ניוזים חמיםחדשות

היעל נפל לבולען וניצל בנס

בפעולת חילוץ של יח"צ עין גדי של משטרת ישראל בשיתוף פקחי רט"ג ושוטרי תחנת ערד ניצל היעל ששוחרר חזרה אל הטבע

אייל דוזורץ, מקיבוץ עין גדי, טייל עם הכלבה שלו מזרחית לכביש 90 לא הרחק מהמטעים של הקיבוץ, בשעה 08:00 בבוקר, בערב חג השבועות כאשר הבחין לפתע ביעל שנמצא בתחתית בולען שעומקו כ- 10 מטרים וקוטרו 8 מטרים (לערך). הוא הגיע לשמורת הטבע עין גדי – נחל דוד שם הזעיק את הפקח האיזורי ואת יח"צ עין גדי ושוטרי תחנת ערד של מרחב הנגב, שהגיעו למקום וחילצו את היעל בשלום בחילוץ שנמשך כשעתיים.

מפקד יחידת חילוץ עין גדי בועז ליימזידר: ״הגענו למקום בעקבות דיווח של רשות הטבע והגנים, גלשנו אל תוך הבולען באמצעות חבל, קשרנו את היעל שהועלה בבטחה על ידי הפקח והמלחצים בשלום למעלה״.

שי רוזנצוויג פקח ים המלח ברשות הטבע והגנים הוסיף כי ערנות האזרח הצילה את היעל בוודאות שלא היה יכול לטפס באופן עצמאי מבולען כה עמוק והיה מוצא את מותו בחום הכבד באיזור. מדובר ביעל בוגר בערך בגיל 10. שיתוף הפעולה המהיר בין הכוחות הצילו את היעל. גודל אוכלוסיית היעלים באיזור ים המלח מונה כ 200 יעלים. לאחר החילוץ היעל שוחרר חזרה אל הטבע כאשר הוא חש בטוב וללא פציעות כלשהן.

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי היעל הנובי הוא מין דגל לשמירת הטבע בישראל. הוא סמל להצלחה בשמירה על מינים והוא גם סמלה של רשות הטבע והגנים מיום הקמתה ב-1964. גודל האוכלוסייה העולמית של היעל בירידה, וככל הנראה היום האוכלוסייה בישראל היא הגדולה והמוגנת ביותר בעולם. עיקר האוכלוסייה מרוכז בשני אזורים: מדבר יהודה והר הנגב. שתי אוכלוסיות קטנות חיות בהרי אילת והערבה הדרומית ואוכלוסייה אחת ברמת הגולן, שמקורה הוא ביעלים מעין גדי שהועתקו בעבר לרמת הגולן.
ספירתה של כל אוכלוסייה התחילה בזמן אחר ואפילו הספירה של הוותיקה בהן, בהרי אילת, נספרת פרק זמן קצר משלושה דורות. עם זאת, תוצאות הספירות מורות בדרך כלל על יציבות או על עלייה מתונה בגודל האוכלוסיות בתקופה המהווה יותר משני דורות של יעלים.
פירוש הדבר הוא שתגובת האוכלוסייה בטווח זמן קצר עד בינוני על איומים, ובד בבד פעולות ממשק השימור של רשות הטבע הגנים, התגלמו ביציבות או בעלייה במספרה.

דוברות המשטרה ודוברות רשות הטבע והגנים
דוברות המשטרה ודוברות רשות הטבע והגנים
[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות