ניוזים חמיםבריאותירושלים

זה לא הגיל – אלא התרגיל

ד"ר ארקדי צ'יפובסקי, רופא משפחה מסור מזה למעלה משלושה עשורים במרפאת לב תלפיות בירושלים, נחשב לאגדה עוד בחייו. גם בגיל 77 הוא ממשיך לעבוד במלוא המרץ, זמין למטופליו מסביב לשעון ונחוש להמשיך בעשייה עוד שנים ארוכות

מערך הרפואה בקהילה בישראל נחשב שלא בכדי למעורר השראה. תקופת הקורונה, כמו גם המציאות המלחמתית בה אנו מצויים מזה כשמונה חודשים, מוכיחים פעם אחר פעם את איכות הצוותים הרפואיים המגלים לצד מקצועיות וחוסן בלתי נלאים, טיפול מסור מלא בחמלה ואנושיות.

מי שמגלם בדמותו ערכים אלו הוא ד"ר ארקדי צ'יפובסקי (77), רופא משפחה מזה 32 שנים במרפאת לב תלפיות המשתייכת למחוז ירושלים של כללית. על אף שחצה כבר מזמן את הגיל הפרישה, הוא נחוש להמשיך בעשייה למען קשת רחבה של מטופלים בכל טווח הגילים.

הוא נולד בעיירה מלין שבברית המועצות (אוקראינה כיום) ועלה ארצה לבדו יחד עם העלייה הגדולה בתחילת שנות ה-90. עוד בסנט פטרסבורג שימש למעשה כרופא הפרטי הראשון באופן רשמי, בעוד שקולגות רבים נאלצו לעבוד במחתרת מחשש מפני השלטונות.

עם הגעתו ארצה נדרש לעבור מחדש את בחינות ההסמכה של משרד הבריאות. על אף שבראשית דרכו נתקל במסכת של אתגרים, הוכיח תוך פרק זמן קצר את כישוריו המקצועיים והאנושיים כאחד, כשהוא מבצע התמחות במשך חודשים ארוכים בבית החולים ביקור חולים בירושלים, שם התבלט במהרה, כשהוא הופך לשם דבר בתחומו.

עם סיום ההתמחות נקלט בשערי מרפאת לב תלפיות של כללית, מקום אותו הוא מכנה 'כבית' מזה כאמור למעלה משלושה עשורים.

"שירות פרטי במחיר ציבורי"

ד"ר ציפובסקי נחשב לדמות חריגה בנוף הרפואי. הוא מגדיר את עצמו כמי שנחוש לעשות את הכל על מנת לדאוג לרווחת המטופל, כולל זמינות מלאה לכל אדם הזקוק לעזרתו מסביב לשעון.

"כבר יותר מעשור שאני נותן למטופלים את מספר הטלפון האישי שלי. זה חלק מהתפיסה שאני מאמין בה, להיות שם עבור מי שצריך אותי", הוא מספר.

בנוסף, במרוצת השנים בנה לעצמו ד"ר ציפובסקי רשימה של חוקים ואמנות בתחום השירות והתקשורת, שנועדו לדבריו "להעניק למטופלים שירות פרטי במחיר ציבורי".

אתה כבר לא ילד. עד איזה גיל אתה שואף להמשיך לעבוד?

חשוב לי להבהיר שאני מרגיש שליחות גדולה בתפקיד. מבחינתי אשמח לעבוד גם עוד 20 שנה לפחות".

רחלי מזרחי, מטופלת במרפאת לב תלפיות, מציינת מצידה עד כמה ד"ר צ'יפובסקי מהווה עבורה מודל לחיקוי. "ד"ר ארקדי הוא אגדה ירושלמית. רופא בחסד עליון. אדם מקסים שתמיד זמין, אכפתי ועושה הכל כדי לעטוף את המטופלים שלו כך שירגישו הכי טוב שיש".

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות