ניוזים חמיםמקומיירושלים

חניכי "מתגייסים לתעסוקה" ב'ערב ירושלמי חם'

במסגרת פעילות התנדבותית מרגשת, חניכי תוכנית "מתגייסים לתעסוקה" יצאו לחלק מרקים, מאפים ושתייה חמה לדרי הרחוב בירושלים. החניכים, העובדים במשרה מלאה במהלך השבוע, רתמו את בעלי העסקים הירושלמים תחתיהם הם עובדים ויצאו בשעות הערב לחלק מזון איכותי לדרי הרחוב ועובדי הקבלן הפוקדים את מרכז העיר בחורף הירושלמי הקר

לאחר ההתנדבות, ציינו החניכים כמה נהנו מהשיח עם דרי הרחוב, "ראיתי בעיניים שלה שמה ששימח אותה זה לא המרק שהבאתי, אלא השיחה שניהלנו, ההתעניינות בה עשתה לה את היום והיא חייכה חיוך ענק" סיפר אחד החניכים.

מייסד התוכנית, נדב רחבי מספר כי "אנחנו רואים כל יום את דרי הרחוב בדרך לעבודה ואין מי שיודע טוב מאיתנו איפה כל דר רחוב נמצא. אני מקווה שנצליח לתת לו תחושה טובה של יחס חם עם פינוק נעים וטעים, ואני מאמין שהחוויות והתוכן שספגו החניכים בחצי השנה האחרונה הכינו אותם בצורה המיטבית לגיוס לצה"ל בתקופה מאתגרת זו, ואני מאחל לכלל החניכים בהצלחה בגיוס הקרוב לצה"ל!"

תוכנית "מתגייסים לתעסוקה" פועלת בירושלים זו השנה השנייה. המיזם מהווה תוכנית לעבודה "מועדפת" קדם צבאית, והיא התוכנית היחידה בישראל המעניקה מענה למתגייסי חודש מרץ בהשתלבות בשוק העבודה לתקופה קצרה עד למועד גיוסם. מיד לאחר תחילת הלחימה התגייסו בני הנוער לתמיכה בעורף הירושלמי והתנדבו בעשרות מוקדי עזרה ותמיכה לכלל האוכלוסיות בעיר. החניכים המירו חלק ניכר מזמן הפעילות שלהם לטובת התנדבויות שונות, ממש כמה שבועות לפני שיתגייסו לצה"ל בכדי להצטרף לכוחותינו ולסייע במערכה הקשה.

בתוכניות משתתפים בני ובנות נוער מרחבי העיר, שעברו תהליך מיון קפדני הבוחן את יכולתם הקבוצתית ושאיפותיהם. לאורך התקופה חולקו בני הנוער לקבוצות קטנות וישולבו בשוק העבודה בעיר, וזאת לצד מפגש קבוצתי שבועי בבית נחמיה. במהלך המפגשים הקבוצתיים, בני הנוער רוכשים כלים פיננסיים והדרכות על התנהלות כלכלית נכונה, ניהול כלכלי עצמי מושכל ומאוזן, ציונות והכרת החברה הישראלית, למידה והכרה של זכויות עובדים, ליווי והכנה מנטלית וערכית לשירות משמעותי ומוביל בצה"ל עד למועד גיוסם. התוכנית מופעלת על-ידי מחלקת הנוער בעיריית ירושלים, בשיתוף האגף לקידום עסקים ורשות התעסוקה בעירייה, יחד עם הסוכנות היהודית.

מעיריית ירושלים נמסר: "תוכנית 'מתגייסים לתעסוקה' היא יוזמה ייחודית וחשובה, המעניקה לצעירים מסגרת תעסוקתית חינוכית ומכינה אותם בצורה מיטבית לקראת שירותם הצבאי. ירושלים גאה בחניכי תוכנית 'מתגייסים לתעסוקה' על היוזמה המרגשת וההתגייסות יוצאת הדופן למען דרי הרחוב בירושלים, פעילותם המחממת את הלב ומדגישה את הערכים החשובים של נתינה, אחריות חברתית וסולידריות, ואלו הערכים שאנו מחנכים אליהם בבירת ישראל".

מתגייסים לתעסוקה
מתגייסים לתעסוקה
מתגייסים לתעסוקה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות