ניוזים חמיםחדשות

אחרי 13 שנה: המשטרה הצליחה לתפוס תושב אזור ירושלים, בזכות מסיכת הקורונה שלו, שחשוד באונס תיירת בירושלים ב-2009

המשטרה עצרה בתחילת השבוע תושב אזור ירושלים, בחשד שביצע עבירות מין חמורות והכה תיירת ששהתה בארץ בשנת 2009. מסיכת קורונה, התפתחות טכנולוגית ונחישות החוקרים הובילו לפיענוח המקרה

 

בלשי וחוקרי היחידה ללחימה בפשיעה במרחב ציון של מחוז ירושלים, עצרו בתחילת השבוע חשוד, תושב אזור ירושלים בשנות השלושים לחייו, בחשד שביצע עבירות מין חמורות בשנת 2009, בעת שהיה קטין, כלפי תיירת ששהתה בארץ באותה תקופה.

בראשית שנת 2009 התקבל דיווח למשטרה על כך שלבית חולים בירושלים הגיעה אשה (תיירת) כשהיא חבולה ועברה עפ"י החשד מעשה אונס. חוקרי המשטרה שהגיעו לביה"ח תחקרו את המתלוננת שסיפרה כי היא שוהה בארץ במסגרת סמינר, ובמהלך שהותה במרכז העיר פגש אותה החשוד שהוביל אותה לגן ציבורי באמתלה תוך שהוא מסייע לה לסחוב את כלי הנגינה שהיה ברשותה. החשוד הוביל אותה לאזור חשוך, שם על פי החשד אנס אותה באלימות, לאחר שהכה אותה בראשה.

מיד לאחר מכן, החשוד נמלט מהמקום ואילו האשה (שהייתה בעת המעשה בשנות העשרים לחייה) פונתה לביה"ח לקבלת טיפול רפואי. בעקבות המקרה, המשטרה פתחה בחקירה בניסיון להתחקות אחר זהותו של החשוד במעשה האונס והאלימות. חוקרי המשטרה אספו ממצאים וראיות וביצעו מגוון פעולות חקירה, אולם מאמצי החקירה הרבים שהושקעו באותה העת לא נשאו פרי.

לאחרונה, חלה התפתחות משמעותית בחקירת המקרה, בין היתר, הודות לממצאים וראיות שנאספו בהם מסיכת קורונה שבה השתמש החשוד, וכן התקדמות טכנולוגית בתחום הזיהוי הפלילי במשטרת ישראל. חוקרי מחוז ירושלים חשפו את זהות החשוד במעשה האונס והחלו בביצוע פעולות חקירה סמויות.

בשלב הראשון, איתרו חוקרי המשטרה את קורבן העבירה המתגוררת בחו"ל ועדכנו אותה על כך. בהמשך, בסיוע מחלקת קשרי החוץ במשטרה ואגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל למול מקביליהם בארגוני אכיפת החוק בעולם, פעלו חוקרי המשטרה להביאה לארץ. לאחר הגעתה לישראל בראשית השבוע, חוקרי המשטרה עצרו את החשוד במעשה לחקירה. ביום שני השבוע הובא החשוד להארכת מעצר ובימ"ש האריך את מעצרו בשבעה ימים.

עם סיום החקירה במחוז ירושלים של המשטרה ולאחר שגובשה תשתית ראייתית נגד החשוד במעשה, צפויה היום פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגד החשוד כתב אישום.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן התייחס לפענוח המקרה ואמר: ״פענוח המקרה ומעצר החשוד, התאפשרו בזכות ההתמדה של חוקרי יל"פ ציון במחוז ירושלים, שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ופעולות חקירה יצירתיות. במקרה הזה קורבן העבירה היא תיירת שביקרה בישראל לפני שנים רבות, הייתה קורבן למעשה אונס אלים שהוביל לפציעתה והותיר בה גם צלקת נפשית לכל החיים. מדובר בהוכחה נוספת לכך שגם בחלוף הזמן, אנו פועלים בנחישות ובתחכום לאיתור העבריינים".

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות