ניוזים חמיםחדשותחינוך

בשורה לתלמידים הניגשים לבגרויות חורף וקיץ: שר החינוך הודיע על סדרת הקלות נוספות ומשמעותיות

שר החינוך, יואב גלנט, החליט על הקלות נוספות בבגרויות תשפ"א. בהתאם להנחיית השר גלנט, גם בשנת הלימודים הבאה (תשפ״ב) התלמידים ייבחנו ב-5 מקצועות חיצוניים בלבד. כל התלמידים הניגשים לבגרות יקבלו תוספת זמן של עוד 25%

 

לקראת בגרויות חורף וקיץ תשפ"א, מודיע שר החינוך, יואב גלנט, היום (ה') על השינויים, ההתאמות וההקלות הנוספות אותן החליט להחיל על בגרויות אלו. בין היתר לאור אימוץ מסקנות הביניים שהגישה וועדת תירוש לשר החינוך.

ההקלות וההתאמות נועדו, בין היתר, לתת מענה לפערים שצברו התלמידים בשל הסגרים הממושכים עקב התפרצות נגיף הקורונה, ומהווים חלק מתהליך הפקת לקחים שקיים המשרד על בגרויות תש"ף ומתובנות שאסף מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, במסגרת המפגשים אותם קיים עם מנהלים, רכזי מקצוע ובגרויות, מורים ותלמידים.
לאור זאת, מוציא היום המשרד מסמך הנחייה לבתי הספר אודות השינויים, ההקלות וההתאמות הנוספות.

יצויין כי מדובר בסבב שלישי של התאמות, שמצטרפות לאלו שכבר ניתנו טרם ובמהלך שנת הלימודים הנוכחית.

ההתאמות שיינתנו לבתי הספר יכללו:

 

1. תוספת זמן בכל המבחנים: התלמידים הנבחנים בכל המקצועות יקבלו תוספת זמן של 25%.

2. מועד חורף אפריל יהיה גם מועד לשיפור הציון: התלמידים יוכלו להבחן בשני מועדי החורף באותו השאלון, כך שמועד פברואר יהווה מועד א' ומועד אפריל יהווה מועד ב' לשיפור ציון. הציון הגבוה מבין השניים הוא זה שיובא בחשבון. אפשרות זו פתוחה לבחירה לכל בתי הספר והתלמידים.

3. יינתנו מועדים נוספים לבחינה בעל פה באנגלית חורף תשפ"א: לצד המועד המקורי של הבחינה, הצפוי להתקיים בין התאריכים ה- 24.1.2021 עד ה-28.1.2021, יעמדו לרשות בתי הספר מועדים נוספים.

המועדים הנוספים:
• מה- 15.2.2021 ועד לתאריך ה- 18.2.2021 (ימים ב'-ה')
• מה- 14.3.2020 ועד ה- 18.3.2021 (ימים א'-ה')

4. ביטול מנגנון שק"ד קורונה והמרתו בתהליכי בקרה, ליווי מקצועי והדרכה לבתי הספר. במסגרת מתווה ההיבחנות לשנת הלימודים תשפ"א (2021), ניתנת בידי בתי הספר האפשרות לדווח ציוני הערכה בית ספריים ממירי בגרות חיצונית. ציוני התלמידים צריכים לשקף את הישגיהם בבחינות ובמטלות לאורך השנה ואת רמת הידע שלהם (הרחבה בנושא בנספח המצורף).

5. גם בשנת הלימודים הבאה, תשפ"ב, תלמידי כיתות יא' היום, ייבחנו ב- 5 מקצועות חיצוניים בהתאם למתווה בגרויות תשפ"א. להלן קישורית למתווה זה המצוי באתר "לומדים בביטחון":
https://covid.education.gov.il/%D7%9E%D7%AA%D7%95%D7%95%D7%94_%D7%91%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA

6. הקלות בשפת אם לכל המגזרים בגרות חורף תשפ"א וקיץ תשפ"א:
• דוברי עברית:
בפרק הבעה והבנה- התלמיד יידרש למזג שני טקסטים במקום שלושה.
בפרק תחביר או תורת הצורות- תתאפשר צבירה של נקודות והגדלת הניקוד של הפרק.
• במגזר הדרוזי: התאמות של חוקי המענה, תוספת בחירה לתלמידים, וצבירה של נקודות בחלק ההבנה.
• במגזר הערבי: התאמות של חוקי המענה, תוספת בחירה לתלמידים וצבירה בחלק של דקדוק והבנה.

7. החרגת בחינות מתכונת ובגרות של תלמידי כיתות יא-יב בתקנות הסגר. כדי לאפשר את קיומן של הבחינות, הוחרגו מבחני המתכונת והבגרות בתקנות הסגר – התלמידים הנבחנים יוכלו להגיע אל בתי הספר כדי להבחן.

8. מתמטיקה, המקצועות המדעיים והטכנולוגיים- בגרות קיץ תשפ"א:
אשר לבחינות הבגרות בקיץ במקצועות המתמטיקה והמדעים (בהם: פיסיקה, כימיה, ביולוגיה ומדעי המחשב) והמקצועות הטכנולוגיים, המשרד יוציא עדכון אודות ההתאמות עם חזרתם של בתי הספר ללימודים פיזיים. בעניין זה יצויין כי ההחלטה התקבלה לאור בקשת מורי המקצוע ורכזי המקצוע, לפיה עם שובם של התלמידים אל בתי הספר, הם יוכלו לבצע ניטור של הפערים הלימודיים. בהתאם לניטור זה תתקבל ההחלטה על אופי ההתאמות שיינתנו במקצועות אלה לקראת בגרויות קיץ תשפ"א.

9. צמצום היקף המעורבות החברתית.
בשל המגבלות שהוטלו בעקבות נגיף הקורונה יידרשו 90 שעות מעורבות חברתית במקום 146 שעות לצורך זכאות לתעודת בגרות.

10. החזרת מנגנון הפיצוי (הקומפנסציה).
הוחלט להחיל רטרואקטיבית את כללי הפיצוי על בוגרי תש"ף (2020) וכן על בוגרי תשפ"א(2021). בהתאמה לכך,867 תלמידים נוספים יהיו זכאים לתעודת בגרות. זכאותם של התלמידים הרלוונטיים תעודכן במערכות המשרד ובמערכות בתי הספר (פירוט אודות מנגנון הפיצוי בנספח המצורף).

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות