שירות פורץ דרך בכללית: שיקום בית

במצבים בהם יש פגיעה נוירולוגית ופגיעה ביכולת הדיבור ו/או ביכולת הבליעה, מגיעים גם קלינאי תקשורת ודיאטנית קלינית לטיפול ומעקב. בהיבט הרגשי, עובדת סוציאלית יוצרת קשר עם המטופל ומשפחתו ועורכת פגישות במידה והן נדרשות והמטופל מעוניין בכך.  תכנית הטיפול מלווה על ידי ד"ר דיאנה רוזנצוויג, מומחית לרפואה שיקומית ומנהלת תחום השיקום ביחידה להמשך טיפול ומעקב של כללית במחוז חיפה וג"מ.

לטיפול הביתי יתרונות רבים ובתנאי שמתקיימים התנאים המתאימים, מציין צוות כללית שמוביל את השירות הייחודי: המטופל נמצא בסביבתו הטבעית אליה הוא מורגל, עובר תהליך שיקום בסביבה הטבעית, בה ימשיך לתפקד לאחר מכן והטיפול מותאם לצרכיו. הדבר אף נכון יותר לאוכלוסיית המבוגרת, עבורם יש חשיבות יתרה בשמירה על הסביבה המוכרת בהיבט הקוגניטיבי והרגשי. בנוסף,  המשפחה, שהיא חלק בלתי נפרד מהטיפול ומתהליך השיקום, עכולה במסגרת זו לקחת חלק בטיפול ויחד עם זאת לשמור ביתר קלות על חיי השיגרה והעבודה של בני המשפחה. כמו כן נמנעים הסיכונים הבריאותיים שיש בשהייה במסגרת אישפוזית.

אכן, המטופלים שהשלימו את מהלך השיקום בבית מדווחים על שביעות רצון גבוהה מאוד, בתוצאות תפקודיות טובות במיוחד.

צוות כללית מקפיד להגיע לכל מטופל, גם למי שמתגורר בישובים מרוחקים ביותר ובין המטופלים במסגרת שיקום בית ניתן למצוא בימים אלה, מעבר לתושבי הישובים הגדולים באיזור, גם משוקמים בקיבוץ אילון, פסוטה, נטועה ועוד.

באזור חיפה, הקריות והצפון יש מעט מסגרות שיקום ולכן תקופת ההמתנה לקבלה לשיקום מוסדי מתארכת. כמו כן, מוסדות השיקום הקיימים לעיתים מרוחקים ומדובר בנסיעה למרחקים. על כן רואים בכללית חשיבות עליונה בהפעלת מערך שיקום ביתי איכותי ומקיף.

 

צילום: דוברות כללית

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות