חייו של מרתוניסט ניצלו ברמב"ם, לאחר שלקה בשבץ מוחי

מעדויות בשטח מסתבר כי שאינסקי פיתח חולשה בצד שמאל של גופו ונפל. העוברים והשבים שמסביבו חשו לעזרתו והזמינו אמבולנס שפינה אותו אל ביה"ח רמב"ם, הנמצא בסמיכות למקום. כאשר הגיע אל מיון ביה"ח, נכנס אל מסלול בירור מהיר. ערנותה של הרופאה הנוירולוגית התורנית הובילה להמשך בירור עם חשד לשבץ מוחי, זאת למרות שמחלת האפילפסיה איתה שאינסקי מתמודד יכלה להוביל בקלות לאבחנה מוטעית. למזלו של שאינסקי, באותה השעה שהה בבית החולים כל הצוות המאבחן ומטפל בשבץ מוחי באמצעות צנתור, עקב המתנה למטופל נוסף שהיה אמור להגיע מבית חולים אחר. בתוך דקות ספורות כבר הגיעה אבחנה ברורה: שאינסקי סובל משבץ מוחי נרחב של כל ההמיספרה הימנית במוחו, עקב חסימה של קריש דם גדול במיוחד. זמן קצר לאחר מכן הוא כבר היה על מיטת הטיפולים בחדר הצנתורים, כאשר הצוות עובד כנגד השעון ומנסה להציל את חייו.

"מדובר במקרה מאתגר במיוחד", מסביר ד"ר איתן אברגל, מנהל יחידה נוירורדיולוגיה פולשנית (צנתורי מוח) ברמב"ם, אשר הוביל את הטיפול בשאינסקי, "לא ברור מדוע, אבל הוא פיתח קרע ספונטני בעורק התרדמה בצוואר (הקרוטיס), אשר מספק דם למוח. מדובר בסיבוך לא שכיח, אשר במקרה הזה גרם לקריש, שעלה לכיוון המוח והוביל לשבץ".

מול הצוות המטפל עמד אתגר כפול בבואם לבצע הליך עדין ומורכב של צנתור מוח לשליפת הקריש: האחד – הקרע בעורק, אשר נוצר באזור שהינו מפותל באופן טבעי, הקשה מאוד על המעבר של הכלים המשמשים לשליפת הקריש, והיה חשש ממשי לגרימת נזק נוספת במהלך הטיפול. השני – קריש הדם, שהיה חריג בגודלו, עלול היה להתפרק או להתחמק במהלך ניסיון השליפה ולהוביל להידרדרות במצבו של המטופל.

בתום הליך מותח, הצליח ד"ר אברגל לשלוף את הקריש, ללא כל גרימת נזק, ולסיים את הטיפול בהצלחה. למחרת היום שאינסקי כבר התאושש, כאשר פלג גופו השמאלי חזר לתפקוד מלא. יומיים לאחר מכן כבר שוחרר לביתו, ללא כל סימן מסגיר למה שאירע.

"אני עד עכשיו לא באמת מבין או מעכל את מה שקרה", מספר שאינסקי, "במשך שנים רבות חשבתי שאני חסין ובריא ודברים מהסוג הזה אף פעם לא הדאיגו אותי. רק בשבוע שעבר רצתי 50 ק"מ כדי לעמוד במכסת הריצות שהצבתי לעצמי. מה שחשוב זה שאני לא מוותר – זו תפיסת העולם שלי. בספורט, בהתמודדות עם האפילפסיה ובכלל בחיים. כרגע אני לוקח את הזמן ומתאושש. אשתי ביקשה להוריד פרופיל ולשמור על הבריאות", הוא מסכם בחיוך, "אז מעכשיו אמשיך לעסוק בספורט, אבל כנראה שלא אשתתף בקרוב במרתונים".

לדבריו של ד"ר אברגל, להצלחת הטיפול בשאינסקי חברו כמה גורמים: "הוא הגיע מהר אל בית החולים, טופל מהר ולזכותו עמדו נתונים טבעיים, כגון כושר טוב, גיל צעיר ומבנה העורקים שלו, שתרמו לתוצאות הטובות ולהתאוששות המהירה", הוא אומר ומדגיש, "כשרואים מטופל כזה מבינים שאף אחד לא חסין. רבע מחולי השבץ הם בני 65 ומטה. בניגוד לפרופיל שכולנו מכירים, שבץ יכול לתקוף גם צעירים ובריאים. אם ישנם סימנים מדאיגים, אם ישנו חשד, לא להסס. יש להתפנות מיד אל בית החולים ולעבור בירור. זה יכול להציל חיים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות