הסטודנט ק': קיריל קארטניק, עוזר סגן ראש העיר וסטודנט לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה, עולה מדרגה בהובלת מאבק הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, כשהוא קובל על הלימודים המקוונים, התשלומים שנגבים בתקופת הקורונה ועל קרן ההלוואות. מלחמה

קארטניק: "אנחנו מובילים את מחאת הסטודנטים והטענות שלנו הן כנגד מוסדות החינוך האקדמיים בכלל ואוניברסיטת חיפה בפרט. אני מצפה ממוסד הלימודים שיפחית את העלויות לאור השירותים שקוצצו. ביחד נוביל לתוצאות!"

קיריל קארטניק, עוזר סגן ראש העיר וסטודנט לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה, שמוביל כיום את מאבק הסטודנטים בצפון תחת הכותרת "לא מתקוונים לשלם", לא נח לרגע ולאחר שהופיע בכל ערוץ תקשורת ולאחר שפנה למנהלי האוניברסיטה ולאגודת הסטודנטים באוניברסיטה ונענה בשלילה, הוא פנה לראשי ההסתדרות הלאומית והעלה בפניהם את מצוקת הסטודנטים העובדים בפרט וכלל הסטודנטים המהווים כח עבודה במדינת ישראל "אנחנו משלמים על מוצר אחד ומקבלים מוצר אחר לגמרי".

וזו הודעת ההסתדרות הלאומית בנידון: בשבועות האחרונים מתנהל קמפיין סטודנטים רחב נגד הנהלות האוניברסיטאות בדרישה להקל את העומס הכלכלי על עשרות אלפי הסטודנטים נוכח הקיפאון האקדמאי בתקופת הקורונה בו סטודנטים רבים נאלצו ללמוד אך ורק דרך המחשב ולא בהרצאות פרונטליות. בהסתדרות הלאומית נענו לפניות סטודנטים רבים שהגיעו למוקד המידע במהלך תקופת הקורונה וקוראים להנהלת האוניברסיטאות להקשיב למצוקת הסטודנטים ולהפחית משמעותית את שכר הלימוד. חייבים לשים לב לעשרות אלפי סטודנטים שהוצאו לחל״ת בכל התקופה ומרביתם כלל לא חזרו לעבודה.  זו העת לגלות אנושיות כלפי ציבור הסטודנטים. הם העתיד שלנו ואם לא נדאג להם לא נוכל לעצור את כדור השלג המתגלגל".

כפי הנראה במהלכים שנעשים כעת, קיריל מכוון גבוה ומראה צעדים לקראת השנה הבאה בה הוא מכוון ככה"נ לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה.

מחאת הסטודנטים

פוסטים שכתב קיריל קארטניק בנידון:

"סטודנטים ותומכים יקרים במאבק הכל-כך חשוב הזה שלנו, אני רוצה לעדכן אתכם על מספר דברים שקרו וקורים ממש עכשיו: קודם כל, אני רוצה להודות לכם כי בזכותכם הצלחנו לעלות את המודעות לחוסר ההגינות והקשיים שבהם אנו נתקלים בערוצי התקשורת השונים – אז תודה אבל זו רק ההתחלה, בימים האחרונים יצרנו קשר עם משרד עו"ד בילי מצגר הנפלאים, אשר נרתמו לטובת המאבק, והם יהוו יועצים משפטיים לכל התהליך. בנוסף, יצרנו תכנית דרישות מסודרת אשר נשלחה למשרדי הנהלת האוניברסיטה, ובפרט לנשיא, לשר החינוך וחברי כנסת נוספים ולאגודת הסטודנטים – עם הצעה פורמלית להצטרף למאבק. כולי תקווה שהגורמים השונים יענו וייענו לבקשותינו, שהרי זה האינטרס של כולנו שנוכל לצלוח את התקופה הזו בצורה אופטימלית. אתם מכירים אותי כבר די טוב בשלב זה, אני דוגל בשקיפות מלאה ומאמין שחוכמת ההמונים היא שילוב של עוצמה וכח, ומצרף עבורכם את המסמכים שיצאו, מוזמנים להמשיך בעשייה המדהימה של שיתוף ותקשור על המחאה. ביחד נוביל לתוצאות!"

קיריל קארטניק. אלבום פרטיקיריל קארטניק. אלבום פרטי

פוסט נוסף של קיריל קארטניק:

"אנחנו מובילים את מחאת הסטודנטים והטענות שלנו כנגד מוסדות החינוך האקדמיים בכלל ואוניברסיטת חיפה בפרט. חשוב לנו לתקשר שהמענה של לימודים מקוונים, על כל הכוונות הטובות של מוסדות החינוך אינו נותן מענה חינוכי/אקדמאי מלא כפי שלימודים בקמפוסים השונים נותן, שירות שאנו משלמים עבורו הרבה מאוד כסף. הלימודים המקוונים רצופים בתקלות טכניות רבות, המערכות עמוסות, קופאות ואינן מאפשרות דיון פתוח או מענה לשאלות. זה מוביל לכך שאין כמעט אינטראקציה בין הסטודנט למרצה, שלא נדבר על פתיחת דיון או שיח. מה עוד שכל השירותים שאנו אמורים לקבל מהמוסד הלימודי ומשלמים עבורם כדוגמת שירותי ספריה, רווחה, בטחון, חניה וכד' אינם ניתנים בפועל לאורך כל התקופה הזו. המענה שקיבלנו בצורה של קרן הלוואות היא מעליבה, אנחנו סטודנטים, לרובנו אין בכלל או שהצטמצמו משמעותית מקורות ההכנסה בימים אלו, ומוסדות הלימוד עד כמה שידוע לי עוד לא הפכו לבנקים, בשביל זה יש את הבנקים, אני מצפה ממוסד הלימודים שייתן מענה במסגרת הפעילות שלו – בצורה של הפחתת העלויות לאור השירותים שקוצצו."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות