ניוזים חמיםחדשותירושלים

כך הובילה חקירת חשוד שנתפס עם אקדח לחשיפת מערך הלוואות לא חוקי, הכולל מעשי סחיטה, תקיפה ואיומים: אשה ובנה תושבי ירושלים, נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בחשד לסחיטה באיומים, תקיפה, הלבנת הון ועוד, בהיקף של מאות אלפי ש״ח

בין עשרות הקורבנות: קשישים בשנות ה-70 לחייהם עם סיבוכים בריאותיים, חייל בשירות סדיר ועוד. בתום החקירה במשטרת ישראל, הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום

מוקדם יותר השנה, עצרו בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים חשוד בגין החזקת אקדח שלא כחוק בירושלים. החשוד נתפס עם אקדח במבושיו בעת נסיעה בתוך רכב בשכונת פסגת זאב. לאחר שנחקר במשטרה הוגש נגדו כתב אישום וההליך המשפטי בעניינו מתנהל בימים אלו כשהוא בכלא.

במהלך חקירתו התברר לחוקרי המשטרה, כי עפ״י החשד הנאשם ואמו מנהלים קו הלוואות בניגוד לחוק. בנוסף התברר כי לווים שלוו כספים מהם ולא החזירו אותם בזמן, אוימו והותקפו על ידי הנאשם, אמו או מי מטעמם. בעקבות חשדות אלו נפתחה חקירה נוספת ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

בתאריך 18.12.2023, עצרו בלשי ימ״ר ירושלים את הנאשם (24) מהכלא, ואת אמו (44) המתגוררת בנווה יעקב. בחיפוש שנערך בביתה, אותרו ונתפסו ע״י השוטרים: 54,170 ש״ח ומאות דולרים במזומן, כדורי אקדח, פלאפונים ומחשבים ניידים, מסמכים שונים ועוד. החשודים נלקחו לחקירה במשטרה בחשד להלבנת הון, סחיטה ואיומים, שיבוש הליכי חקירה, תקיפה ועבירות מס והדחת עד.

מהחקירה בימ״ר ירושלים עולה כי החשודים היו מלווים כספים לאנשים, שמרביתם לא אושרו לקבל הלוואות באמצעות בנקים, והיו מצויים בקשיים כלכליים או בסיבוכים בריאותיים.

בין הלווים, היה חייל צה״ל בשירות סדיר שלווה מהם 10,000 ש״ח בריביות גבוהות מאוד ובתנאי החזר מורכבים. כך יצא שלמרות שהחייל שילם להם עד כה עשרות אלפי שקלים בחזרה במשך זמן רב, הוא עדיין המשיך לשלם להם ואף הופעלו עליו לחצים בשל כך. בחקירה אותו חייל סיפר שהוא מפחד מהחשודים ולכן ממעט להימצא בביתו כשהוא בחופשות מהצבא.

במקרה אחר, אדם בן 70 נכה החולה במחלה סופנית לווה מהם כספים בריבית גבוהה. לאחר שלא הצליח להחזיר את התשלומים לחשודים, החשוד הגיע מחוץ לביתו תקף אותו פיזית וגנב לו את הטלפון שהיה ברשותו.

במקרה נוסף, אדם בשנות השבעים לחייו לווה כספים מהחשודים עקב הסתבכות במצבו הבריאותי בריבית גבוהה. משלא עמד בהחזר התשלומים, הגיע החשוד לביתו וליד בני משפחתו איים עליו ואף החליט להטיל את יתרת החוב על אחותו של הקורבן.

על פי החשד השניים הלוו כספים בניגוד לחוק בהיקף מצטבר של מאות אלפי ש״ח לעשרות לווים, ואלו שלא עמדו בהחזרים אוימו, נסחטו ואף חלקם הותקפו על ידם.

במהלך החקירה בימ״ר ירושלים, הוארך מעצרם של שני החשודים מעת לעת. עם סיום החקירה גובשה נגדם תשתית ראייתית לביצוע העבירות, והוגשה נגדם השבוע הצהרת תובע ומעצרם הוארך שוב עד מחר. מחר צפוייה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

רס״מ אופיר לוי ר׳ צוות החקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים אמר: ״מדובר באם ובנה שניהלו מערך הלוואות פיראטי ועברייני, שבאמצעותו הלוו כספים תוך עבירות מס בריביות גבוהות מאוד, לאנשים שהיו עם מצוקות כלכליות, בריאותיות ועוד. החשודים לא בחלו באמצעים וניצלו את מצבם של הלווים, בכדי להשית עליהם תנאי החזר בלתי אפשריים. משהלווים לא עמדו בהתחייבויות היו משתמשים בכוח, באיומים ומטילים עליהם אימה, כולל הגעה לביתם של חלק מאותם לווים, תקיפה פיזית ופניות לבני משפחותיהם. חקרנו בתיק זה 60 מעורבים בשיתוף פעולה עם רשויות המס, בכדי להתחקות אחר כמה שיותר קורבנות שנפגעו ממעשיהם. הצלחנו בסיום החקירה לחשוף את היקף המעשים וחומרתם, ולהעמיד לדין את אותם בני משפחה שפגעו בהרבה אנשים. לצד זאת אנחנו קוראים לציבור שלא ליטול הלוואות מגורמים עברייניים הפועלים בניגוד לחוק ופוגעים בלווים, הן בתנאי החזר ההלוואה והן במצבים שבהם הלווים לא עומדים בהחזרים שהוצבו להם בניגוד לחוק״.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות