בחירותניוזים חמיםחדשות

כותרת: על פי סקר של מכון סמית: אבישי כהן והילה לנקרי מובילים בפער גדול על צבי ואלירז לראשות מועצת מטה יהודה

אבישי כהן והילה לנקרי מובילים בפער גדול בסקר שנערך ביומיים האחרונים על ידי מכון רפי סמית בקרב 600 בעלי זכות הצבעה בבחירות לראשות מועצת מטה יהודה. וגם: הפורום השיתופי הודיע על תמיכה במועמדותו של כהן. האם בעקבות תוצאות הסקר שבו הוא מוצב במקום האחרון, בני אלירז בדרך להודעה על פרישה מהמירוץ?

על פי סקר טלפוני שנערך על ידי מכון רפי סמית ב 30.1.24 בקרב 600 בעלי זכות הצבעה במטה יהודה עולה, כי ההתמודדות על ראשות המועצה היא בין שני המתמודדים המובילים – אבישי כהן והילה לנקרי, המתמודדים על "בייס" שונה ברחבי המועצה.

ובתוך כך, הפורום השיתופי – פורום של כל הקיבוצים תחת מטה יהודה, בהובלת היו"ר דוד מלול מקיבוץ צובה, הביע תמיכה השבוע במועמדותו של אבישי כהן. מלול הסביר את התמיכה והבחירה בכהן: "אנחנו מאמינים כי ניסיונו, כמי שישב על שולחן מקבלי ההחלטות בתפקידיו הקודמים וצבר ניסיון מוניציפאלי וניהולי עצום, ישרת נכונה ויסייע לשמר ולהצמיח את מטה יהודה לשנים רבות".

במרוץ על ראשות מטה יהודה ישנם ארבעה מתמודדים:
אבישי כהן- מנכ"ל עירית טירת כרמל לשעבר, שהתפטר מתפקידו בתחילת אוגוסט 23 ונכנס למרוץ. אביו בנימין ז"ל היה ראש המועצה הראשון של מטה יהודה.

הילה לנקרי מיוסט – שהגיעה מעכו לאחרונה וגרה בישוב הקהילתי שריגים, פתחה את המרוץ כבר בינואר 23.
בני אלירז- סגן ראש המועצה כיום, הצטרף למירוץ ערב סגירת הרשימות.
ג'קי צבי- עובד באלביט וגיסו של ראש המועצה לשעבר, משה דדון.
כאמור, על פי הסקר שנערך לפני כיומיים, אבישי כהן והילה לנקרי מיוסט מובילים בפער גדול על שני המתמודדים האחרים, כשלנקרי זוכה ל-28 אחוזי תמיכה וכהן ל-25 אחוז, כשצבי נמצא הרחק מאחור עם 11 אחוזים ואילו אלירז עם 8 אחוזים בלבד. יש לציין כי אחוז הנסקרים שהכריז כי עדיין לא החליט, הוא גבוה יחסית ועומד על כ-28 אחוזים. (טעות הדגימה הסטטיסטית היא 4 אחוזים).

כאמור, הפורום השיתופי שבחר לתמוך באבישי כהן, קיבל פנייה גם מבני אלירז להביע תמיכה במועמדותו. על פי יו"ר הפורום השיתופי, דוד מלול מקיבוץ צובה, נקבעה פשרה מול אלירז, לפיה: הפורום השיתופי יערוך סקר מהימן ועל פיו במידה וישנו פער של יותר מ 6 אחוזים לטובת אבישי כהן, אלירז ימשוך את מועמדותו.

מלול מסביר: "הפורום השיתופי רואה חשיבות לשמר את השותפות עם תנועת המושבים. החלטנו לתמוך באבישי כהן, בן המקום. אבישי מגיע להתמודדות הזו, לאחר שנים של תפקידים בכירים , ואנחנו מאמינים כי ניסיונו רב השנים יחד עם מחויבות עמוקה לתושבי המועצה וכמי שישב על שולחן מקבלי החלטות שנים רבות, יסייע לשמר, לייצב ולהצמיח את מטה יהודה בתקופה מורכבת ומאתגרת. להערכתנו, אבישי כהן יוכל לכל אלו במועצה המורכבת והמגוונת שלנו.

"עם זאת, לאור רצון להיענות לבקשת אלירז, ולשמור על הוגנות, הוחלט על ביצוע הסקר. אלירז התחייב בפנינו כי יפרוש במידה ויהיה פער כאמור בינו לבין אבישי כהן".

לשאלה מדוע לא נבחנה תמיכתם בלנקרי אמר מלול: "הנושא נבחן לעומק וההחלטה לאור מאפייני המועמדים הייתה קלה וברורה אבישי כהן הוא המועמד המתאים ביותר לכהן בתקופה רגישה זו" .

בסקר נבדקה האפשרות שלאור ההובלה של כהן ולנקרי, מה יהיו התוצאות אם אכן אלירז ימשוך ויבטל את מועמדותו. וכאן, מי שזוכה מכך באופן ברור הוא אבישי כהן שזוכה להובלה עם 29 אחוזים, לנקרי מקבלת 26 אחוזים, צבי זוכה ל-10 אחוזים ובמקרה זה, אחוז המתלבטים עומד על 35 אחוזים.

מערכת "ניוזים ישראל" פנתה למר בני אלירז ושאלנו האם הוא אכן הבטיח למשוך את מועמדותו אם יפגר בפער ניכר אחרי אבישי כהן לפי תוצאות הסקר, והאם לאור התוצאות שמצביעות על פער של 17 אחוזים בין השניים – הוא מתכוון לפרוש מהמירוץ לראשות המועצה?

עד לפרסום הכתבה למרות מספר פניות, מר אלירז בחר שלא להגיב.

 

צילום: יונתן הזה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות