חדשות

משרד הבריאות החליט לאחר בדיקה: אחרי מות תמי הזברה והוולד, ה"חי כיף" יפתח מחדש, אבל בתנאי להשקעה כספית גדולה ברענון תנאי המקום

התחקיר של אגף רווחת בעלי חיים במשרד החקלאות קבע כי בנסיבות הקיימות באירוע חריג זה, ההתנהלות הווטרינרית המקצועית הייתה תקינה וללא דופי. עם זאת, צוות הבדיקה שכלל גם את הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בהנהלת השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות- ד"ר איילת שמואלי, ראש תחום החזקת חיות בר בשבייה ברשות הטבע והגנים- אורי ליניאל, המליץ על קידום תוכנית שתיטיב עם תנאי מחייתם של בעלי החיים ותשפר את חווית הביקור במקום.

במסגרת זו, גיבשה העירייה והחברה העירונית, האמונה על ניהול המקום, תוכנית פעולה רחבת היקף, אשר תיטיב עם תנאי מחייתם של בעלי החיים ותשפר את חווית הביקור במקום. גולת הכותרת היא השקעה אדירה של כ-40 מיליון שקלים בשדרוג ושיפור התשתיות ותנאי מחייתם של בעלי החיים בחי כיף. נציין כי תשתיות המקום שודרגו לאחרונה בשלושה מיליון שקל וכבר עתה הוקצו עשרה מיליון שקלים נוספים לשדרוג מתחם הכניסה לגן, מתחם ראשון מתוך חמישה, ובוצעו התקשרויות עם זואולוג, אדריכלית ומנהל פרויקט לקידום התוכנית. תוכנית העבודה כוללת גיבוש וחידוד נהלי עבודה ובטיחות, שדרוג המרפאה וחידוש הציוד במקום.

 

 

תוכנית העבודה כוללת גיבוש וחידוד נהלי עבודה ובטיחות, שדרוג המרפאה וחידוש הציוד במקום. צילום: עיריית ראשל"צ

כמו כן החברה העירונית והנהלת החי כיף יפתחו תוכנית חינוכית שתיצור פעילות משותפת של ילדים והוריהם. כחלק מהתוכנית יוקם מתחם חושים בן שישה דונמים שייצר חוויה לימודית. בנוסף, לגבי סיבוך ההמלטה של הזברה, צוות הבדיקה המליץ כי במקרים אלו יש לפעול לבידוד בעל החיים עד כדי מניעת גישת מבקרים לאזור התצוגה.

מ"מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר:"ערכנו בחינה מקיפה של החי כיף וגיבשנו שורת המלצות שתביא לשיפור תנאי המחייה של בעלי החיים והמגוון שלהם,  החלטה זו משקפת את אהבתנו לבעלי החיים ורצוננו להיטיב עמם".

 

בתמונה הראשית: האירוע הטראגי עם הזברה תמי. צילום: פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות