים" וכל מה שרשמת ותהיי באמת נחמדה לאנשים כי זה מה שבחרת לעשות כרגע בשביל להתפרנס אז אולי תקבלי קצת יותר מ 3 שקלים!".

 

רותם, סטודנט שעובד עונה לעופרי גם בחריפות:  "במה שונה מלצרות מכל עבודה אחרת? בארץ אנשים למדו לנצל את תרבות הטיפים ומצאו להם עבודה עם הכנסה גבוהה שרובה לא מדווחת בכלל למס הכנסה, שלא דורשת שום כישורים או השכלה מלבד היכולת לעמוד על שתי רגליים (שזו בוודאי פריבילגיה שאת לא מעריכה).
אחר כך אתם עוד באים בטענות על כך שהשכר שלכם שאמור להתקבל מהמעסיק ירד מ-40 שקלים לשעה ל 35 לשעה (ואלו עוד סכומים נמוכים למלצרות).
את יודעת כמה קשה עובד עורך דין בתחילת דרכו שהשקיע כ4 שנים ועשרות אלפי שקלים בשביל להגיע לשכר חודשי ששקול לשלך?
אני וחברה שלי עובדים 6 משמרות בשבוע כל אחד, לומדים באוניברסיטה ולמרות שאנחנו גרים ביחד אנחנו בקושי רואים אחד את השניה. במעט זמן פנוי שיש לנו אנחנו יוצאים למסעדה בשביך קצת זמן איכות ביחד. את יודעת כמה קשה אנחנו עובדים וכמה שעות של זוגיות אנחנו מקריבים בשביל ה20-25 שקלים טיפ האלה שאת חושבת שפשוט מגיעים לך ושאת קוראת להם "כולה טיפ"?
טיפת הערכה לכסף אין לך. את לא יודעת מה זאת עבודה קשה באמת (ולא, 5 שעות על הרגליים זו לא עבודה קשה)".

 

"אין סיבה לדפוק למלצר פרצוף חמוץ כאילו הוא חייב לכם את כל העולם". צילום: גטיאימג'ס

אבי, תושב העיר שואל אותה:  "תגידי, בסוף המשמרת את הולכת למנקה או למאבטח ומביאה להם חלק מהטיפ? גם הם עומדים על הרגליים. ומה עם המוכרים בארומה או במקדונלדס? להם את מקפידה להשאיר טיפים? בסופו של דבר נראה לי שיש כאן בלבול קטן- אם את חושבת שהשכר שלך לא הולם את ההשקעה שלך הכתובת לכך היא המעסיק שלך ולא תושבי העיר מודיעין".

 

ועדי, סטודנטית לא נשארת חייבת לעופרי ועונה לה: "הגישה הזו שהכל סובב סביב הטיפים – גורמת להרגשה רעה של הסועד, במיוחד לסטודנטים שלא יכולים להרשות לעצמם לצאת למסעדות הרבה – יוצא שאני נפגשת עם חברה לכוס קפה במסעדה או בית קפה, ובדרך כלל אנחנו מקבלות שירות גרוע כי "אנחנו לא שוות טיפים".. כי הזמנו רק כוס קפה.. אז כמה כבר נשאיר..
היו פעמים שהיינו צריכות לחפש מלצר רבע שעה בשביל החשבון… וזה במקומות רבים במודיעין…
גישת ה"מגיע לי" הורסת את ענף המלצרות. טיפים זה מחווה של רצון טוב ולא חובה, והעבודה לא צריכה לסבוב סביב זה צריך לשלם למלצרים משכורת נורמלית וטובה, ושיתנו שירות טוב ואחיד לכולם..
לבכות על 2 שקל? או אגורות? לך זה אולי משפיל, אבל אולי זה מה שהיה לבנאדם לתת, וזה כבר 2 שקל יותר ממה שאחרים מקבלים".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות