ניוזים חמיםחדשות

9 עצורים מקרב המתפרעים בהר הבית שיידו אבנים וסלעים על 10 אוטובוסים סמוך לכותל המערבי

המשטרה עצרה מהבוקר 9 חשודים בגין ידויי אבנים, הפרת הסדר הציבורי והתפרעויות אלימות באזור הר הבית והעיר העתיקה בירושלים. 10 אוטובוסים נרגמו באבנים סמוך לשער האריות והכותל המערבי עם קרוב לעשרה פצועים

המשטרה עצרה מהבוקר 9 חשודים בגין ידויי אבנים, הפרת הסדר הציבורי והתפרעויות אלימות באזור הר הבית והעיר העתיקה בירושלים

כוחות משטרה גדולים בפיקודו של ממ״ז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן פעלו הבוקר ברחבי ירושלים, ובפרט באזור העיר העתיקה והמקומות הקדושים בכדי לשמור על הביטחון והסדר הציבורי.

בשעות הבוקר המוקדמות, בטרם החלו הביקורים בהר הבית כמדי שבוע במסגרת שעות הביקורים המתקיימים בהתאם לנוהג הקיים במקום מזה שנים רבות, החלו מאות צעירים, חלקם רעולי פנים, לאסוף ולאגור אבנים ברחבת ההר בניסיון להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים.

כוחות משטרה גדולים פעלו במקום להרחקתם ולמעצר פורעי חוק, זאת במטרה לאפשר את הביקורים שהתקיימו כסדרם. נציין כי לצד ביקורים אלו המשיך להישמר כל העת חופש פולחן וחופש תנועה לציבור המתפללים המוסלמים המגיעים להר הבית- כפי שהיה במהלך השבועיים האחרונים מאז תחילת חודש הרמדאן.

לצד זאת מאות צעירים פורעי חוק הפרו את הסדר בשטח הר הבית ובתוך המסגד תוך התפרעויות אלימות, שבינם לבין שמירת קדושת החג והמקומות הקדושים אין כל קשר. פורעי חוק אלימים אלו – הם שמטמאים ומחללים את המקומות הקדושים ומנסים לפגוע באזרחים תמימים ובכוחות הביטחון.

במשטרה ציינו: "לצערנו ברשתות החברתיות מופץ מידע כוזב ודיסאינפורמציה ביחס לאירועים, תוך זריית חול בעיני הציבור בניסיון להסית ולהתסיס. פרסומים כוזבים אלו, חלקם חסרי אחיזה במציאות, מנסים לייצר לגיטמציה פסולה לידוי אבנים וירי זיקוקין בתוך בית תפילה ולעבר שוטרים ואזרחים ולהציג מצג שווא ביחס למקומות הקדושים ובפרט להר הבית.

"בתוך כך בשעות הבוקר דווח למשטרה על ידויי אבנים באזור ולעבר אוטובוסים שחלפו בצירים הסמוכים לעיר העתיקה בירושלים. כתוצאה מכך, נגרם נזק למספר אוטובוסים ודווח על מספר נפגעים מהנוסעים באורח קל שקיבלו טיפול רפואי.

"בשעות האחרונות ומאז שעות הבוקר, השוטרים ולוחמי מג״ב עצרו לחקירה עד כה 9 חשודים, בהם 4 חשודים בחשד לידויי אבנים לעבר אוטובוסים, שני חשודים בגין תקיפת שוטרים, ועצורים נוספים בגין תקיפה של עוברי אורח בעיר העתיקה והפרת הסדר הציבורי. חלק מהמעצרים בוצעו בהכוונה של תצפיתני מרכז השליטה במחוז ירושלים. גם בשעה זו כוחות משטרה גדולים ממשיכים לפעול באזור ובהמשך צפויים מעצרים נוספים של מפרי סדר.

"נמשיך לפעול בנחישות נגד מפרי סדר ופורעי חוק באשר הם ולשמור על שלום הציבור ובטחונו".

 

צילום: דוברות המשטרה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות