מזכירה מצילת חיים

ד"ר סיון בלוך, מנהלת במחלקה הנוירולוגית בבית חולים כרמל והמרפאה הנוירווסקולראית במרכז רפואי לין של כללית:
גיל הנפגעים משבץ מוחי ירד משמעותית בשל אורח חיים מערבי הכולל חוסר פעילות גופנית ותזונה תעשייתית. שבץ מוחי איסכמי או המורגי עלול להופיע גם בצעירים (מתחת לגיל 50).
הסיבות השכיחות לשבץ בגיל כזה דומות לסיבות לשבץ בגיל מבוגר יותר, אך בצעירים רואים גם סיבות נוספות לשבץ, כמו קרע של דופן בעורק בצוואר, מום לבבי מולד, שלא היה ידוע עד כה, הפרעות קרישה, מלפורמציות וסקולריות מולדות ועוד. לשבץ האיסכמי ישנם טיפולים יעילים. מרבית המטופלים מתאימים להזרקת תרופה ממיסת קרישים (טי.פי.איי) ומיעוט המטופלים מתאים לצינטור מוחי. ככל שהטיפול ניתן מהר יותר התוצאות טובות יותר (הנזק הנוירולוגי השארתי קטן יותר) ועל כן, בכל הופעה פתאומית של חסר נוירולוגי שיכול להתבטא בהפרעה פתאומית בדיבור, שינוי פתאומי בהתנהגות, שיתוק פתאומי, הפרעה תחושתית פתאומית ועוד, בכל גיל, יש לפנות את המטופל מיידית לחדר המיון הקרוב.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות