ניוזים חמיםבריאותירושלים

כללית מחוז ירושלים: אנחנו כאן כדי לחדש לכם        

המטופלת שקיבלה טופסי 17 והחזרים כספיים במהירות האפשרית באמצעות האפליקציה. הקשישה בת ה-80 שהצליחה להעלות תמונות לאתר של רגלו הפצועה של בעלה ולקבל ייעוץ מרופא עור אונליין. הילדה שסבלה מכאבי אוזניים ונבדקה במכשיר הטייטו, ותושב מזרח העיר שסבל מכאבי בטן עזים וטופל על ידי רופא אונליין... קבלו את האנשים שעומדים מאחורי תנופת הפיתוח הטכנולוגי בכללית מחוז ירושלים שמשתפים בסיפורים מהחיים שממחישים יותר מכל עד כמה החדשנות בשירות הרפואי חוסכת מהמטופלים זמן ומשאבים יקרים, מבלי לפגוע באיכות הטיפול

"חזרנו אל בורות המים, לשוק ולכיכר", כתבה המשוררת נעמי שמר בשירה המיתולוגי "ירושלים של זהב", שהפך ברבות השנים לחצי המנון ושאין ראוי ממנו להיות מושר ביום ירושלים, אבל אנחנו בחרנו לחזור דווקא לירושלים של החדשנות, וליתר דיוק לכללית מחוז ירושלים, שמובילה בשנים האחרונות אינספור חידושים טכנולוגיים לטובת 600 אלף מבוטחיה, ואינה עוצרת לרגע.

מחוז ירושלים של כללית מונה 230 מרפאות ומוקדי שירות ופרוש על שטח גאוגרפי רחב הכולל את הבקעה, ים המלח, חבל בנימין, גוש עציון, מבשרת ציון, פרוזדור ירושלים, ירושלים ומעלה אדומים. מי שמנצחת ביד רמה על תזמורת החדשנות של המחוז העצום הזה היא טלי חביב, המנהלת האדמיניסטרטיבית של המחוז.

"חדשנות היא הבייבי שלי", אומרת חביב, שהביאה איתה לירושלים את בשורת החדשנות מתפקידה הקודם כמנהלת האדמיניסטרטיבית של מחוז דרום. הקו המנחה אותי הוא לעודד בקרב העובדים חשיבה חדשנית ויצירתית בתהליכים חדשים ובתהליכים קיימים. אני כל הזמן מגרה אותם לחשוב מעט אחרת, כי אני מאמינה שהחדשנות מגיעה מלמטה, והעובדים הם אלה שיכולים לתת את המענה בנושא הזה".

סיפור עלייתה של חביב בסולם התפקידים הניהוליים בכללית הוא סיפור סינדרלה. היא בת 48, תושבת מעלה אדומים ואימא לשלוש בנות. את דרכה בכללית החלה כמזכירה בחצי משרה לפני 29 שנים, כשהחליפה עובדת שיצאה לחופשת לידה, ומאז רק השמיים היו עבורה הגבול. היא הייתה חשבת שכר ומנהלת שיווק ושירות במחוז ירושלים, ובתפקידה האחרון בטרם שבה למחוז ירושלים, שימשה, כאמור, המנהלת האדמיניסטרטיבית של מחוז דרום, שם הובילה את סקטור האדמיניסטרציה להישגים מרשימים.

לדברי חביב, כדי להטמיע את נושא החדשנות פועלות בכללית במחוז ירושלים שלוש קבוצות של מובילים דיגיטליים, שמעמיקות את הידע של הצוותים ומעניקות להם את הכלים להוביל את הנושא הן בקרב העובדים והן בקרב המטופלים.

חביב: "כל הנושא של שירותי האונליין והדיגיטל, האתר והאפליקציה, חזק מאוד אצלנו, ואנחנו לרגע לא קופאים על השמרים וכל הזמן מתחדשים ומחדשים. נגמרו הימים שבהם נאלצנו להמתין זמן ארוך בתור לבית המרקחת. היום ניתן להזמין תור לבית המרקחת באמצעות האתר או האפליקציה ולהתקבל בבית המרקחת בדיוק בשעה הנקובה. כך גם ניתן גם לבדוק את המלאי של התרופות, ואגב, גם לא חייבים להגיע לבית המרקחת, כי את התרופות אפשר לקבל במשלוח חינם עד הבית".

הנושא הדיגיטלי תופס תאוצה גם בנראות של המרפאות. "אין יותר דפים, אין ניירת, סוף עידן", אומרת חביב, "כל השילוט במרפאות הוא בצגים דיגיטליים. מרפאות חדשות מקבלות את כל החבילה הדיגיטלית, ובמרפאות קיימות אנחנו מחליפים את כל השילוט. אנחנו מחויבים בכניסה של כל חדר רופא להציג את השם של הרופא, את ההתמחות שלו ואת שעות הקבלה, ואם פעם זה נעשה על גבי דפים, עכשיו הכל דיגיטלי".

תחת שרביטה של חביב פועלים במרכזים ובמרפאות של כללית במחוז רפרנטים ייעודיים לנושאי החדשנות. עם ארבעה מהם שוחחנו על עבודתם היומיומית ושמענו מכל אחד סיפור שממחיש את עוצמתה של החדשנות הטכנולוגית ועל היכולת שלה לחסוך מהמטופלים זמן ומשאבים יקרים, מבלי לוותר על שירות רפואי איכותי.

הכירו את אילנית רחמני, המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרכז הרפואי בלב תלפיות; לנה שדה, רפרנטית חדשנות במינהלת הראל; חיה סרי, מנהלת המכון להתפתחות הילד במעלה אדומים, ושריף דענא, בן 37, שמנהל את הטמעת פרויקט כללית אונליין במזרח ירושלים. עבור ארבעתם משימת הטמעת החדשנות בקרב הצוותים ובקרב המטופלים היא מטרת-על, וכדי להשיג את המטרה הם מעבירים הדרכות בכל פלטפורמה אפשרית, בין אם במפגשים פרונטליים ובין אם במפגשי וידיאו.

מימין לשמאל: לנה שדה, חיה שרי, שריף דענא ורעות שפירא, רכזת תחום החדשנות. צילום אלבום פרטי

טופסי 17 והחזרים כספיים בלחיצת כפתור

קצת עליי: לנה שדה, בת 39, נשואה + 2, עשר שנים בכללית, רפרנטית חדשנות במינהלת הראל, בעלת תואר ראשון במינהל מערכות בריאות והנדסאית תעשייה וניהול.

הסיפור שלי: "מטופלת העבירה בקשה דרך האפליקציה למשרד המרפאה לקבלת טופסי 17, שנדרשים עבורם אישורי מוקד. נוסף על כך, היא ביקשה החזרים כספיים בתחום התפתחות הילד. הבקשה הועברה לרופא, שהכין הפניה למוקד. המשרד שלח את הבקשה, הבקשה אושרה והטופס נופק. בקשתה להחזרים נבדקה, ומשנמצא שהיא זכאית, היא קיבלה הודעה שהכסף הועבר לחשבונה. בסיום התהליך הקצר, המטופלת הגיעה למרפאה להודות על השירות ועל ההתייעלות, ואמרה שבזכות הקידמה הטכנולוגית נחסכו ממנה טרטורים וזמן יקר.

"בעבר, לפני העידן הטכנולוגי, במקרה מעין זה, מטופלים היו צריכים להתקשר, להמתין למענה, לקבוע תור לרופא, להגיע פיזית למרפאה, להמתין לרופא, להמתין לאישור מוקד, ולבסוף להגיע לקבל את הטופס או לבקש שיעבירו אותו בפקס. אותו טרטור, פחות או יותר, הם היו נדרשים לעבור כדי לקבל את ההחזרים הכספיים. העידן הזה מאחורינו. כעת, אנחנו חווים עידן חדש, שבו כמעט הכל נעשה בלחיצת כפתור באפליקציה".

הדלקת באוזן אובחנה באמצעות מכשיר הטייטו

קצת עליי: חיה סרי, בת 36, נשואה לרותם ואימא לדניאל ואור. עובדת בכללית כ-13 שנים. שימשתי במגוון תפקידים, ובשש השנים האחרונות אני מנהלת את המכון להתפתחות הילד במעלה אדומים.

הסיפור שלי: "באחד מימי שישי, בשעות הצהריים, כאשר המרפאות סגורות, הגיעה לביתי שכנה וסיפרה שלבתה יש הפרשות מהאוזן והיא סובלת מכאבים. היא הייתה די לחוצה. מדובר באישה שומרת שבת, שבעלה מגויס למילואים. היא אמרה שיש לה ילדים קטנים נוספים בבית, ושהם אינם יכולים להישאר לבד. המלצתי לה להשתמש במכשיר הטייטו שברשותה ושהיא טרם השתמשה בו, ולהיוועץ עם רופא אונליין. היא נרשמה לשירות, וכעבור כרבע שעה הרופא יצר איתה קשר, ובאמצעות מכשיר הטייטו איבחן דלקת באוזנה של הבת. הוא הכניס למערכת מרשם לתרופה, והיא רכשה את התרופה בבית מרקחת שנמצא בהסכם עם כללית. מאז, כך היא מספרת, היא משתמשת לא מעט בשירות האונליין לטובת טיפול בילדיה הקטנים".

כשהבטן כואבת והמרפאות סגורות

קצת עליי: שריף דענא, בן 37, מנהל אדמיניסטרטיבי מרפאתי מחליף וב-13 השנים האחרונות מנהל את הטמעת פרויקט כללית אונליין במינהלת מזרח בכללית מחוז ירושלים.

הסיפור שלי: "באחד מימי החג המוסלמים, כשמרפאת אלביאן בכפר עקב הייתה סגורה, פנה אליי מטופל צעיר, בן 24, שסבל מכאבי בטן חזקים. הדרכתי אותו כיצד לפנות באמצעות האפליקציה לרופא משפחה אונליין. הוא עשה זאת, והרופא רשם לו הפניה דחופה למיון. בבית החולים אובחנו אצלו אבנים בכיס המרה. כשהוא השתחרר מאשפוז, הוא הגיע למרפאה כדי להודות על היחס ועל השירות המהיר והיעיל, ואמר שהאפליקציה של כללית הצילה לו את החיים".

 

אילנית רחמני. אלבום פרטי

הקשישה שלמדה לתפעל את האפליקציה

קצת עליי: אילנית רחמני, בת 47, נשואה + 3, עובדת בכללית 21 שנה, מנהלת אדמיניסטרטיבית של המרכז הרפואי בלב תלפיות, ירושלים, המשלב תחת קורת גג אחת מגוון של שירותים: רפואת משפחה וילדים, רפואה יועצת ומרכז להתפתחות הילד.

הסיפור שלי: "כשהוצע לי לפני חמש שנים, נוסף על תפקידי, לקדם את תחום הדיגיטל לא חשבתי פעמיים. מיד נרתמתי לנושא שכל כך קרוב לליבי. באותה התקופה טיפלתי בשני הוריי החולים והמרותקים, ושירותי הרפואה הדיגיטליים הקלו מאוד על כל תהליך הטיפול בהם. זו טעות לחשוב ששירותים דיגיטליים הם לצעירים בלבד. שירותים דיגיטליים חיוניים לכל אחד ואחת בכל גיל".

כדי להמחיש עד כמה יעיל הוא השירות הדיגיטלי, משתפת רחמני בסיפור הבא: "זה היה בשעות אחר הצהריים המאוחרות, דקות לפני סגירת מרפאה. התקשרה למרפאה אישה כבת 80, שהייתה מאוד חרדה ומודאגת לגבי בעלה, שיומיים קודם לכן עבר ניתוח ברגל. היא סיפרה שרגלו נפוחה ופצועה, והיא חוששת שהתפתח זיהום. להביאו למרפאה הייתה משימה בלתי אפשרית מבחינתה, וגם לפנותו לבית חולים היא לא רצתה, בגלל הקושי לנייד אותו ומהחשש להידבקויות בנגיפים. אף על פי שהיו לי חששות שהיא תתקשה לתפעל את האפליקציה של כללית, הדרכתי אותה בסבלנות כיצד להעלות לאתר תמונות של הפצע ברגל וכיצד לבקש ייעוץ של רופא עור אונליין, ונתתי לה את מספר הטלפון האישי שלי למקרה הצורך. יומיים לאחר מכן, היא הגיעה למרפאה להודות באופן אישי. היא סיפרה שעל בסיס ההדרכה שלי ובעזרתה של שכנתה בת ה-13 הן הצליחו להעלות תמונות. זמן קצר לאחר מכן, התקשר אליה רופא עור אונליין, שהכניס למערכת מרשם דיגיטלי לתרופה. היא רכשה את התרופה בבית המרקחת של כללית, וכבר למחרת חל שיפור ניכר במצבו של בעלה. עבורי זו הייתה הרגשה של סיפוק אדיר. הצלחתי לחסוך מהאישה ומבעלה נסיעה באמבולנס למיון ואת כל הטרטור הכרוך בכך כולל המתנה ארוכה במיון. הרגשתי שאני בשליחות ושלעשייה שלי יש ערך מוסף גדול. המשפט שמוביל אותי כשאני מעבירה הדרכות לצוותים הוא: 'אנחנו, כצוות, צריכים להעביר ידע לכל מטופל ולהשאיר בידיו את ההחלטה אם להיעזר בשירות או לא'".

מאת: מיכל גילת- תוכן כללית מחוז ירושלים

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות